[XP] SM-Buscontroller probleem HP Compaq NX9110

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien de zoekfunctie in GOT bij mij problemen geeft, heb ik niet kunnen zoeken of hier al een topic over is, dus hierbij dan maar een nieuwe post.

Ik ben momenteel bezig met het installeren van XP op een HP Compaq NX9110 laptop. Wij maken gebruik van een XP image (Ghost) alleen staat er nu in Apparaatbeheer een uitroepteken bij de "SM-Buscontroller".

Ik heb al gezocht op google en daar heb ik uitgevonden dat het met je processor/moederbord heeft te maken en dat je dan de juiste drivers daarvoor moet installeren.

Kijk, voor een desktop zal het merk moederbord wel te achterhalen zijn,
alleen wordt dit bij een laptop een stuk moeilijker! :(

Ik hoop dat iemand een oplossing/drivers heeft voor deze SM-Buscontroller

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29
Kun je hier iets mee:

http://h18007.www1.hp.com...nk/us/locate/64_5932.html

Heb je ook al op de website van HP gezocht naar SM-Buscontroller ?
Eventueel kun je misschien contact opnemen met de supportdesk van HP..

• bitpixl
  • Niet online
Bedankt voor de link Nextware,

alleen heb ik (uiteraard) al alle software van deze site geinstalleerd.
Ik heb ook al gezocht naar SM-Buscontroller in het forum van HP.

Dit had ik even moeten melden in mijn startpost.

Verwijderd

Ik denk dat je de Intel INF drivers even moet installeren: ftp://aiedownload.intel.c.../7484/eng/infinst_enu.exe
Dit is bij heel veel ASUS moederborden in ieder geval de oplossing.

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb dus de INtel INF Update geprobeerd, alleen krijg ik een melding dat je voor de INF Update een compatible OS en Chipset moet hebben.

Er zit dus geen intel chipset in??? Er zit wel een intel proc in.
De intel chipset ID utility werkt ook niet...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:29
Quote van andere website:
De SM bucontroller is een systeemapparaat. Afhankelijk van de chipset op het nmoederbord (Intel of andere) moet je de INF-file downloaden en installeren. Het probleem is zo opgelost. Bv. voor de Intel-chipset kun je terecht bij Intel zelf of de leverancier van je moederbord...
Heb je heel misschien al eens je laptop open gehad ? Kijken welk merk mobo je hebt..

Je bent hem aan het ghosten van een andere laptop. Was dat precies dezelfde laptop, of een ander model. Misschien dat het apparaat wel compleet verschillend is.

Meestal krijg je bij je laptop ook een CD meegeleverd. Misschien met een ander OS erop. Heb je deze CD al eens in die laptop geprobeerd. Meestal werken drivers van Win2K of NT4 ook wel..
Gewoon Win XP laten zoeken op die CD. In apparaatbeheer op die SM-buscontroller rechtsklikken en dan stuurprogramma aanpassen..

Ik heb ook net ergens gelezen, dat het te maken zou hebben, dat je je USB drivers niet (goed) zou hebben geinstalleerd. Ik weet echter niet of het daadwerkelijk ook zo werkt..

• bitpixl
  • Niet online
Goed, ik heb de image er weer opnieuw opgezet, vervolgens op een andere volgorde de software van de HP site geinstalleerd en nu is de SM-Buscontroller wel goed geinstalleerd 8)7 |:(
Pagina: 1