Waarom (nog) geen 8X DVD±RW?

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien is dit al eens langs gekomen, maar met de huidige werking van de search is het niet te vinden.

DVD-branders werken inmiddels al op 16-voudige snelheid, maar het herschrijven van DVD´s (RW) is nog steeds maximaal 4X.

Weet iemand waarom deze snelheid niet hoger wordt? Als je de vergelijking maakt met CD-branders, dan is 52x32x52 ongeveer het maximum. Bij een DVD-brander zou deze verhouding betekenen, dat een 8X of 10X Rewritable mogelijk moet zijn.

Als er geen technische belemmeringen zijn, heeft er dan iemand een idee wanneer dit soort drives te verwachten is?

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

De media is hier nog het grote struikelblok denk ik.. Kijk maar eens naar 8x DVD+R/-R, die zijn ook nog niet zoveel te vinden... (of je moet goed zoeken :))

Verwijderd

CD-RW gaat toch ook maar tot 32x of zo. Veel hoger das DVD±RW niet komen denk ik.

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Het grootste probleem is de reflectie bij de +rw en -rw media
De technieken zijn nog niet zoveer heen dat er een dye kan worden gemaakt die genoeg reflectie heeft om goede schijfjes na het branden te hebben.
Zels 4x rewritable media is nog niet op en top van qualiteit, maar er wordt geloof ik wel al druk aan 8x herschrijfbare media gewerkt

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:24:
CD-RW gaat toch ook maar tot 32x of zo. Veel hoger das DVD±RW niet komen denk ik.
Bij 32x CD branden wordt lang niet zoveel data per seconden getransporteerd als bij 32x DVD branden.
32x CD branden is 4800 KB/s
16x DVD branden is 21600 KB/s het dubbele (32x) zou dan 43200 KB/s zijn, dit scheelt dus aanzienlijk ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:24:
Die schijfjes zijn zelfs onmogelijk te krijgen. Ik heb in de Pricewatch tenminste geen enkele vermelding van een CD-RW schijfje gevonden dat geschikt is voor 32X. Zelfs het aantal schijfjes dat geschikt is voor 24X is op de vingers van één hand te tellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 19:19 ]

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voordat het hier helemaal over CD's gaat:

Het kan toch niet zo zijn, dat 8X RW branders niet worden uitgebracht omdat er geen media voor zijn?

Op het moment dat de 8X en 16X +R en -R branders werden uitgebracht, waren er ook geen media voor.

Verwijderd

vaak is het zo dat de producenten van cd's/dvd's. dat maken waar de grootste vraag naar is (logisch toch? :) ) Ze gaan niet alvast investeren (zoals het maken van lege 16x dvd's) als de vraag daarin heel beperkt is.

Als het aanbod van 16x dvd branders toe neemt zal het aanbod van de schijfjes ook toe nemen.

Wat het ook kan zijn is dat de techniek van het maken van de branders sneller is dan het ontwikkelen van 16x lege dvd's.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-FoX- schreef op 18 augustus 2004 @ 11:32:
De media is hier nog het grote struikelblok denk ik.. Kijk maar eens naar 8x DVD+R/-R, die zijn ook nog niet zoveel te vinden... (of je moet goed zoeken :))
Cdrwinkel, Opus, DVDinfo e.d. hebbel allemaal DVD+-R 8x hoor, geen probleem meer tegenwoordig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1