Sitecom Firewire probs

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi, ik heb wat problemen met een Firewire kaart van Sitecom. Ik zal eerst even de configuratie geven.

AMD Athlon XP 1600+
ECS K7S5A 3.1
512Mb DDR
ATI Radeon 7000 32Mb
SB Live! 1024
Sitecom FW001 IEEE1394 (Firewire)
Windows XP Professional SP1

Met dit systeem probeer ik DV te grabben en bewerken. Daarvoor gebruik ik Pinnacle Studio 9. De camera die ik gebruik is een JVC GR-DL9000E, niet de nieuwste, maar alla.

Na een heleboel problemen die terug te voeren bleken te zijn tot een conflict tussen de Firewire kaart en de on-board geluidskaart heb ik het voor 95% aan de praat gekregen door een SB Live! op het mobo te prikken. Ik kan nu video opnemen en afspelen en in feite alles doen.

Maar... Er is nog één probleem, en dat is dat ik de camera niet goed kan besturen via de play/pause/stop/rew/ff buttons in Pinnacle Studio. Als ik Pinnacle Studio net opgestart heb, kan ik de buttons aanklikken en dan wordt de functie uitgevoerd, echter ik kan dat maar één keer per functie doen. Als ik bijvoorbeeld Play en dan Stop klik, dan gaat de camera spelen en stopt weer. Maar daarna kan ik op Play klikken wat ik wil, maar er gebeurt niks meer. Ook met de andere functies heb ik dat probleem (ook de Stop knop kan ik maar één keer gebruiken).

Als ik de knoppen op de camera gebruik merkt Pinnacle Studio echter precies wat er allemaal gebeurt. Ik kan dus prima werken als ik de knoppen van de camera gebruik i.p.v. de buttons in Pinnacle Studio, maar ik zou toch graag dat laatste stukje functionaliteit aan de gang krijgen. Toch handiger voor het zoeken van de juiste scenes op de band.

Ik heb op aanraden van andere mensen ook de Panasonic DV Codec geinstalleerd, maar dat maakte bedroevend weinig uit. Ik heb ook de kaarten al in allerlei combinaties in de slots gehad. Zoals je uit de systeemconfiguratie kunt halen heb ik alle onnodige kaarten uit het system gehaald. Ik heb op dit moment ook de on-board USB uit staan. Die moet echter binnenkort wel weer aan vanwege een memorycard lezer.

Zelf denk ik dat het toch iets te maken heeft met incompatibiliteit tussen het kaartje en het moederbord, misschien is de PCI bus van de ECS niet helemaal compatible met de Firewire chipset van VIA die op dat Sitecom kaartje zit?

Nou, ik ben benieuwd :).

Macbook Pro

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ahem, heeft nou niemand tips? Ben ik nou al DE 'DV professional' hier na twee dagen pielen met een firewire kaart en een camera?

Macbook Pro

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 14:47
Ik vind Pinnacle Studio aardig buggy. Het zou mij dan ook niet verbazen als je 'restprobleem' aan de software ligt.
RetepV schreef op 18 augustus 2004 @ 10:08:
Hi, ik heb wat problemen met een Firewire kaart van Sitecom. Ik zal eerst even de configuratie geven.
[...]
Met dit systeem probeer ik DV te grabben en bewerken. Daarvoor gebruik ik Pinnacle Studio 9.