RM 2 MPEG

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 23:55

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Een vriendin van mij speelt mee in de clip die te vinden is op http://www.givamusic.com/SH.rm
Nu is dit een RealMedia bestand, en dit wou ik graag in MPEG hebben om op CD/DVD te kunnen branden.

Nu heb ik een aantal verschillende programma's van download.com geprobeerd, maar sommige geven fouten tijdens de installatie, of de melding van "er is een fout opgetreden, het programma word gesloten" krijg je te zien.
Met het programma Boilsoft RM Converter 2.21 is het wel gelukt om het te converteren, maar staat er met grote letters door het beeld dat het een niet geregistreerde versie is. En ik was niet van plan om voor dit 1ne filmpje zo'n programma te kopen.

Weet iemand nog een goed werkend programma voor mij (liefst freeware dus) om RM bestanden te converteren naar een formaat om op CD/DVD te kunnen zetten?

Verwijderd

Deze al eens nagelopen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het is een beetje prutsen maar ik kan uit ervaring zeggen dat het op deze manier wel gaat lukken.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Ik ben het nu aan het proberen, bedankt... je hoort het nog wel of het lukt :)

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Tot nu toe is het wel gelukt met het beeld, alleen het geluid werkt niet mee.
Ze zeggen ook dat het na het converteren het geluid soms niet werkt, doordat de computer slecht/langzaam zou zijn (Ik heb een P4 3.06 1024MB RAM, Ati 9600).

Maar de oplossing die word gegeven om het geluid uit het RM bestand te halen wil niet lukken, ik krijg het niet voor elkaar om met TEMGenc. Ik krijg daar alleen een SH.mp2 bestand, geen WAV. En in VirtualDub zit geen optie om WAV uit een RM te halen??
Slower machines may produce bad audio synch after encoding, but decoding the audio and then reloading the *.WAV file should avoid the issue

Occasionally i load *.RAM files into TMPGEnc using RealAlternative, and choosing "Open / All Files", but sometimes the audio doesn't come through. Using VirtualDubMod, i'm able to decode to *.wav.

I've since made a few templates to cover the common framerates (12, 23.976, 25, and 29.97).

Opening the generated AviSynth script in TMPGEnc sometimes produces bad audio synch. Using the *.wav file extracted with VirtualDubMod solves this problem.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dat mp2 bestand is ook gewoon bruikbare audio. je kunt het tevens gebruiken bij Tmpegenc (bij mpeg tools) om beeld en geluid samen te "multiplexen".

Als je toch perse Wav's wilt hebben, laad dan het bestand in winamp, en laat hem dan via diskwriter een wav van maken. (om maar iets te noemen)

[ Voor 35% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 18-08-2004 14:31 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik krijg daar alleen een SH.mp2 bestand, geen WAV.
Dan decompres je die MP2 naar uncompressed WAV (of wat dan ook je bewerkingsprogramma slikt) toch gewoon?
Pagina: 1