Toon posts:

Mobiel contract afkopen? Of behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.909 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende, ik ben al enige tijd abonnee van t-mobile, met een sim only abo. Echter daar mijn voornamelijke kosten in de sms-jes zitten, plus min 350 per maand, wil ik overstappen naar bijv. hi welke duidelijk goedkoper is dan t-mobile hierin. Waar ik nu rekeningen heb van boven de 100€ zullen die gedekt kunnen worden met een hi 40 abo. De overstap is dus best logisch, echter, ik heb nog een abo van ongeveer 9 maanden staan. Mijn 80 sms-jes krijg ik onderhand gratis, want dat was ooit eens een aktie, en voor de rest heb ik een sim only 150. Als ik die wil afkopen ben ik een flink bedrag kwijt, welke ik natuurlijk snel terug verdien met de lagere rekeningen per maand.
Maar wat ik me afvroeg, kan ik niet het nummer overzetten naar hi, en dan een nieuw nummer laten zetten op mijn t-mobile en deze dan tja benutten als ik mijn budget van hi heb opgemaakt, oid?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54
Zodra jij je huidige nummer bij T-Mobile wil porteren naar KPN, krijg je van T-Mobile een slotfactuur voor de resterende maanden. Op het moment dat T-Mobile de gegevens namelijk overdraagt naar KPN, is T-Mobile alle gegevens van het telefoonnummer + bijbehorende abonneegegevens kwijt.

Overigens is het de vraag of je nu al je nummer mag porteren naar KPN. De Opta heeft vorig jaar besloten dat nummerportatie altijd binnen 10 werkdagen moet plaatsvinden, maar de KPN is hiertegen in beroep gegaan. Volgens mij kan je alleen nog maar bij Orange je abonnement binnen 10 dagen porteren naar een andere provider. Bij de overige providers moet eerst de contracttermijn verlopen zijn voor je mag porteren.

Verwijderd

Mooie typo hierboven: Ohra = Opta

Verder denk ik niet dat je je nummer mee kan nemen en dan een nieuw nummer met je oude abo kunt gaan gebruiken. Veel moeite waar ze nix aan verdienen. Zal niet lukken denk ik

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:03

Matjan

:D

Als ik het zo bekijk, is het onwijs zonde als je je T-Mobile abo afkoopt...
Alle openstaande maanden moet je dan in een keer betalen en daarmee verlies je je belminuten die je voor dat bedrag nog zou kunnen hebben...
Dus dat abo zou ik dus niet afkopen...

Wat je wel kunt doen is T-Mobile houden en gebruiken voor de belminuten en je smsjes die je gekocht hebt (natuurlijk zo min mogelijk buiten je bundel bellen en smssen)
En T-Mobile een brief sturen dat je je contract wilt stopzetten en je nummer wilt meenemen...

En daarnaast ook nog een HI40 aansluiten...
Je kosten zijn dan

€11,25 (belbundel) + €8,- (sms-bundel) + €40,- (HI40) = €59,25
En dat is veel minder dan €100 per maand die je nu kwijt bent...

Het nadeel daarvan is dat je dan met twee toestellen moet rondlopen...
Minstens een maand voordat je contract van T-Mobile is afgelopen kan je je nummer naar KPN porteren.... Zo ben je dan van T-Mobile af.....

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Verwijderd

Topicstarter
mijn sms bundel is gelukkig alweer gratis.
Ja het is idd zonde, maar wil eigenlijk geen nieuw nummer hebben, en twee toestellen?? Hmmeen beetje een overkill? Voordeel is wel weer dat je 100 euro van hi terug krijgt als je een 2 jarig abo afsluit, kan ik daarmee mooi t-mobile afkopen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Houdt er wel rekening mee dat je die 9 maanden dan in 1 keer moet betalen. Dus dat zou goed eens 900€ kunnen worden.
Want je moet het hele bedrag tot eind van je contract wel betalen ook al gebruik je het verder niet. Imho een erg duur geintje.

Verwijderd

€ 900? Hij betaald € 11,25 per maand... Dat maal 9 is toch echt € 101,25.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:24:
€ 900? Hij betaald € 11,25 per maand... Dat maal 9 is toch echt € 101,25.
Hij heeft het over rekeningen van boven de 100€
ga ik ervan uit dat het per maand is (maar kan er naast zitten natuurlijk.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 19 augustus 2004 @ 01:26:
Hij heeft het over rekeningen van boven de 100€
ga ik ervan uit dat het per maand is (maar kan er naast zitten natuurlijk.
Ja, maar je betaald bij het afkopen toch echt alleen je abonnementskosten en niet de kosten die je boven je bundel zou kunnen maken in die periode.

Verwijderd

Topicstarter
tja als je over net 100€ praat dat je moet betalen, dan zou ik met een 2 jarig contract van hi gewoon quit spelen. Ik heb dan mijn abo kosten eruit omdat ik 100 euro terug krijg bij een twee jarig abo, ik heb lagere abo kosten. Hmm zitten er nog addertjes onder het gras, anders is het erg eenvoudig. Dan stuur ik een dezer dagen t-mobile een brief dat ik stop en dan ga ik over op hi.

Vreemd genoeg kan ik er dus niks over vinden in de handleiding voor abonnees van t-mobile. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 17:34 ]

Verwijderd

Ik heb tot maart 2009 een contract lopen bij T-Mobile, wat mij 35 euro permaand kost.

Echter de telefoon nu wel zijn tijd heeft gehad, heb ik hem op marktplaats gezet en kan ik er 50 euro voor krijgen. (W880i, niet in goeie staat)

En ben ik van plan de W350i tegaan kopen.. die is 100 euro. (prepaid) , van t-mobile.

1) 50 euro van de telefoon.
2) Headset voor de Walkmans zijn 35 euro (en die zou ik toch moeten halen als ik veder wou met mn W880i)
3) 15 euro erbij = 100 euro. = een nieuwe telefoon.. en een abbonement../

Is dit verstandig? Enige ervaring of mening?

Jeff

(w880i, is nog wel goed te gebruiken! alleen die headset is duur..)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 22:53 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

En dus kick je maar een topic van 4 jaar oud?

1) Je vraag heeft _niets_ met I&H te maken.
2) Wat is dit voor zinloze kick?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.