Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PW] Kan PCIe vermeld worden bij mobo overview?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de pricewatch van de moederborden word niet aangegeven of het bord PC-Express ondersteund.
Word er van uitgegaan dat je dat aan de chipset moet kunnen zien?

Volgens mij zijn PCI-X and 64bit de dingen die een nieuwe PC moet hebben, omdat die anders verouderd is zodra je hem hebt. Voor SATA, USB2.0 vind ik dit toch minder gelden omdat dat zo met een veloopstekkertje verholpen is.

Goed bij nieuw spul is is iedere feature intressant, maar als je systeembeheerders gaat vragen, waar ze een PC in hun park op beoordelen, is het toch altijd de generatie van de processor eerst, de videokaart op 2 en de rest was alleenmaar hype.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, zo kunnen we ook in de PW vermelden of het mobo niet AGP, integrated videochip, soundchip, netwerkkaart, gigabit LAN, CNR, Firewire, RAID, SCSI, USB2, etc..etc.. heeft.

Je zou eigenlijk eerst de websites van alle mobofabrikanten afgaan voor interessante mobo's en vervolgens de prijzen afwegen :Y)

In ieder geval is het probleem niet hardware-related, maar pricewatch-related.
Processors, Mobo's & Geheugen > Buyers Zone dus :)

Overigens bestaat 64bits PCI-X al sinds 1999 en is het echt geen "must" voor JanMetDePet :+ Het is nuttig voor Workstation/Serverborden die een hoop bandbreedte nodig hebben. Ik heb "PCI-X" in de titel maar aangepast naar "PCIe", want dat bedoel je ongetwijfeld.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 18-08-2004 10:38 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb een vraag.

• Wil je dat er iets gedaan word bij de pricewatch zelf :?
Zo ja, moest het eigenlijk in Frontpage Algemeen
Buyers Zone
Thanks BalusC :)

Opzich is dit helemaal niet zo verkeerd wat je verteld, maar PCI-X en 64bit zijn natuurlijk heel interessant, maar ik denk dat SATA veel belangrijker is. USB2.0 heeft tegenwoordig elke pc, en zou dus ook imho perfect vervangbaar zijn door 1 van de 2 opties die je zelf aangeeft.
Word er van uitgegaan dat je dat aan de chipset moet kunnen zien?
Ik denk het, maar als je een beetje verstand hebt van mobo's weet je het wel. En bijna iedereen kent www.google.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2004 10:44 . Reden: typo ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)