Toon posts:

Asus A7V400-MX FSB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net in het bezit van een Asus A7V400-MX, AMD Athlon XP 2600+ en Apacer 512MB PC3200 CL2.5.
De Asus A7V400-MX is de opvolger van de A7V8X-MX.
Wanneer ik nu mijn FSB via de DIP switches wil instellen op FSB333 blijft hij op FSB200 staan, dit blijkt geen invloed te hebben.
DIP switches staan dus op ON OFF OFF OFF OFF.
In het BIOS kan ik niets terugvinden om de FSB te wijzigen.

Ook het instellen van de DRAM Clock lijkt me niet normaal.
Ik kan enkel kiezen uit de opties: By SPD, 133.
Volgens de handleiding zou je ook 166 moeten kunnen kiezen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

(Uit de handleiding: )
The option to set the CPU core bus frequency multiple is available only on unlocked CPUs. If you are using a locked CPU, setting the switches does not produce any effect.
...en naar mijn weten zijn tegenwoordig alle Athlon XP's gelockt!
Wat voor 2600+ heb je trouwens, want er zijn geloof ik drie verschillende 2600+-en.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon XP 2600+ BOXED
AXDA2600DKV4D
Barton Core

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.
Het waren de DIP switches, stond vrij verwarrend in de handleiding.
Moet zijn OFF ON ON ON ON.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mad Marty schreef op 18 augustus 2004 @ 08:53:
...en naar mijn weten zijn tegenwoordig alle Athlon XP's gelockt!
Verduidelijking: Multiplier-gelockt :) Je hebt nog steeds vrij spel qua FSB.

Verwijderd

Ik snap er niks van ik heb de dsw switches. Ik heb ze nu op 166,67 staan maar ik wil ze op 200 zetten maar dan start hij niet dan niet op...
Nu, staat mijn processor op het 1,49 GhZ en het moet 2.2 zijn waarom krijg ik dat niet voor elkaar moet ik nog meer om zetten ??

Wat doe ik fout.

Alvast super bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:04:
Ik snap er niks van ik heb de dsw switches. Ik heb ze nu op 166,67 staan maar ik wil ze op 200 zetten maar dan start hij niet dan niet op...
Nu, staat mijn processor op het 1,49 GhZ en het moet 2.2 zijn waarom krijg ik dat niet voor elkaar moet ik nog meer om zetten ??

Wat doe ik fout.

Alvast super bedankt
alleen de ik neem aan dat je amd3200 hebt met een FSB van 400? kan je geheugen 400mhz aan?:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:07:
[...]

alleen de ik neem aan dat je amd3200 hebt met een FSB van 400? kan je geheugen 400mhz aan?:)
nee, amd 2,2 ghz 333fsb en een moederbord amd asus a7v400-mx

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 16:26
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een A7V400-MX en AMD XP 2600+ Barton en ik heb nu het probleem dat als ik me dip switches op OFF ON ON ON ON zet dat ik dan geen beeld meer krijg op me Nvidia Geforce 4 MX 440.
Het systeem start wel maar verder doet hij ook niks.
Wat ook nog heel leuk is is als ik de dipswitches op enig andere setting zet(uit het boekje) dat me pc dan wel start maar zodra hij tegen m'n Win XP load screen komt reset het hele ding 8)7 om vervolgens deze handeling continu uit te voeren!
Ook veilige modus(allemaal) en vorige instellingen werken niet(dan doet hij precies hetzelfde)
Heeft iemand hier hulp voor want ik heb vlak voor installatie van me nieuwe hardware(mainboard,cpu,geheugen) gewoon alles nog gedraait(zelfs games)
Alle hulp is welkom

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:10:
[...]

nee, amd 2,2 ghz 333fsb en een moederbord amd asus a7v400-mx
Enige Athlon Xp die op 2,2 Ghz loopt is een 3200+... Die is alleen maar verkrijgbaar in 400 Mhz FSB

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 16:26
Owk ik heb het probleem al opgelost ff opnieuw win XP er op gezet ik was namelijk vergeten dat je windows word geoptimaliseerd voor de chipset die je op je mobo zit |:( en ik veranderde van een Sis chipset naar een Via chipset :+
wel heb ik nog steeds het probleem met de dip switches dus draai ik nu helaas op 1.8Ghz terwijl ik een 2600+ heb gekocht :/

[ Voor 22% gewijzigd door nugscree op 10-10-2004 15:29 ]

Verwijderd

Ik heb ook net een A7V400-MX board gekocht met een 2400+ sempron en 256 mb pc2700 333MHZ geheugen. En heb de switches staat OFF ON ON ON ON ON en de CPU snelheid geeft hij wel goed maar geheugen staat dat ik maar 192MB heb???

Waar kan ik dit veranderen?

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Net A7V400MX uit de doos gehaald (was voor reparatie)
Moest een XP2000 op.

opstarten vanaf het begin moeilijk.gaat aan,valt ff uit,en start dan pas echt door.
CTRL+ALT+DEl vanuit de bios resulteerde ook in vastloper

Dips op 133 gezet,kwam de bios niet meer in,en zowek vastlopers in de bios..etc,etc,etc.....

20 minuten na het ui de verpakking te hebben gehaald maar weer gelijk RMA gestuurd

Weer een AMD avontuur wat gelijk strande

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Dit moerderbord heeft een probleem met dubblezijdig geheigen mijn 256 geheugen herkent hij ook maar als 128. ECHT EEN SUPER SLECHT EN BRAKL MOEDERBORD!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 16:28:
Ik heb ook net een A7V400-MX board gekocht met een 2400+ sempron en 256 mb pc2700 333MHZ geheugen. En heb de switches staat OFF ON ON ON ON ON en de CPU snelheid geeft hij wel goed maar geheugen staat dat ik maar 192MB heb???

Waar kan ik dit veranderen?
Is het misschien mogelijk dat de onboar VGA hier vanaf snoept?

Ik heb die bordje ook voor mn paps en mams gekocht, en werkt prima met een AMD Sempron 2200+ 1,5GHz... ook met 256MB geheugen :)

[ Voor 3% gewijzigd door peddro op 01-12-2004 13:10 ]

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
offtopic:
TS: Is die onboard-vga wat? Wat is het precies?

Verwijderd

mijn neefje heeft een ook asus a7v400-mx gekocht. Hij wil nu fifa 2005 spelen maar dat lukt niet. Waarschijnlijk door de geintegreerde vga kaart. Is het helemaal niet mogelijk om dit spel te spelen?
Hij heeft ook Gforce 440 en daarmee kon hij wel spelen (op de vorige moederbord). De vga kaart hebben we nu op de asus gezet maar de pc start dan niet op. Beeld wordt meteen bij opstarten zwart en blijft zwart. Als ik de vga kaart uit haal dan start het gewoon.
Nu moet ik waarschijnlijk in de bios set up aangeven dat de geintegreerde vag niet gebruikt moet worden maar de toegegogde vga kaart (AGP). Weet iemand in welk menu ik moet zijn en welke inderdelen ik moet wijzigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 14:56 ]

Pagina: 1