Toon posts:

Azureus poort weigert?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voordat ik dit topic heb geopend, heb ik op dit forum gezocht, op Google gezocht, maar tevergeefs, helaas niets gevonden.

Het probleem doet zich voor met Azureus, een BitTorrent cliënt. Ik draai gewoon de laatste versie, en ik heb er wat torrents instaan die ik wil downloaden. Echter, dat downloaden gaat niet. De standaard BitTorrent poort (6881) werkt niet, als ik die poort test in de configuratie-wizard krijg ik dit te zien:

"Testen van poort 6881 ... Kan niet testen omdat de luisterende poort al in
gebruik is. Stop alle actieve torrenst en herstart Azureus.
Draai daarna deze test opnieuw"

Erg vreemd, andere poorten ook al geprobeerd te testen maar geen van allen werken ze. Ik werk met Windows XP, en zit achter een Alcatel Speedtouch ISDN modem (het is wel ADSL). Heeft iemand een idee wat ik fout kan doen?

Door dit probleem kan er dus niet gedownload worden, en dat moet opgelost worden..

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:23 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:23:
Hallo,

Voordat ik dit topic heb geopend, heb ik op dit forum gezocht, op Google gezocht, maar tevergeefs, helaas niets gevonden.

Het probleem doet zich voor met Azureus, een BitTorrent cliënt. Ik draai gewoon de laatste versie, en ik heb er wat torrents instaan die ik wil downloaden. Echter, dat downloaden gaat niet. De standaard BitTorrent poort (6881) werkt niet, als ik die poort test in de configuratie-wizard krijg ik dit te zien:

"Testen van poort 6881 ... Kan niet testen omdat de luisterende poort al in
gebruik is. Stop alle actieve torrenst en herstart Azureus.
Draai daarna deze test opnieuw"

Erg vreemd, andere poorten ook al geprobeerd te testen maar geen van allen werken ze. Ik werk met Windows XP, en zit achter een Alcatel Speedtouch ISDN modem (het is wel ADSL). Heeft iemand een idee wat ik fout kan doen?

Door dit probleem kan er dus niet gedownload worden, en dat moet opgelost worden..

Alvast bedankt!
Probeer eens de NAT manager van kpn. Is te vinden op de kpn site. moet je wel de juiste nemen voor jou speedtouch modem. Daarmee kan je makkelijk (zelf vind ik het makkelijker dan via de browser) poorten forwarden en zien welke poorten in gebruik zijn enz.

Je kan dat programmaatje ergens vinden onder support en dan modems. Het is even goed zoeken maar dan moet je hem wel vinden denk ik.

50 euro korting bij Tibber

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En Azereus is de enige client die je hebt draaien ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal even kijken of het gaat lukken met dat programma van KPN. En Azureus is inderdaad de enigste BitTorrent cliënt die ik heb draaien.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NAT manager zal hier niks uithalen, de poort is namelijk op de lokale PC in gebruik. Azureus heeft trouwens UPnP support en zal dus zelf zorgen dat je modem de juiste poorten forward. Waarom stel je niet gewoon een andere poort in in het programma?

[ Voor 14% gewijzigd door Bigs op 18-08-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, dat programma zegt het volgende:

"Kan geen SpeedTouch toestel in uw netwerk vinden."

Toch heb ik zeker weten de goede versie van het programma, aangezien er twee zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 18 augustus 2004 @ 12:28:
NAT manager zal hier niks uithalen, de poort is namelijk op de lokale PC in gebruik. Azureus heeft trouwens UPnP support en zal dus zelf zorgen dat je modem de juiste poorten forward. Waarom stel je niet gewoon een andere poort in in het programma?
Erg vreemd, andere poorten ook al geprobeerd te testen maar geen van allen werken ze.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Hoe ziet jou netwerk eruit? Heb je er nog meer (router oid) tussen de modem en je pc hangen?
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:32:
Vreemd, dat programma zegt het volgende:

"Kan geen SpeedTouch toestel in uw netwerk vinden."

Toch heb ik zeker weten de goede versie van het programma, aangezien er twee zijn..
offtopic:
wil je ff een link geven naar de download pagina ik kan het niet vinden ;(

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Topicstarter
Nope, is gewoon zo:

INTERNET - MODEM - PC

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :(

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 22:16

Crowmeister

Stop!.... Continue

ik heb het ook gehad
Wat je moet doen is je IP adres weg halen uit je config scherm
View -> Config -> Server
En daar onder de incomming TCP listen port moeten de 2 vakjes leeg zijn. Dus die van override IP adres en die van Bind to local IP adres

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• DefTool
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
ge moe ook best een poort nemen boven 50000 ofzo

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51

SeatRider

Hips don't lie

DefTool schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:48:
ge moe ook best een poort nemen boven 50000 ofzo
ge moe ook geen topics van twee jaar oud omhoogkicken :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

En jij moet in het vervolgens zoiets gewoon melden via een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif TopicReport melden. ;)

Hoe dan ook, DefTool, dit is een nogal grote kick, vandaar dat ik het topic op slot doe. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.