Toon posts:

Geheugen prob?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort heb ik m'n pc weer es geformat en probeerde windows te installen..
herbij kon ie bepaalde bestanden niet kopieren..en kreeg later een systeem fout (blauw scherm)
Ik heb et nog met andere ram geporbeerd met succes..windows kwam er op zonder enige probs.

geheugen= Mushkin enhanced memory 1 GB PC3200

andere geheugen is 2x 256 mb Geil ram..met deze ram kon ik windows makkelijk installen.

Het vreemde is..dat ik nu weer met mushkin ram kan lopen ik heb wat aan de timings veranderd (lopen nu op 2-2-2-5) en heb de voltage veranderd..liep eerst namelijk op 2.6v ik heb op 2.8 geprobeerd waarbij ik na een 30 min. uiteindelijk weer een blauw scherm kreeg...toen terug naar 2.7 en kreeg na enkeletijd weer een blauw scherm en uiteindelijk een reboot...nu loop ik op 2.9v en hoop dat het stabiel blijft..

Wat zou het nog meer kunnen zijn? VGA? of Mobo..

specs:

ASUS A7N8X Deluxe
TAGAN 480Watt
AMD 2500+@3200+
2x WD Raptor Raid0
Sapphire Ati radeon 9800 pro
Mushkin enhanced memory 2-2-2 pc 3200 1GB
Systeem watergekoeld...

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Heb je memtest86 ook al gedraaid?
Weet je meteen of het aan je geheugen ligt.

Al geeft memtest86 ook errors bij een kapot mobo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had het geheugen gewoon kunnen testen met memtest. Als deze in orde blijkt te zijn, dan ga je even verder met het troubleshooten van andere onderdelen. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) In ieder geval kunnen we niet uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. En dat is niet de bedoeling op GoT. Zie ook het PMG Beleid :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 18-08-2004 11:55 ]

Dit topic is gesloten.