Toon posts:

Trage start up Win XP Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe PC. AMD 64 3200+; Geheugen 1 Gig; 160 Gig SATA HD (Seagate baracuda) en een IDE Maxtor 120 Gig HD.

Besturingsysteem is Win XP Home (32 bit). Anti-Virus en Firewall van Norton.

Probleem: Bij opstarten PC schijnt alles vlot te verlopen. Echter, op het moment dat het bureaublad verschijnt, duurt het soms wel een minuut voordat ik iets kan doen. In de systray zie ik dat pas nadat (na ca. 1 minuut) de iconen van Norton Anti Virus en firewall verschijnen het systeem normaal werkt. Mijn gedachte was dat Norton bezig is met een volledige scan (op achtergrond) en dat dit de boosdoener is. Ik zou echter niet weten hoe ik dat kan checken. Daarnaast heeft de PC van mijn vriendin (AMD 2800+), op de SATA HD na, eenzelfde configuratie en deze start vele malen sneller dan mijn systeem. Hier verschijnen vrijwel direct de iconen van Norton.

Kan iemand mij een tip/avies geven?

Alvast bedankt.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bootvis (van microsoft) gebruiken, kan behoorlijke snelheidswinst bij het opstarten opleveren.

Verwijderd

Doe eens Control Alt Delete als je nog w8 op je desktop. Kijk dan eens of er een programma draaid dat veel CPU/RAM gebruikt.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
gooi norton er eens af en kijk weer :)

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Heb je SP2 toevallig geinstalleerd?

Kijk eens in je processen (CTRL+ALT+DEL) en kijk welke processen lopen. Zorg er ook voor dat je de laatste drivers hebt geinstalleerd.

Ik weet niet hoe goed je achtergrond met computers is, maar je zou Bootvis.exe kunnen proberen. Is een Microsoft tooltje destijds uitgebracht om te laten zien welke programma's worden geladen en hoe lang het duurt. Daardoor kun je misschien achterhalen wat de oorzaak is..

edit:
Ok, dat ging snel :P Zelfde suggesties staan ook al boven :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mask op 18-08-2004 13:36 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Exocet schreef op 18 augustus 2004 @ 13:33:
Bootvis (van microsoft) gebruiken, kan behoorlijke snelheidswinst bij het opstarten opleveren.
Hmmm... Lees net toevallig dit op de site:
Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08 21:01
Heb ik ook gehad. Ik had de automatische updatefunctie van Windows aanstaan (downloaden en installeren) maar die heb ik teruggezet naar 'alleen melding geven'.

Probleem over..... (bij mij althans). Probeer dit eens. Ik hoor wel of dit heeft gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door PaulZ op 18-08-2004 13:55 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Mask schreef op 18 augustus 2004 @ 13:35:
Heb je SP2 toevallig geinstalleerd?

Kijk eens in je processen (CTRL+ALT+DEL) en kijk welke processen lopen. Zorg er ook voor dat je de laatste drivers hebt geinstalleerd.

Ik weet niet hoe goed je achtergrond met computers is, maar je zou Bootvis.exe kunnen proberen. Is een Microsoft tooltje destijds uitgebracht om te laten zien welke programma's worden geladen en hoe lang het duurt. Daardoor kun je misschien achterhalen wat de oorzaak is..

edit:
Ok, dat ging snel :P Zelfde suggesties staan ook al boven :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 17:02 ]

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Probeer eens een 2e anti-virus scanner die up to date is om te zien of je huidige scanner misschien niet een virus-bot misloopt. Had namelijk ook op een gegeven moment dat me pc echt langzaam opstart (was al in windows maar duurde lang voor dat ik wat kon doen). Bleek er dus een irc-bot geinfiltreerd te zijn (zelfs met shields en firewalls up). Uiteindelijk windows gewoon geformateerd voor de zekerheid. En anders bepaalde programma's eens niet auto laten opstarten (zoals vooral die norton, zal wel een system check doen bij elke startup).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 20:58
Dit kan komen als je netwerkkaart geen vast IP adres heeft of er één toegewezen krijgt bij het opstarten van windows (d.m.v van dhcp).....gebeurt dit niet dan krijgt deze een ip adres van windows en dat duurt even voordat dat gebeurt.....
Pagina: 1