Maximale lengte s-video kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pu1sar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 16:07
In een zoektocht naar de maximale lengte van een s-video kabel kwam ik in de De grote tv-out FAQ het volgende tegen:
"In principe mag 10 tot 15 meter geen enkel probleem opleveren."

Maar er staat niet bij of dat voor een composiet of s-video signaal geldt.....
De lengte die ik moet zien te overbruggen ligt zo rond de 12 meter (achter plinten, waar ook 230V loopt...)

en aangezien die $@!^%$! search het weer niet doet, graag wat hulp ;)

Het achterliggende verhaal is uiteraard het aansluiten van m'n pc (met radeon x800 pro) of m'n tv....

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

bij mijn ouders thuis ligt 10 meter s-video kabel en die ligt ongeveer voor de helft langs een 230V. dat werkt prima. probeer het gewoon zou ik zeggen.

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:08:
bij mijn ouders thuis ligt 10 meter s-video kabel en die ligt ongeveer voor de helft langs een 230V. dat werkt prima. probeer het gewoon zou ik zeggen.
aha, ik was alleen van plan om kwalitatief goede kabel te kopen, en het zou een beetje jammer zijn als je er daarna pas achter komt dat het helemaal niet gaat werken...

Radeon X800 kickin' ass!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 17:17

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Dan kun je toch een composiet-> composiet kabel maken. Bij de meeste radeon's zit een verloopje van svhs naar composiet. En die kabel kun je zelf maken dus probeer het uit zou ik zeggen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door DDemolition op 18-08-2004 10:16 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Pu1sar
DDemolition schreef op 18 augustus 2004 @ 10:15:
Dan kun je toch een composiet-> composiet kabel maken. Bij de meeste radeon's zit een verloopje van svhs naar composiet. En die kabel kun je zelf maken dus probeer het uit zou ik zeggen >:)
Waarom denk je dat ik juist s-video wil gebruiken? Vanwege de betere beeldkwaliteit natuurlijk, en dan ga je dat dus niet omvormen naar een composiet-signaal...

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

Maar er staat niet bij of dat voor een composiet of s-video signaal geldt.....
Voor beiden ;)

Verwijderd

Heb zelf een s-vhs van 15 meter van pc naar tv. (Word niet meer gebruikt, maar dat terzijde). Hij is van het merk Bandright type 'Profi Gold'. Is een zeer goede kabel en niet overdreven duur. Dacht dat ik er destijds 100 gulden voor heb betaald. Heb hem gekocht bij de Harense Smit.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-12 17:17

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

ja owkee. Maar dan zul je wel een lange s video kabel moeten vinden of zelf maken. En dat zal lastiger worden.
Ik vind de kwaliteit niet echt super en als composier vergelijkt met s video zie ik niet veel verschil

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:21:
Heb zelf een s-vhs van 15 meter van pc naar tv. (Word niet meer gebruikt, maar dat terzijde). Hij is van het merk Bandright type 'Profi Gold'. Is een zeer goede kabel en niet overdreven duur. Dacht dat ik er destijds 100 gulden voor heb betaald. Heb hem gekocht bij de Harense Smit.
Dan ga ik van de week maar eens op zoek naar een goede afgeschermde kabel van een meter of 15, maar dan vind ik 100 gulden nog steeds vrij prijzig voor zo'n kabel, misschien maar geen vergulde pluggen dan ;)
DDemolition schreef op 18 augustus 2004 @ 10:22:
ja owkee. Maar dan zul je wel een lange s video kabel moeten vinden of zelf maken. En dat zal lastiger worden.
Ik vind de kwaliteit niet echt super en als composier vergelijkt met s video zie ik niet veel verschil
Het vinden zal niet echt een probleem zijn denk ik......
En als de mogelijkheid er is, waarom zou je dan voor een slechter signaal kiezen, terwijl je ook een betere ter beschikking hebt??

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

zie ik niet veel verschil
Dat je geen verschil ziet tussen composiet en Svideo zegt een hoop over:
- de gebruikte kwaliteit kabels
- de kwaliteit signaal-outut van je videokaart
- de kwaliteit van interne signaal afhandeling van je TV

Svideo is superieur tenopzichte van composiet mits er geen knelpunten zijn in de signaalafhandeling.

Zelf heb ik trouwens mijn kabels gemaakt van standaard coaxkabels (2x coax + 2 miniDin voor Svideo, of 1x coax + 2 tulpjes voor Composiet - dit is natuurlijk zonder audio, dus reken daar ook 2 coaxjes voor ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:31 ]

Verwijderd

Ik heb thuis een 10 meter Profigold kabel tussen pc en tv, het signaal is svideo. De beeldkwaliteit hiervan is zeer goed en het lijkt me dat dat ook zal gelden voor 15 mtr.

Het is niet helemaal op jouw situatie van toepassing maar voor de volledigheid: een composite signaal levert een lagere beeldkwaliteit af, naar mijn mening is dat signaal dan ook minder te 'verpesten' door de kabel of de lengte ervan. Bij svideo, zeker over grotere afstanden, maakt de kwaliteit van de kabel wel degelijk uit.

En voor degene die geen verschil ziet tussen composite en svideo: of je hebt een brakke tv of je bent gewoon niet zo gevoelig voor verschillende beeldkwaliteiten want verschil is er wel zeker wel!

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:29:
[...]
Zelf heb ik trouwens mijn kabels gemaakt van standaard coaxkabels (2x coax + 2 miniDin voor Svideo, of 1x coax + 2 tulpjes voor Composiet - dit is natuurlijk zonder audio, dus reken daar ook 2 coaxjes voor ;) )
Hmmz? coax-kabel gebruikt? hoe kun je daar nou ooit s-video overheen sturen?? die maakt gebruik van meerdere aders in een kabel? :?

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

Svideo wordt verstuurd over coaxiaal kabel. Het is alleen zo dat er voor kleur 1 aderpaar wordt gebruikt - en voor helderheid een apart aderpaar ;)

Voorbeeldje waar je de 2 coaxiale aderparen goed kan zien: http://www.dvdcity.com/graphics/cables/sw-mega-hds.jpg

een wat dunner kabeltje met daarin 2 coaxiale aderparen: http://image.compusa.com/...18b-8275-09d3777c7cce.gif

Overigens maakt ook RGB/YPbPr gebruik van coaxiaal kabel, alleen zul je dan 3 coaxiale aderparen nodig hebben: http://www.hometheaterhif...rdost-optix-rgb-cable.jpg (of 5, indien je ook H en V sync gebruikt: http://members.rogers.com/4dtv/hdtv/rgb.gif) ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:47 ]

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Pu1sar schreef op 18 augustus 2004 @ 10:33:
[...]

Hmmz? coax-kabel gebruikt? hoe kun je daar nou ooit s-video overheen sturen?? die maakt gebruik van meerdere aders in een kabel? :?
Pak je toch (zoals ie al aangeeft) meerdere coax-jes...

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:40:
Overigens maakt ook RGB/YPbPr gebruik van coaxiaal kabel, alleen zul je dan 3 coaxiale aderparen nodig hebben: http://www.hometheaterhif...rdost-optix-rgb-cable.jpg (of 5, indien je ook H en V sync gebruikt: http://members.rogers.com/4dtv/hdtv/rgb.gif) ;)
Ontzettend bedankt voor je heldere uitleg!!

Maar waar ik dus net achter kom, er zat bij m'n Radeon een kabeltje met aan de ene kant een s-video plug (met veeeeel pinnetjes, 9 dacht ik..) en aan de andere kant 3 female-cinch-stekkers in de kleuren R, G, B ;)
zou dat betekenen dat mijn Radeon een RBG-signaal kan uitsturen? dan kan ik dat zelfs nog beter doen dan s-video toch???

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

RGB is idd een stapje beter als S-video (en S-video was al een stapje beter als Composiet)

Een Ati kabel met 9pins miniDin en aan de andere kant 3 cinch is /me goed mogelijk een RGB kabel. Check de handleiding en meet evt. het kabeltje door. Let er wel op dat zo'n kabel bij een specifieke kaart hoort (met die 9pin miniDin) die ook de output in RGB modus kan zetten (en kan je zo'n kabel dus niet gebruiken voor je andere Ati kaartje).

/me Aan de andere kant: een miniDin 8, 9 of 10 met 3 cinch kan ook een composiet + audio kabeltje zijn zoals die bij een AllinWonder bijgeleverd is.
http://www.ocfaq.com/article.php/other/82
http://pinouts.ru/data/pin_ati_vidcable.shtml
http://www.technick.net/p...pinconvid_ati_allinwonder

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:39 ]

Verwijderd

Dan heb ik ook nog even een vraagje..

ik moet een pc met een beamer verbinden welke op 25meter afstand van elkaar staan, is het mogelijk om deze afstand met een goede s-video kabel te overbruggen of is een versterker noodzakelijk?

Indien ik het beter anders op zou kunnen lossen hoor ik dat graag..

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:32:
Een Ati kabel met 9pins miniDin en aan de andere kant 3 cinch is /me goed mogelijk een RGB kabel. Check de handleiding en meet evt. het kabeltje door. Let er wel op dat zo'n kabel bij een specifieke kaart hoort (met die 9pin miniDin) die ook de output in RGB modus kan zetten (en kan je zo'n kabel dus niet gebruiken voor je andere Ati kaartje).

/me Aan de andere kant: een miniDin 8, 9 of 10 met 3 cinch kan ook een composiet + audio kabeltje zijn zoals die bij een AllinWonder bijgeleverd is.
http://www.ocfaq.com/article.php/other/82
http://pinouts.ru/data/pin_ati_vidcable.shtml
http://www.technick.net/p...pinconvid_ati_allinwonder
Ik heb het volgende kunnen vinden over de connectors en kabels:

Interfaces:
1 x S-video output - 7 PIN mini-DIN
OR
1 x composite video output - RCA ( with adapter )

Cables Included:
1 x S-Video cable
1 x S-Video - composite adapter
1 x composite cable
1 x HDTV cable

Een beetje vreemd, aangezien het niet echt een kabel is, maar meer een adapter, maargoed, ik ga vanavond nog ff verder spitten in de specs.....

Radeon X800 kickin' ass!

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 00:12

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Ik heb onlangs zelf nog wat zitten knutselen en ik heb 2 s-video kabels van 10 meter aaneen gesoldeerd, en had dus een kabel van 20meter.

deze kabel werd gebruikt in school waar het aansluitpunt ook nog eens 15 meter van de beamer zelf af hing dus dat lijkt me geen enkel probleem,
zolang je maar iets of wat degelijke kabel gebruikt! ;)

• Pu1sar
bedankt voor de reacties allemaal! _/-\o_

ik had het zojuist over het kabeltje dat je op dit plaatje uiterst rechts ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-x800pro/asus_x800pro_bundle2_400.jpg

Volgens de beschrijving is het een "S-Video-to-YPbPr (HDTV) adapter"

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

ik moet een pc met een beamer verbinden welke op 25meter afstand van elkaar staan, is het mogelijk om deze afstand met een goede s-video kabel te overbruggen of is een versterker noodzakelijk?
Neem voor die lange afstanden in ieder geval de beste kabel (met RG-11 moet je al een heel eind komen) die je kunt vinden. Alle verlies die je kunt voorkomen is beter als een videorepeater/versterker ertussen.
aangezien het niet echt een kabel is, maar meer een adapter
Nou, eigenlijk is het gewoon een kabel, aangezien de hele conversie functionaliteit in de videokaart ingebouwd zit.
Volgens de beschrijving is het een "S-Video-to-YPbPr (HDTV) adapter"
Duidelijk toch?
Dat is dus een kabel (voor DIE videokaart) waarmee je videokaart kunt aansluiten op een HD-TV met YPbPr aansluiting (en als je TV dat niet hebt, heb je dus [nog] niks aan die kabel). ;)
(en ja, YPbPr is beter als Svideo)

Ik ben nog op zoek naar de pinout van dat snoertje, dus mocht je weten hoe je een kabel doormeet dan houdt ik mij aanbevolen voor de info die daaruit voorvloeit :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 11:54 ]

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:48:
[...]
Duidelijk toch?
Dat is dus een kabel (voor DIE videokaart) waarmee je videokaart kunt aansluiten op een HD-TV met YPbPr aansluiting (en als je TV dat niet hebt, heb je dus [nog] niks aan die kabel). ;)
(en ja, YPbPr is beter als Svideo)

Ik ben nog op zoek naar de pinout van dat snoertje, dus mocht je weten hoe je een kabel doormeet dan houdt ik mij aanbevolen voor de info die daaruit voorvloeit :)
Voor mij was het niet duidelijk, maar dat wordt het langzamerhand wel ;)
Als ik het goed begrijp is RGB hetzelfde als YPbPr???
Ik ga eens checken of mijn tv dat snapt...

Ik weet wel hoe je een kabeltje doormeet hoor, dus als ik tijd heb zal ik je er ff mee helpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pu1sar op 18-08-2004 11:59 ]

Radeon X800 kickin' ass!

Verwijderd

Nee, RGB is niet hetzelfde als YPbPr. Het is wel beiden een '3 componenten' videosignaal-soort.

• Pu1sar
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 00:41:
Nee, RGB is niet hetzelfde als YPbPr. Het is wel beiden een '3 componenten' videosignaal-soort.
Ah, ok, dan ga ik dus toch voor s-video, vanavond ga ik de kabel halen, het resultaat laat ik nog weten...

Radeon X800 kickin' ass!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 22:42

Jag

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:38:
Dan heb ik ook nog even een vraagje..

Indien ik het beter anders op zou kunnen lossen hoor ik dat graag..
Een beamer moet je natuurlijk nooit aan de tv out hangen! Dus geen s-video maar DVI of VGA.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-12 15:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Jag schreef op 19 augustus 2004 @ 11:02:
[...]
Een beamer moet je natuurlijk nooit aan de tv out hangen! Dus geen s-video maar DVI of VGA.
DVI kabel van 25 meter? (of VGA kabel..) Ga maar is vertellen waar je die moet halen en wat die gaat kosten. Dat gaat denk ik heel moeilijk worden. Ik weet ook wel dat het beter is, maar ja... 25 meter he? :D

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12 22:42

Jag

DVI 25 meter zal misschien lastig worden maar VGA zal geen probleem zijn. Het gaat iig compleet nergens over om een projector aan de tv out te hangen.
Pagina: 1