Toon posts:

W-Lan verbinding tussen Notebook - PC + non wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas deed de search het niet en ik vond het moeilijk om een goede woordencombinatie op google neer te zetten om gericht te zoeken.

Ik heb een Acer Aspire 1511lmi notebook met een ingebouwde 802.11g W-lan kaart. Nu zou ik graag een draadloze verbinding opzetten met mijn pc, zodat ik in het huis kan internetten via mijn notebook.

Ik heb internet via Chello en deze verbinding wordt naar 2 pc's gestuurd via een Edimax BR-6104K router. Deze is helaas niet wireless, de verbinding naar de pc's wordt dus gemaakt via kabels.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn notebook aan 1 pc te koppelen ( netwerk hoeft niet,alleen internet nodig) zonder dat ik een Wireless Router hoef te kopen. Ikzelf denk dat het werkt door bijvoorbeeld de Edimax EW-7117U ( W-Lan usb adapter) in de pc te pluggen? Ik neem aan dat 802.11b gewoon werkt op een 802.11g aansluiting maar dat de snelheid dan maximaal 11mbit is?

Ik heb gelezen dat je via pci of usb kaarten die je in de pc doet een draadloze verbinding tussen je pc en notebook op kunt zetten, echter vroeg ik me af of dit zal werken omdat mijn internet via een router loopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 01:24 . Reden: Alternatief ingevoegd ]

Verwijderd

tuurlijk kan dat. zoek maar eens op "ad hoc wifi".

waar jouw desktop zijn internet vandaan haalt maakt niet uit, al was het een token ring netwerk (afradertje btw :P )

Verwijderd

ja tuurlijk kan je internet en ook het netwerk op door een kaart aan/in je pc te plaatsen, maar waarom kijk je niet naar een wireless Acces point en die kun je dan gewoon in je router prikken. Voordeel hiervan is dat je niet afhankelijk bent van een pc die aan moet staan en vervelende instellingen die overhoop gegooid worden door software enzo.

Ik heb zelf namelijk ook een tijd internet gedeeld via een pc (met draad), maar was toch heel blij toen ik een router aangeschaft had, want dat werkt toch een stuk makkelijker.

Verder is het prijsverschil tussen een AP en een wireless pci-kaart of usb variant niet wereldschokkend groot.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:23:
tuurlijk kan dat. zoek maar eens op "ad hoc wifi".

waar jouw desktop zijn internet vandaan haalt maakt niet uit, al was het een token ring netwerk (afradertje btw :P )
Sorry voor mijn noobheid op dit gebied maar wifi is niet iets heel anders dan 802.11g?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:25:
[...]

Sorry voor mijn noobheid op dit gebied maar wifi is niet iets heel anders dan 802.11g?
wifi betekent gewoon wireless fidelity > draadloos internet. in principe kan dat vanalles betekenen, en de praktijk bedoelen we daar de IEEE802.11 standaard mee. daarvan zijn de meest gebruikte varianten 802.11a, 11b en 11g :)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Linksys Wireless Router Access Point WRT54G € 67,95

LinkSys Wireless LAN PCI WMP54G, 54Mbit
JMW Computers B.V. € 47,60

Dat zou het schelen. Ik denk zelf dan 20 euro een klein bedrag is, en het je veel vervelende dingen zou besparen. Je hoeft bv nu niet een andere pc aan te hebben staan met een wlan pci kaart, voordat je inet zou hebben op je laptop.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
heb het zojuist gelezen via een zoektocht met google.

Twijfel nog even tussen een access point of een usb w-lan adapter.
Ben een arme student en heb nog meer behoeften dus voor mij scheelt die 20 euro wel :)

Daarnaast is mijn pc altijd aan i.v.m. leechen etc. dus dat is het probleem niet.

Zal er eens over nadenken,wellicht dat ik toch beter een access point kan kopen,bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 01:30 ]

• Spiller
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:28:
[...]

wifi betekent gewoon wireless fidelity > draadloos internet. in principe kan dat vanalles betekenen, en de praktijk bedoelen we daar de IEEE802.11 standaard mee. daarvan zijn de meest gebruikte varianten 802.11a, 11b en 11g :)
En 11G is dus 11A en 11B compatible.

edit, je hebt gelijk. Tis al laat, laten we dat maar zeggen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Spiller op 18-08-2004 01:38 ]

Ioniq 5 P45

• Spiller
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:29:
heb het zojuist gelezen via een zoektocht met google.

Twijfel nog even tussen een access point of een usb w-lan adapter.
Ben een arme student en heb nog meer behoeften dus voor mij scheelt die 30 euro wel :)
Je kunt je oude routertje natuurlijk wel verkopen, misschien dat je daar die 20 euro voor terug kan krijgen ;)

Ioniq 5 P45

Verwijderd

het gezeik met netwerkinstellingen valt wel mee, het is zegge en schrijve 1 extra vinkje.
installatieproblemen is natuurlijk wel vervelend, de kans daarop is altijd aanwezig.

en idd: bij een router kan de desktop uit blijven staan.

Verwijderd

Spiller schreef op 18 augustus 2004 @ 01:29:
[...]

En 11G is dus 11A en 11B compatible.
if only...
Pagina: 1