[SVCD] Ondertiteling toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb een SVCD zonder ondertiteling. Nu wil ik deze SVCD image rippen en de ondertiteling die ik van het internet heb geripped er aan toevoegen. De SVCD is een NTSC rip (29,97 fps). Volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn om de nederlandse ondertiteling er onder te 'plakken'. Mijn vraag is hoe ik dit doe zonder dat het niet synchroon loopt.

Heeft iemand misschien een idee? Ik heb op google al gezocht maar daar staat veelal alleen informatie over DivX ondertitelen.

Iemand een idee?

tnx :)

edit:

Framerate is 29,97 i.p.v. 23,xxx

[ Voor 8% gewijzigd door LollieStick op 18-08-2004 14:46 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
www.doom9.org
www.dvdrhelp.com

en heb je hier al de search gebruikt (als ie iig werkt)

en ik weet zeker dat het op google ook honderden keren staat...

suc6

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• LollieStick
Oke, ik heb wel ondertiteling, maar de bedoeling is om de SVCD om te zetten naar DVD met ondertitels die ook in een HTK-DVD-speler af te spelen is met dus de ondertitels.

De ondertiteling is nu een *.srt (subripper dus) bestand. Met direct subvob krijg ik de ondertiteling in beeld alleen loopt deze niet synchroon met de 29,97 fps film. Vermoedelijk is het SRT bestand gemaakt met een film van 25 fps (PAL).

Hoe krijg ik deze ondertitels synchroon in de (intussen geripte) SVCD. De geripte bestanden zijn dus MPG.

edit:
mijn excuses voor de ietwat onduidelijke topicstart.
*LollieStick was beetje gefrustreerd

Doom9 heb ik bekeken en kwam wel wat howto's tegen maar dat was niet helemaal wat ik zocht. Zij gingen er van uit dat de ondertitels synchroon lopen wat hier dus niet het geval is :)

[ Voor 24% gewijzigd door LollieStick op 18-08-2004 15:03 . Reden: typo ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 08:18

Apie!

Newer, better & confusinger

er bestaan convertors van PAL naar NTSC, van 23.nogwat naar 25 of naar 29.97 fps.

kijk eens op
http://www.divx-digest.com/software/

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• LollieStick
Ik heb nu SubMax gedownload maaar afhankelijk van het bestandstype kan ik het bestand niet aanpassen. Ik kies dus voor SUB (DVD). Welk formaat of eventueel ander formaat raden jullie me aan.

* LollieStick is total n00b op dit gebied.

Ik heb ook al SubAdjust gebruikt maar dan komt de ondertiteling in één keer dwars door het beeld.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Om je subs goed te zetten raad ik Subtitle Workshop aan. Na het laden van de subs kan je hiervoor aan de linker kant zowel de input als de output framerate opgeven. Al dan niet na lang proberen, zal je ze hiermee goed krijgen...

Voor het convergeren naar DVD, raad ik je aan eens op de link in m'n sig te klikken. Het enige verschil is dat je de output op DVD moet zetten, de rest werkt nagenoeg gelijk. Alleen het veranderen van het AviSynth script moet je verder overslaan.

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 18-08-2004 22:03 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• LollieStick
Het is kennelijk moeilijk ofzo of mijn file klopt ergens niet ;)

Ik heb het programma gedownload en idd kan ik alles netjes aanpassen aan de framerate. Alleen, loopt de ondertitel in het begin wel netjes, maar nadat er 3x wat gezegd is, begint de ondertiteling al te vroeg in beeld te komen. Zet ik de framerate op 29,97 zoals de film dan komt het veel te vroeg. Ergens daar tussenin dan gaat het alsnog de mist in.

* LollieStick weet het niet meer.

Klopt mijn bestand dan gewoon niet ofzo of ligt het toch aan mij?
Pagina: 1