Toon posts:

pci lan-kaart niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb 2 netwerkkaarten die opeens niet meer worden herkent.

als ik alle pci slots leeg maak en de (nieuwe) netwerkkaart in ieder slot probeer wordt ie in geen enkel geval herkent in windowxp.

Ook in devicemanager door "scan for hardware changes" te klikken heeft geen effect. Installeren met bijgeleverde floppy heeft geen effect.

De pci slots werken gewoon allemaal. Ik heb namelijk een tv-kaart en geluidskaart. deze werken naar behoren.

Toen xp opnieuw geinstalleerd. alle mogelijke combo's geprobeerd maar nog steeds geen werkende kaarten.

Misschien vergeet ik iets of heb ik een bootvirus of zoiets dergelijks die het onmogelijk maakt om netwerkadapters te installeren want andere kaarten werken wel. Of bios settings die verkeerd staan ingesteld?

arch: winxp, 600 mhz, 580 mb ram, 3 HD's, 1 cdrw, flop, sblive, hauppauge wintv bt878.

Wie kan me helpen met dit rare verhaal?

Met vriendelijke groet,
D. van de Ruit

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zijn dit nieuwe kaartjes? Zo te horen niet (opeens). Zie je ze nog voorbijkomen in de tabel van de bios bij het opstarten? Brandt er een connect ledje aan de achterkant als je de kabel verbindt? Doet een nieuw/ander kaartje het wel?

Heb je toevallig een onweersbui in de buurt gehad? Heb al diverse mensen langs gehad met defecte NICs na onweer.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ze in een andere PC ook al niet door het BIOS gevonden worden, denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat ze redelijk dood zijn ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
het was 1 oude kaart waarvan ik dacht dat ie kapot was gegaan door stroomstoring of zoiets dergelijks.

daarna ben ik een nieuwe gaan halen (sweex met realtek adapter). die deed het vervolgens ook niet.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Probleem kan wel eens aan Windows gerelateerd zijn. Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad en bij mij werkte de volgende procedure.

PC uitzetten en beide NIC's verwijderen.
Daarna Windows opstarten in veilige modus en kijken of daar nog sporen van je NIC's te zien zijn, deze dan verwijderen.
Daarna Windows mog 1x zonder NIC's gewoon opstarten.
PC uit en kaarten plaatsen.
Windows opnieuw starten en als het goed is moeten ze gevonden worden.

Indien dit niet werkt verwacht ik dat ze 'dood' zijn. Ja ook nieuwe NIC's kunnen gelijk dood wezen ;)

Bovenstaand probleem kwam overigens vaak voor in Windows '98 bij interne modems.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaywalker op 18-08-2004 10:57 ]

Koffie!!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
als het je alleen om het werkend krijgen gaat kun je ook usb wifi adapters proberen, zelfde prijsklasse.
Pagina: 1