Toon posts:

Externe USB harddisk en Ghost 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een QTec 750H USB2.0 harddisk behuizing, voorzien van een IDE schijf. Hoe kan ik deze benaderen met Ghost 2003? Met de Ghost USB drivers lukt het niet.

Verwijderd

zie je tijdens het opstarten van Ghost dat er gezocht wordt naar Iomega drivers?

Welk moederbord heb je? Ik heb een MSI 875 met de intel IC5 voor de USB's. En het werkt perfect ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K7V (Athlon), met Via KX133 chipset. Moederbord heeft USB 1.1. Ik heb er een Sweex PCI USB 2.0 controller in zitten, en daar de harddisk op aangesloten. Werkt prima onder Windows 2000.

In Ghost de USB 1.1 en de USB 2.0 drivers geprobeerd, zonder succes. Eén van de drivers werd wel geladen (weet even niet meer welke), maar er werd geen driveletter toegekend (optie assign driveletter stond wel aan in Ghost).

Heb je ook de QTec 750H?
Als je een Ghost bootflop maakt, hoe zien dan je autoexec.bat en config.sys er uit?

Verwijderd

ik heb een standaard bootdisk gemaakt, enkel de USB devices aangeklikt Neem altijd ghosts vanaf een diskette. Ik gebruik wel een andere USB drive. Ik heb geen idee wat juist de voorwaarden zijn om een ghost te kunnen laten lopen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik heb de files van de boot even in een rar gezet (http://users.pandora.be/leem1/ghostdisk.rar), misschien ben je er iets mee.

Ik denk dat het een kwestie zal zijn van de juiste USB2.0 drivers zal zijn, maar waar juist.

Om zeker te zijn dat de drive kan worden aangesproken kan je eens eens op een andere PC met USB2.0 proberen. Of als je tijd teveel hebt via USB1.1 werken ;)