Toon posts:

[Delphi] Barcode genereren & lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een programma te maken om barcode's te genereren, deze moeten ook weer worden uitgelezen via een barcode-scanner.

Nou heb ik hele bergen van die componenten kunnen vinden via google, alleen ik weet niet welke ik het beste kan nemen?

Nu wil ik weten of iemand ervaringen heeft met dat soort componenten.
Welke kan ik het beste gebruiken (prijs/kwaliteit)

Bedankt..

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 20:32
Als je verschillende lettertypes kan gebruiken zou ik hier even kijken
http://www.barcodesinc.com/free-barcode-font/

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En de meeste report builders kunnen het ook. Barcodes lezen gaat meestal met een stukje hardware die de code als toetsaanslagen naar je computer stuurt. Probeer er zelf eens een paar uit en trek je conclusie. Je vraag is zo algemeen dat het bijna op een script verzoek lijkt.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 14:53
LordLarry schreef op 18 augustus 2004 @ 13:52:[...]Barcodes lezen gaat meestal met een stukje hardware die de code als toetsaanslagen naar je computer stuurt.[...]
Dit is inderdaad een type. Deze gebruiken een Y splitter op de toetsenbord aansluiting. Verder zijn er nog andere typen welke een API leveren bij hun product. Deze kan je bijvoorbeeld via USB aansluiten. Er zit in sommige gevallen een tijdsverschil in de verwerking.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Als de barcodes op formulieren staan en je eenvoudigweg de complete formuleren scant (zoals bijvoorbeeld bij een verzekeringsmaatschappij) kun je LeadTools met de barcode plugin gebruiken. De specs beloven een fantastisch product, maar het is helaas schandalig duur door de vereiste runtime licenties.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
De barcodelezers welke ik in mijn handen heb gehad geven de barcode als tekst gevolgd door een enter. Dat is dus gewoon af te vangen met een textbox.

Voor het maken van barcodes zelf heb ik wel eens modules gezien welke gifjes maken...

Verwijderd

Hier staat een component (met demo), deze kan ook EAN13 generen, fonts moet je meestal voor betalen om te gebruiken (ik heb althans nog geen gratis EAN13 fonts) gezien. (EAN8 en EAN13 zijn de codes die voornamelijk op "winkel verpakkingen" etc. staan)

http://mitglied.lycos.de/AJSchmidt/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 21:32 ]

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 10:14

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

De te gebruiken barcodelezer is leading, welke software/sdk zit daar bij? Het printen van barcodes zal het probleem niet zijn. Daar zijn legio componenten of fonts voor. (Ik zou wel eerder voor een speciaal barcode component kiezen dan voor een font ...) De meest gebruikte barcode ter wereld is Barcode39.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-05 14:30
Als je de scanner uitzoekt kijk dan ook dat hij een beetje van afstand kan scannen anders zit je honderd keer over zo'n barcode te schuiven voor hij wat registreert. Zijn wel ietsje duurder maar schelen een hele berg irritatie.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Killemov schreef op 18 augustus 2004 @ 21:43:
De te gebruiken barcodelezer is leading, welke software/sdk zit daar bij?
Leading ?? Sinds wanneer zijn barcodes afhankelijk van de te gebruiken scanner ?
Je moet idd wel even opletten dat de scanner de barcode types die je wilt gebruiken kan herkennen, maar de meeste moderne scanners herkennen toch zo'n beetje alle grote barcode types.
paulh schreef op 18 augustus 2004 @ 22:08:
Als je de scanner uitzoekt kijk dan ook dat hij een beetje van afstand kan scannen anders zit je honderd keer over zo'n barcode te schuiven voor hij wat registreert. Zijn wel ietsje duurder maar schelen een hele berg irritatie.
Een zgn. laserscanner bedoel je ipv een gewone led-scanner.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 16:21

Kogelvis

Nu ook met gitaar

ik werk in een winkel waar ze zo'n laserscanner hebben maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat erg ideaal is soms echt met bepaalde producten van 1m. a 1,5 meter afstand werkt ie nog :D

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Pagina: 1