Toon posts:

ADSL 8mbit te snel voor afstand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers

Ik heb een 8mbit ADSL verbinding via het netwerk van BaByXL. Met een Cisco 800 serie's modem
Dit is een deticated telefoonlijn.
Het internet functioneerd goed, maar soms omdat ik 2.3 km van de centrale zit, heb ik teveel ruis en soms (2 tot 3x per dag) stopt me modem er voor 30 seconden me. Kan ik deze tijd verkorten of iets anders in de Cisco router instellen omdat probleem te verminderen?

Gr Sven

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
Misschien een versterker ervoor zetten, mocht zoiets bestaan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 22:26
k denk dat je net op het randje van de maximale afstand voor 8 mbit zit. Een versterker o.i.d. bestaat niet, omdat dit ook in de centrale toegepast zou moeten worden. Dan zou er ook geen maximale lengte van een ADSL-lijn bestaan. B)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Op welke snelheid traint je modem nu? Ben wel eens benieuwd om te zien welke snelheid je haalt op 2,3 km van de centrale.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Geef eens de output van een "show dsl int atm 0" van de router, welke log messages krijg je op de console ?
Atm down ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bbned levert 8mbit maximaal tot 2500meter. Mensen die dat hebben zitten op die afstand al niet op de volle snelheid. Boven de 2km ga je gewoon merken dat je lijn langer is.

Wat je verbinding ten goede zou komen is als je je upload naar beneden laat zetten. In veel gevallen gaat dan de stabiliteit van je lijn omhoog. Bij bbned kan je zo een test profiel aanvragen, dus ik denk dat dit bij babyxl ook wel een mogelijkheid is.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
edit:
Geblaat over een Copperjet 800 series, terwijl er duidelijk Cisco staat...

[ Voor 90% gewijzigd door Henk007 op 18-08-2004 16:38 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[Airwolf] schreef op 18 augustus 2004 @ 16:24:
Bbned levert 8mbit maximaal tot 2500meter.
Da's vreemd, want BBNed levert ueberhaupt geen 8Mbit verbindingen. Wat ze wel doen is 2-8Mbit leveren.

Ja, dat klinkt zeikerig. Maar het onderscheid is belangrijk. Een 2-8Mbit-verbinding sync ergens tussen de twee en de acht megabit. Als het 8Mbit zou zijn, zouden ze die snelheid moeten garanderen. Dat doen ze niet. Alles hoger dan twee is goed, want binnen de opgegeven snelheden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

C4l1m3r0 schreef op 18 augustus 2004 @ 13:35:
k denk dat je net op het randje van de maximale afstand voor 8 mbit zit.
Zeer zeker niet. In Belgie worden de snelheden zelfs gegarandeerd tot om en bij de 5km. Dus daar zal vast het probleem niet zijn. Wat wel aan de hand kan zijn is misschien een slechte kabel, ofwel binnenshuis ofwel buiten in de grond. Probeer eens je pc aan te sluiten in de eerste telefoonaansluiting binnen je huis (als dat niet het geval is). Werkt het dan wel goed dan kun je nieuwe kabels gaan trekken :) Werkt het dan niet moet je maar eens bellen met je telefoonoperator en klagen dat zijn kabels rot zijn ofzo :)

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
op 5km 8mbit geloof je zeker zelf, volgens mij is 5km juist de maximale afstand die ADSL kan overbruggen (en dan is de snelheid behoorlijk ingezakt tot 256kbit/s oid)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
P.K. schreef op 18 augustus 2004 @ 22:01:
op 5km 8mbit geloof je zeker zelf, volgens mij is 5km juist de maximale afstand die ADSL kan overbruggen (en dan is de snelheid behoorlijk ingezakt tot 256kbit/s oid)
Verschilt heel erg per lijn. Ik heb lijnen gezien op 2800 meter postcode->postcode geschatte lengte met dik 7Mbit sync. Dus werkelijke lengte is nog langer. Je kan een heel eind komen hoor als kabels kwalitatief goed zijn.

Burne, is niet niet zeikerig hoor. Wist iedereen het maar ipv "ik heb een 8Mbit verbinding" ......

Een modem zou bij het re-trainen van een lijn door ruis of wat dan ook lager moeten intrainen om het probleem zo te voorkomen. Steeds ietsje zakken in sync snelheid.

En vaak is er veel te winnen qua stabiliteits problemen in de interne bekabeling. ISRA --> splitter --> modem zo kort en optimaal mogelijk. Geen loze vertakkingen en voor de splitter en geen overbodige kabelkoppelingen maken.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 18-08-2004 22:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 19:09
en ik woon 764 meter van de centrale en heb een 'fantastische' intrain van 4mbit ;(

• paultje1966
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 17:36

paultje1966

feel the force

Kwalitiet van verbinding is ook afhankelijk van hoeveel adsl verbindingen er in dezelfde kabel zitten ivm overspraak.
Het verbreken van de verbinding lijkt me hier niks mee te maken te hebben want de andere adsl verbindingen staan in principe 24 uur per dag open.
Je kan vragen of KPN de lijn wil testen op afleiding naar aarde of naar een ander aderpaar in de kabel. Het lijkt mij meer iets van storing door bv iemand anders die gaat bellen of gebeld wordt in combinatie met een slecht aderpaar.

het nadeel van een draadloos netwerk is dat je zoveel kabels moet trekken

Pagina: 1