Fuji finepix 700 lcd problemen

Pagina: 1
Acties:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 10:35
Ik heb maandag deze camera gekocht bij Dixons en ben er wel over tevreden, behalve over de lcd display.

Deze heeft 3 kapotte pixels, en het beeld trilt vaak.

Kan ik hiermee teruggaan (omdat het nu nog binnen een week is) en een nieuwe vragen, of sturen ze hem dan gelijk op, zodat ik hem een poos kwijt ben?

Hoe zit het trouwens met garantie bij Dixons?Zijn ze moeilijk daar of juist niet?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Verwijderd

EvoII schreef op 18 augustus 2004 @ 13:24:
Deze heeft 3 kapotte pixels, en het beeld trilt vaak.
Drie kapotte pixels op een LCD is niets ernstigs. Vaak staat er in de handleiding dat een aantal (sub)pixels defect kan zijn op de LCD. Defecte pixels op de beeldsensor zijn lastiger, maar ook daarvan is een zeker aantal aanvaardbaar.
Kan ik hiermee teruggaan (omdat het nu nog binnen een week is) en een nieuwe vragen, of sturen ze hem dan gelijk op, zodat ik hem een poos kwijt ben?
Ik weet niet waar die week precies op slaat, maar als je die termijn bij Dixons hebt om de camera zonder problemen te kunnen terugbrengen, dan kun je de camera inleveren. Of ze een ander mee willen geven, dat is de vraag; het gaat dan immers niet meer om het inleveren, maar om het omruilen van de camera wegens een defect.
Hoe zit het trouwens met garantie bij Dixons?Zijn ze moeilijk daar of juist niet?
Het imago van Dixons en het feit dat ze daar erg graag garantieverzekeringen willen verkopen pleit niet voor een makkelijke afhandeling.

Overigens staat het de verkoper vrij om de camera te repareren of om te ruilen in geval van een defect. Voor een reparatie ben je de camera een tijdje kwijt, maar toch moet een reparatie binnen een "redelijke" termijn verricht zijn.

Over het algemeen zijn bedrijven als Dixons, etc. (de "dozenschuivers") niet erg gewillig zich aan het consumentenrecht te houden. Ze proberen verzendkosten, etc. door te berekenen (is gevolgschade dus voor rekening van verkoper), proberen na de standaard garantieperiode geheel geen garantie te geven (garantie is nu geregeld in het consumentenrecht en duurt zolang als het apparaat redelijkerwijs mee moet gaan).
Hoewel een garantieverzekering eigenlijk een sigaar uit eigen doos is, kijk ik zelf altijd even naar de kosten voor bijvoorbeeld totaal 5 jaar "garantie" en beslis dan of het de moeite waard is van 5 jaar geen gezeur, gediscussieer of zelfs de gang naar een rechter.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 10:35
Okeej, die dode pixels is niet echt storend, maar mijn vorige camera, een olympus had er geen last van.

Die had helaas weer een dode pixel in de sensor, zodat je vaak een hele streep door foto's zag lopen.

Dat trillen van het beeld op de fuji doet zich niet altijd voor.

Overigens laat ik het dan maar zo.Voorderest ben ik er erg tevreden over ook.

Dixons wilde me idd een uitgebreide garantie van 3 jaar aansmeren.Kostte 44 euro, maar ik zie er het nut niet zo van in.
Zou wel toevallig zijn als ie na een jaar stuk gaat.Kan natuurlijk altijd maar goed.
Om naar nu 44 euro voor te betalen zag ik niet zo zitten.

Het lcd van deze camera is bij zonlicht gelukkig wel goed leesbaar, wat bij mn olympus niet het geval was.Maar die is inmiddels ook al 4 jaar oud.Is een C-860L.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb