Toon posts:

SUS server - Synchronisatie mislukt - handmatig kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Even een korte schets van de indeling van het netwerk.
We hebben 5 locaties in Europa, met op elke locatie een SUS server die zorgt voor de Critical updates.
op de hoofdserver worden alle updates gedownload, en de 'client-server' halen daar de catalog, en de updates vandaan.

Op dit moment zijn er op 2 locaties problemen om Windows XP SP2 te downloaden a 266 MB.
Of dit door een slechte verbinding komt , of door iets anders weet ik niet zeker.

Ben nu op zoek naar een manier om handmatig de bestanden te kopieren naar de locaties.
Kopieren is geen probleem natuurlijk, en mocht dat wel zo zijn dan stuur ik wel een CDtje op naar deze locaties.
Iemand een idee of er na het plaatsen van deze bestanden in de content directories nog wijzigingen gemaakt moeten worden aan de catalog?
En zo ja? Hoe?

Verwijderd

Je zou met RDP de servers aan de client zijde over kunnen nemen en het bestand uploaden of downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
RDP als in Remote Desktop Protocol ?
Als het gaat om verbinding maken/op afstand besturen van de PC is er geen probleem.. VNC draait op de server / laplink is aan te zetten.. zit nog een KVM switch achter..
handmatig uploaden, of per CD toesturen is ook geen probleem, alleen de vraag is of de SUS-server herkent/weet dat het bestand al in de Content directory staat, of dat je ook echt wijzigingen moet maken in de Catalog van de server?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 16:11:
...alleen de vraag is of de SUS-server herkent/weet dat het bestand al in de Content directory staat, of dat je ook echt wijzigingen moet maken in de Catalog van de server?
Nee, dan zul je toch effe in wat bestandjes moeten frutten...
Ik kijk effe, moment...

In ieder geval moet je ApprovedItems.txt aanpassen...
En geheid ergens in Sus\dictionaries\autoupdate\winxp, en waarschijnlijk nog wel iets wat ik over het hoofd zie...

Draai anders effe een diff op alle .txt bestandjes e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 18-08-2004 16:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:14
Ik dacht dit niet kon, ivm bepaalde hashes die SUS zelf toevoegt aan de updates en zichzelf. Ik ga even voor je zoeken... :X :X :X
Probeer dit eens.

[ Voor 35% gewijzigd door Jappo112 op 18-08-2004 16:23 . Reden: Ik zeg maar zo: ik zeg maar niks... ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jappo112 schreef op 18 augustus 2004 @ 16:16:
Ik dacht dit niet kon, ivm bepaalde hashes die SUS zelf toevoegt aan de updates en zichzelf. Ik ga even voor je zoeken...
Bij mijn weten gebruikt SUS geen hashes??

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:
Handmatig kopieren van de bestanden naar de 'client-servers' werkt perfect.

Op de hoofdserver heeft het bestand een naam als Winxp-SP2-dhje73jk49jk4598.exe. Bestand gekopieerd naar de andere server, en daarna gesynchroniseerd..
Synchronisatie herkent het gekopieerde bestand, en past de catalog daar op aan

Helemaal goed. bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 23:25 . Reden: typo ]

Pagina: 1