Toon posts:

[VB6] link QuarkXpress 6.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een link gelegd kan worden tussen vb6 en quarkxpress 6.1 . Het is mogelijk om references toe te voegen. Tussen adobe indesign en vb6 is het wel mogelijk om zo'n reference toe te voegen maar tussen quarkxpress en vb6 kan ik dit nergens vinden. Weet iemand hoe dit wel zou kunnen door middel van zo'n reference of op een andere manier?

Alvast bedankt

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat wil je precies met de referenties, wat is je doel dat je wilt bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Het doel is om quark aan te sturen via vb, bijvoorbeeld: in vb geef je aan dat er een textframe gemaakt moet worden en in quark gebeurd het of in vb geef je aan dat er text gegenereerd moet worden en het gebeurd in qaurk.

Verwijderd

Ik weet wel dat dit goed mogelijk is met InDesign. Hiervoor zit in VB al een type libary er geloof ik standaard bij gelevert. Ik neem aan dat je bedoelt dat je dit nu hetzelfde wilt voor QuarkXPress?

Ik weet helaas niet of deze ook van Quark voorhanden is, maar succes!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Neem anders even contact op met Quark, die weten je het antwoord te geven en mits mogelijk de bijbehorende SDK.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 14:58

Devion

Space for rent ;-)

Quark ondersteund DDE, dus met VB6 kun je daar mee communiceren. De info hierover (kan op google zo even nix vinden) kun je vinden in de SDK.

Of je mailt ze even ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

:) Hmm, kan je ook informatie vinden over hun XML formaat in de SDK?

• Devion

Devion

Space for rent ;-)

[sarcasm]
SDK staat zover ik weet nog steeds voor Software Development Kit
Dus uhh... guess? :)
[/sarcasm]

maw: Ja.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

alienfruit schreef op 18 augustus 2004 @ 10:29:
:) Hmm, kan je ook informatie vinden over hun XML formaat in de SDK?
Bij de SDK zit vaak een uitgebreide library met een hoop informatie en referencies.

Verwijderd

[slightly off-topic]
!!! Adobe Indesign heeft veel beter scripting support dan Quark.
[/slightly off-topic]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:55 ]

Verwijderd

Ik ben niet echt een rasechte programmeur maar ben wel nieuwsgierig gemaakt :P Waar kan ik die SDK vinden? Wil er weleens een zien :Y)

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 10:58:
Ik ben niet echt een rasechte programmeur maar ben wel nieuwsgierig gemaakt :P Waar kan ik die SDK vinden? Wil er weleens een zien :Y)
http://www.google.nl/sear...&q=Adobe+Indesign+sdk&lr=

Het leven is zo makkelijk O-)

Verwijderd

Was het leven maar zo makkelijk ;) Ik bedoel de SDK van QuarkXPress. Had al wat gezocht met google maar kon het niet echt makkelijk vinden. Dus nogmaals de vraag: weet iemand waar ik de sdk van quarkxpress 6.1 kan halen?

• Devion

Devion

Space for rent ;-)

http://www.quark.com/part...sktop/xtdev_resource.html

Houdt uw creditcard bij de hand.. want de SDK is niet gratis =p

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik die sdk nergens anders vandaan halen. Of weet iemand een andere manier om ergens een type library vandaan te halen voor quarkxpress in visual basic 6.....?

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 18-08-2004 12:34 ]

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:56:
Hoezo slotje, de discussie is nog steeds gaande volgens mij. Kan ik die sdk nergens anders vandaan halen. Of weet iemand een andere manier om ergens een type library vandaan te halen voor quarkxpress in visual basic 6.....?
Dit is denk ik niet legaal, als je de SDK moet kopen, heb je er een licentie voor nodig om te communiceren met Quarkxpress.

[ Voor 80% gewijzigd door curry684 op 18-08-2004 12:34 ]

• Devion

Devion

Space for rent ;-)

Wat je kunt proberen is om Quark even te mailen (tech support), ze bijten niet en geven meestal wel wat info weg zonder dat je daarvoor een paar honderd euro moet neertellen.

Of ze de TLB opsturen.. I dunno, het is en blijft een bedrijf en als ze ergens geld aan kunnen verdienen doen ze dat erg graag.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Devion schreef op 18 augustus 2004 @ 12:07:
Wat je kunt proberen is om Quark even te mailen (tech support), ze bijten niet en geven meestal wel wat info weg zonder dat je daarvoor een paar honderd euro moet neertellen.
Klopt, maar ik betwijfel of de SDK gratis weggegeven wordt ;)

[ Voor 69% gewijzigd door curry684 op 18-08-2004 12:34 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Devion schreef op 18 augustus 2004 @ 12:07:

Of ze de TLB opsturen.. I dunno, het is en blijft een bedrijf en als ze ergens geld aan kunnen verdienen doen ze dat erg graag.
Ik denk dat de licentie die je hiervoor nodig heb je de nekt.

[ Voor 33% gewijzigd door curry684 op 18-08-2004 12:34 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20

TeeDee

CQB 241

Kijk eens naar de TCP-IP XT van Techno Design.

Verder kan je met Applescript Xpress op de Mac aanspreken, dus lijkt me zeer vreemd als dit ook niet met VB voor Windows kan.

Ik heb het wel eens gezien dat een Quark via een zelf geprogged VB frutsel aangesproken werd, dus het moet mogelijk.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen iig voor de replys :). Ik heb een meeltje gestuurd naar quark en nu maar hopen dat ze een beetje liev zijn daar... O+
TeeDee schreef op 18 augustus 2004 @ 12:24:
Kijk eens naar de TCP-IP XT van Techno Design.

Verder kan je met Applescript Xpress op de Mac aanspreken, dus lijkt me zeer vreemd als dit ook niet met VB voor Windows kan.

Ik heb het wel eens gezien dat een Quark via een zelf geprogged VB frutsel aangesproken werd, dus het moet mogelijk.
Weet je toevallig nog waar dat programma stond/staat dat met Quark comminuceerde via VB.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:29 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 12:26:
Bedankt iedereen iig voor de replys :). Ik heb een meeltje gestuurd naar quark en nu maar hopen dat ze een beetje liev zijn daar... O+
Nee.
En dat meen ik serieus. Als er 1 bedrijf is wat lastig is in de omgang met hun userbase is het Quark wel.

Verder wens ik je succes en als je oplossingen e.d. heb, wil ik het graag weten. Dus m.a.w., post hier je bevindingen :)
Weet je toevallig nog waar dat programma stond/staat dat met Quark comminuceerde via VB.
Nope helaas niet. Custom Build voor een Reisorganisatie.
Zo uiteraard ook kunnen dat in de achtergrond de TCP-IP XT gebruikt werd.

Maar nogmaals, als je meer weet/hoort e.d. zou ik het ook graag willen weten.

[ Voor 25% gewijzigd door TeeDee op 18-08-2004 12:41 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Dat sucks, SDK die niet gratis is. Dan maar geen Quark ondersteuning :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En weer open :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

We hebben nu een programmatje gevonden genaamd TCP-IP XT. Dit programma zou het mogelijk moeten maken om via een Telnet connectie commandos door te geven aan QuarkXPress dus dacht ik hiermee een oplossing gevonden te hebben: niet dus.

De connectie met TCP-IP XT via Telnet gaat goed en krijg ik het bericht hieronder terug.
code:
1
2
TCP/XT TCP-XT Message: Connected with Techno Design TCP-IP XT (3.0.2 Build 1015
TCP/XT OK

Vervolgens kan ik echter geen commandos ingeven. Sterker nog ik kan zelfs niet eens typen en dus blijft het bij deze berichten. Ik heb nog geprobeert met een Telnet connectie vanuit een andere computer, hierbij is het me wel gelukt om het typen aan de gang te krijgen maar wordt vervolgens nog steeds op geen commando gereageert.

Zijn er hier nog ideeen over wat ik kan proberen?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

De commando's voor TCP IP XT kan je in de manual vinden op de TechnoDesign site.

Ik kan me herrinneren toen ik bezig was met wat debug werk voor deze XT het inderdaad vrij lastig was om commando's te laden in de telnet.

Voorzover ik weet maak je "even" connectie en dan sluit deze weer. Wat je moet doen is een XML file met commando's klaarzetten, en deze laden afaik.

Je kan trouwens TechnoDesign ook even mailen of ze je wat vb proggel spul opsturen om die XT aan te spreken. Gewoon zeggen dat je aan het testen bent. Ze zijn vrij vlot met reageren (ervaring :))

Telnet is imho NIET de manier om de XT aan te spreken, en dat is puur omdat je dan behoorlijk wat data in je Telnet moet knallen om deze aan te spreken. Je kan beter een socket connectie maken naar de extensie.

nb: je hebt toch wel Xpress opgestart, XT opgestart en dan ga je toch pas aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 18 augustus 2004 @ 12:29:
Maar nogmaals, als je meer weet/hoort e.d. zou ik het ook graag willen weten.
Ik heb een mail van Quark terug gekregen over een eventuele type library (een extra xtension, plug-in whatever) waardoor ik zou kunnen communiceren met QuarkXpress en Visual Basic, hieronder stukje citaat uit die mail:
The feature you are referrring to is not the inbuilt functionality of
QuarkXPress and also there is no Quark Xtension which can provide you this
functionality. I'm not sure if there is a third party Xtension which would
allow you to do so.
De "third party Xtension" waarna gewezen werd door Quark leverde helaas ook niets op. Het spoor loopt op dit moment dus een beetje dood ;(
Pagina: 1