2e Fan Chieftec voeding luidruchtig aan worden

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33
De outtakefan van me 360w voeding begint hoorbaar te ratelen, na 2 jaar trouwe dienst. Niet ernstig maar genoeg om degene die erop gespitst is te irriteren. Wat zijn me opties? Kan ik de fan nog maken, of moet er vervangen worden, voeding helemaal vervangen vind ik beetje idioot.
Als er nieuwe fan inmoet (90mm), waarop moet ik dan letten bij de oude fan zodat ik weet dat ik een even geruisloze nieuwe haal? (ik ga de kast en voeding nog wel openmaken, dan kan ik pas zien welke fan er precies inzit, zit nu verstop achter grill)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
stomme vraag hoor, maar is hij stoffig?

• Sjah
Nee niet echt, heb er pas geleden een stofzuiger tegenaan gehouden.

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 23:06

scorched

Maximum Overdrive

makkelijkste is een nieuwe fan erin, is goed te doen hoor. Heb de 2 fans uit mijn voeding ook vervangen door andere

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 08:03

amd187

Ondertitel

mischien beetje offtopic, maar op het plaatje zie ik 2x80mm fans....

anders kijk ik even beter 8)7 het zijn er 2 van 90mm |:(

edit:
om je toch nog even te helpen, schroef je voeding even open om te kijken hoe de fans connected zijn.
is dit gedaan met headers dan kun je ze moeiteloos vervangen door een 90mm fan van je lokale pc boer. zitten ze gesoldeerd op het PCB van de voeding zul je je nieuwe fan dus moeten slopen (de draden iig)

[ Voor 90% gewijzigd door amd187 op 18-08-2004 01:53 ]

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Beetje olie erin?

Forza Mucca!

• Sjah
Heb em even opengemaakt, maar nieuwe fans begin ik niet aan, zwaar ingebouwd en met soldeerwerk op moeilijk bereikbare plaats, mezelf kennende zou ik hem alleen maar slopen. Tevens heb ik eens staan luisteren naar de intake fan, die is ook nogal luidruchtig. Denk dat ik een nieuwe voeding ga halen. Deze topic kan dicht.

Verwijderd

Je kan ook gewoon de kabeltjes van je oude fans afknippen en de nieuwe eraan solderen. Vervolgens afdekken met een stukje krimpkous en de voeding is weer als nieuw!
Pagina: 1