Toon posts:

ATI X600 Pro 256Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een review van de ATI X600 Pro 256Mb.

Met google vindt ik wel een paar reviews maar waar het mij omgaat is een vergelijking met meerdere videokaarten zoals de 9800 Pro en X800.

In de pricewatch is hij namelijk goedkoper dan de 9800 Pro en ik vraag me dan af hoeveel langzamer hij dan is (als hij dat al is).

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
http://www.8080.net/html/200407/h141043006.html

Zoals je ziet scoort hij 3503 op 3dmark03, waar de 9800pro zo'n 5500+ scoort.
dus hij is zeker minder snel.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Oftewel de X600 heeft minder als 8 pijplijnen en is meer een vervanger voor de 9600XT /Pro ... op zich is hij niet al te snel, daartegen bezit hij wel weer wat nieuwe technologie-en... wat het in bepaalde situaties een voordeel boven de 9600 Pro/XT zou geven...

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer. Maar wel logisch met zo een prijsverschil.

Ik wil namelijk een nieuwe videokaart wanneer HL2 uitkomt. Niet alleen voor dat spel, want m'n plank is ook gewoon wel aan vervanging toe (Geforce 2Pro).

Ben alleen bang dat videokaarten nu misschien wat duurder gaan worden omdat er spellen uitkomen als Doom en HL2. Aan de andere kant kan het ook goedkoper worden vanwege concurrentie. :?

We moeten het afwachten denk ik.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
deze prestaties vallen me wel heel erg tegen, ik had toch wel verwacht dat ie sneller dan mijn radeon 9600 PRO zou zijn, maar zelfs dat is niet het geval

edit : ik haal dus iets meer dan 3700 punten in 03 en dat is met een veel langzamere processor dan waarmee de x600 getest is

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 18-08-2004 14:08 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:57:
Dat is jammer. Maar wel logisch met zo een prijsverschil.

Ik wil namelijk een nieuwe videokaart wanneer HL2 uitkomt. Niet alleen voor dat spel, want m'n plank is ook gewoon wel aan vervanging toe (Geforce 2Pro).

Ben alleen bang dat videokaarten nu misschien wat duurder gaan worden omdat er spellen uitkomen als Doom en HL2. Aan de andere kant kan het ook goedkoper worden vanwege concurrentie. :?

We moeten het afwachten denk ik.
Als je nu "value for money" wilt... is een 9800 Pro nog steeds een goede kaart om te kiezen.... in Medium/High settings Doom 3 zal hij het best nog wel trekken ( als je een goede CPU/MB hebt natuurlijk )

Je kan ook wachten op de X800 Non Pro ofzo... met 256Mb... hoe dan ook voordat HL2 uit is... weten we niets zeker :-)

There is no place like ::1

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:28:
Ik ben aan het zoeken naar een review van de ATI X600 Pro 256Mb.

Met google vindt ik wel een paar reviews maar waar het mij omgaat is een vergelijking met meerdere videokaarten zoals de 9800 Pro en X800.

In de pricewatch is hij namelijk goedkoper dan de 9800 Pro en ik vraag me dan af hoeveel langzamer hij dan is (als hij dat al is).
Als je echt op zoek bent naar een PCI Express kaart zoals de X600, dan kan het geen kwaad om even een paar weken te wachten. ATi lanceert namelijk binnenkort (misschien zelfs wel komende week) de RV410 (waarschijnlijk X660XT of X700)... deze haalt 7xxx punten in 3DMark2003 en zal in de prijsklasse $199,- komen te zitten.

Dus nog even geduld hebben en je hebt een kaart die veel sneller is dan zowel de 9800Pro en X600.

Er zijn wel wat reviews van de X600, maar voornamelijk in vergelijking met de Radeon9600XT en X800-serie, bv http://www.firingsquad.com/hardware/ati_x800_x600_xt/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Je moet die X600 serie gewoon zien als een opgekrikte 9600 serie, maar dan in PCI-e variant. Denk ook niet dat deze kaartjes veel verkocht gaan worden omdat PCI-e mobo's nog niet veel verkocht worden.

De X600 serie is alleen PCI-e terwijl bijvoorbeeld de X800 serie ook voor AGP geschikt is.

Ben je zelf wel in het bezit van een PCI-e mobo?

Verwijderd

wacht nog even op de Gefroce 6600GT ( pci expres )

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 14:53:
wacht nog even op de Gefroce 6600GT ( pci expres )
Er kom iets later dan de pci-expres variant ook een AGP8x variant uit van de 6600GT. (Kijk in het 6800 topic voor de eerste benchmarks. :))

[ Voor 3% gewijzigd door Tyranium op 18-08-2004 16:59 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Misschien blijft-ie wel liever in het ATi kamp. ;)

RV410 kan de concurrentie ook wel aan met de GF6600GT. Volgens ATi zal de RV410XT de GF6600GT weer terug zetten op z'n plaats. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Deadsy
  • Laatst online: 17:36
@CJ
en volgens andere bronnen heeft hij dezelfde specs als de 6600GT dus eerst zien en dan geloven.

ik zou zelf niet gaan voor de X600Pro.
tijd geleden een vergelijk gelezen tussen de 9600XT en X600Xt
de X600 was iets sneller enz.
dus voor de x600pro zou ik al niet gaan.

op moment is de geforce PCX 5900 sowieso sneller.
Dus als het zonodig PCI Expres moet zijn en en nu direct dan zou ik voor de geforce zijn mocht hij beschikbaar zijn.
Heb je tijd dan zou ik wachten op de 6600Gt en de vergelijkende kaart van ATI.

Verwijderd

De GF6600GT is gelijkgesteld in prijs met de R410 van Ati, maar de GF haalt zo'n 8xxx in 3dmark03 terwijl de Ati het moet stellen met 7xxx maximum :)

• Deadsy
waarschijnlijk zullen ze elkaar uiteindelijk niet al te ver ontlopen gezien aan de specs die genoemd worden.
de ATI sneller in Half life 2 en in spellen die gebaseerd zijn op die engine en bij de Nvidia Doom3 enz.

Onder terug zetten op zijn plaats versta ik iets anders. ;)

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tja, 3DMark scores zeggen niet zo heel erg veel meer tegenwoordig... De RV410 haalt volgens zeggen 7xxx. Dit kan dus 7999 zijn, maar ook 7000, terwijl de GF6600GT net boven de 8000 scoort.

Een Radeon9800XT op 412 Mhz scoort zo'n 6500 punten op de standaardinstellingen, waar bandbreedte niet zo heel erg belangrijk is. Hoeveel zou een 9800XT op 500 Mhz scoren? Een kijkje in de Futuremark Orb leert dat een 9800XT op 500 Mhz zo'n 7990 scoort. Dus ze zouden nog best eens heel erg dicht op elkaar kunnen zitten...

Een van de personen van ATi die over de desktopproducten gaat schijnt er echter veel vertrouwen in te hebben... natuurlijk moet je het altijd met een korrel zout nemen. ;)
Quote by Vijay Sharma van ATi:
ATI will also release a PCI Express graphics chip that will "put the 6600 in its place," Sharma said, referring to the recent launch of Nvidia's 6600 and 6600GT PCI Express chips.
http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1635870,00.asp

• Deadsy
maarja wat medewerkers van het bedrijf zelf zeggen mocht het ATI of nvidia zijn vind ik niet echt belangrijk want die zullen nooit gaan zeggen: ja ons product zal het niet winnen en dus ik raad u af onze kaarten te kopen.
Dus die quote van een ATI medewerker zegt mij niets.

en 3dmark neem ik ook niet echt al te serious.
want de score die een kaart erin haalt is een score afgeleid van de onderdelen in de test dus als in 3dmark score ATi het nipt van nvidia verliest kan het in een bepaalde game weer anders om zijn.
als de 3dmark scores elkaar niet te ver ontlopen dan zal het verschil in games denk ik gemaakt worden door optimalisaties voor de game.
;) natuurlijk niet de slechte soort optimalisaties maar gewoon de standaard zooi zoals Doom3 en half life 2.

de keuze welke games je het liefst speelt gaat denk ik in de toekomst toch weer meespelen met de keuze van grafische kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 19-08-2004 16:00 ]

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Je hebt nu een GeForce 2 Pro, voor opgesteld dat je geen nieuw MB/CPU/Geheugen gaat kopen ben je alleen op zoek naar een vervanging van je grafische kaart.

De X600 reeks valt dan per definitie af. Want dat zijn PCI-E kaarten en die werken niet in een AGP slot. De X600 valt nog veel sterker af als je beseft dat de X600 XT 200 Euro kost. Evenveel als volgens de geruchten de nieuwe grafische kaart van ATi op basis van de RV410 gaat kosten ?

Dan blijven er alleen AGP kaarten over. We gaan er ook even vanuit dat je een betaalbare kaart zoekt (dus een goede prijs/prestatie verhouding). Dan kom je bij ATi op de 9600 XT of hoger. Bij nVidia gaat het dan om een FX5900 XT en hoger.

Limit ligt voor ATi bij de 9800 Pro (die rond de 200 Euro kost), en bij nVidia is dat wat lastiger, maar de FX5900XT lijkt de meest waarschijnlijke kandidaad.

In dat geval is de 9800 Pro absoluut een betere keuze (ook al moet je waarschijnlijk een clean install doen omdat je van nVidia naar ATi gaat).

Heb je nog even geduld (laten we zeggen: oktober/november). Dan kun je wachten op de GeForce 6600 reeks van nVidia, en de nieuwe reeks van ATi (gebasseerd op de RV410). De prijzen zijn zover bekend gelijkwaardig, en verwacht wordt dat ze ook qua performance elkaar niet veel zullen ontlopen.

Gezien het feit dat je al een nVidia kaart hebt, zou ik zeggen: wacht op de GeForce 6600. Kan je echt niet wachten, ga dan voor de ATi 9800 Pro.
Pagina: 1