Toon posts:

Iiyama HM204DT rare "ghosting"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een een Iiyama HM204DT (22" CRT) en dat ding heeft last van een vreemde ghosting.

Echt ghosting is het ook weer niet. Lijkt meer een lelijke motionblur. Naast een pictogram of zie je een deel van het pictogram weer terugkomen op de achtergrond.

Het lijkt min of meer of mijn icoontjes door warp-speed heen gaan 8)7

Iiyama techsupport zegt: Dat kan gebeuren, doen we niets mee
Ik zeg: consumentenbond en kantongerecht

Maar heeft iemand een idee of er iets aan te doen is, of herkent iemand dit probleem zodat ik het een duidelijkere naam kan geven?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 21:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

"Schaduweffect"
Probeers eens een degauss, een andere videokabel, een andere resolutie/refreshreate.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
"schaduweffect" klinkt als een goede benaming.

Degause heb ik gedaan en het probleem doet zich voor op alle frequenties en resoluties die ik kan verzinnen/instellen. Ook op verschillende machines.

Een andere videokabel ga ik nu eerst ff proberen... .thanx

Verwijderd

Topicstarter
Ook een andere videokabel helpt niet :'(

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Ik ben er vrijwel zeker van dat er iets mis is met de videokabel.

Zit er misschien een goedkope KVM switch of iets tussen of misschien een te lange VGA kabel?

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

Verwijderd

Topicstarter
Er zat een goedkope KVM-switch tussen.

Die heb ik er tussenuit gehaald en vervolgens de VGA-kabel vervangen.

3 verschillende VGA-kabels, geen KVM-switch, 3 verschillende computers met 3 verschillende videokaarten. --> probleem blijft en ook op *beide* videoingangen van de monitor

Het lijkt me echt in de monitor te zitten...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:01 ]

Verwijderd

Wat een kutprobleem!!
Je betaald al dat geld aan een "deftige" monitor van 22" van een kwalitatief hoogstaand merk en dan heb je zoiets voor. Spijtig dat ze het scherm niet wille, terug nemen.
Ik heb ook zo een probleem maar dan met mijn TFT paneeltje :(
De topic staat hier ook "Philips 190S .... prob"
Kunne julie daar even kijkje nemen.
Thx

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb dezelfde monitor maar geen enkel ghosting probleem zoals je beschrijft.
Welke "Brightness" instelling gebruik je eigenlijk voor je desktop? (text/picture/movie bedoel ik dus)
Zelf staat ie bij mij altijd op Picture, Text gebruik ik niet (te donker) en Movie alleen bij het kijken van een DVD (indien ik de TV-out niet gebruik)..Movie-mode is trouwens sterk af te raden in desktop omgeving, indien ik deze selecteer heb ik ook een soort shaduw)

Resolutie atm: 1280*960 @120Hz (perfect strak beeld)

OSD instellingen (miss. heb je er iets aan :) ):
Contrast: 70%
Helderheid: 64%
Kleur Temp.: 9500K
Convergentie H/V: 50%
Gamma: 50%
Moire: 0%
Kleur Reinheid: alles 50%

succes :)

Verwijderd

vraagje maar wat voor videokaart heb je ?

de geforce 2 series stonden bekend om dit soort klachten op hoge resolutie's ... brakke lijnfilters....

edit:

lezen is ook een vak |:(

misschien kan je in het service menu nog wat bijregelen..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met die instelling valt het wel minder op, maar je ziet het nog steeds. En alles lijkt een beetje "fuzzy"

En als ik in bijvoorbeeld mspaint een egaal gekleurde oranje rechthoek maar, zit er een heel duidelijk kleurverloop in. De buitenste randen (links en rechts)lopen naar bijna zwart, de boven en onderrand hebben dit niet.

Het is me inmiddels wel opgevallen dat mijn 9800pro een veel strakker beeld aflevert dan een NEC met onboard videochippie van intel (?)

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb dus een soortgelijk probleem op mijn net gekochte HM204DT. Met genoemde instellingen wordt het niet veel beter, ik heb van alles getest met een Hercules ATI9000 Pro en een NVidia FX5900. Maakt allemaal niet uit, helaas!

Van een vriend een iiyama TFT (ProLite E481S) te leen en dat ziet er 100 maal beter uit. Zou eigenlijk niet mogen toch????

Verwijderd

Topicstarter
THEVGE schreef op 18 augustus 2004 @ 17:53:
Ik heb dus een soortgelijk probleem op mijn net gekochte HM204DT. Met genoemde instellingen wordt het niet veel beter, ik heb van alles getest met een Hercules ATI9000 Pro en een NVidia FX5900. Maakt allemaal niet uit, helaas!

Van een vriend een iiyama TFT (ProLite E481S) te leen en dat ziet er 100 maal beter uit. Zou eigenlijk niet mogen toch????
Het lijkt in mijn geval erger te worden. In eerste instantie had ik dit probleem helemaal niet. Als je dit out-of-the-box hebt, zou ik *zeker* het ding om laten ruilen tot je een goede hebt.

De mijne wordt morgenochtend omgewisseld. :P

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
ik heb dat probleem ook met mijn 22 inch samsung , hij word te warm is wat bij t probleem was , heb er een koelertje op gemonteert die ik na een 6tal uurtjes gebruik 5 min laat draaien en t probleem verdwijnt

is wel niet echt mooi want ik had dit porbleem niet me 22 inch iiyama maar die is dan weer opgefikt na 3 jaar en 2 maanden :(

en als het te erg wordt ruil ik hem wel in vlak voor de garantie vervalt })

[ Voor 11% gewijzigd door Pesticide op 19-08-2004 14:46 ]

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

heb ook de iiyama hm204 dt

ik heb absoluut geen probleem, maar ik weet niet of ik hem weer zou kopen. Het is ongeveer de duurste 22 inch op de markt, maar van mij mocht ie wel wat meer "crystal clear" zijn. Daarnaast heb ik het idee dat ik sneller moe wordt met deze monitor. Straling?

[ Voor 10% gewijzigd door Zillion01 op 07-09-2004 09:30 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:55

alm

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:38:
Ik heb hier een een Iiyama HM204DT (22" CRT) en dat ding heeft last van een vreemde ghosting.

Echt ghosting is het ook weer niet. Lijkt meer een lelijke motionblur. Naast een pictogram of zie je een deel van het pictogram weer terugkomen op de achtergrond.

Het lijkt min of meer of mijn icoontjes door warp-speed heen gaan 8)7

Iiyama techsupport zegt: Dat kan gebeuren, doen we niets mee
Ik zeg: consumentenbond en kantongerecht

Maar heeft iemand een idee of er iets aan te doen is, of herkent iemand dit probleem zodat ik het een duidelijkere naam kan geven?
Als dit niet door de kabel komt (dus als een andere kabel hetzelfde beeld oplevert), dan zou ik het inderdaad maar via consumentenbond en rechtsbijstand regelen. Of misschien een idee voor Kassa... Ik heb zelf ook een probleem met iiyama (Vision Master Pro 451 waarvan beeld vervormd) en waar ze niks aan willen doen omdat het zogenaamd binnen de normen valt...

iiyama is niet meer het A-merk wat het is geweest en de service is al helemaal pet.

[ Voor 4% gewijzigd door alm op 08-09-2004 19:46 ]

Verwijderd

Precies het zelfde probleem heb ik dus ook met mijn HM204DT.
Heb de monitor via een vriend van een vriend van een vriend van hem gekocht.

Wat ik wel heel netjes vond van Iiyama is dat ik met dit probleem naar hun gebeld heb en ze hebben hem gewoon zonder pardon omgeruild. Heb alleen een serie nummer hoeven doorgeven en verder niets. Geen garantie bewijs of wat dan ook aan te pas gekomen.

Maar helaas het probleem is er weer.

Nu heb ik dus een nieuwe monitor voor een tweederhand prijs maar ja, feit blijft dat ie blurry is.
Persoonlijk gebruik ik die monitor letterlijk zo'n 10 tot 12 uur per dag voor m'n werk. Ik gebruik veel photoshop maar het is &$#&$$ iritant.

Ik ga zeker proberen of het weg gaat met een koeler maar als iemand andere ideeen heeft dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Heb je je OPQ (in Picture Quality") instellingen niet op "Text 2" of "Movie" staan?
Als ik hem daarop zet op mijn HM204DT krijg ik ook een schaduweffect.
Bij mij staat hij op "picture" en is het beeld perfect, ook op "Text 1". Ik heb bij het instellen wel gemerkt dat je bij deze monitor wat tijd moet steken om hem goed te krijgen. Hij draait 1600x1200@85 erg goed. Bij een hogere refresh rate gaat de beeldkwaliteit achteruit.
Mijn videokaart is overigens een Quadro FX1300.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zoiets ook een keer gehad bij een kennis, paar ferriet ringkernen opgehaald en om de kabel geklikt, en probleem opgelost :)

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 16-03-2005 21:04 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Pagina: 1