Ik zat net voor het eerst mijn proc wat te overclocken, net nl van 2813 mhz naar 2996,9 mhz maar ik zag tijdens het stressen dat de clocksnelheid ineens omhoog schoot naar 3137,33 mhz en daar wat bleef schommelen (gezien in cpu-z) Zodra ik de stressprog uitzette ging het weer terug naar 2996,9 mhz. Weet iemand waardoor dit komt? Door een automatische overclock of zo?
ja en wat zijn je specs? [edit] ow, stond in topictitel.... maar misschien toch wel zo duidelijk om de volledige specs toch even in de topicstart zelf te zetten...
[ Voor 74% gewijzigd door Palomar op 18-08-2004 01:18 ]
sorry hier zijn de specs:
8IG1000MK mobo van Gigabyte met 865G intelchipset
Intel P4 2,8 ghz @ 3 ghz
512 mb ddr ram
9600 pro enz...
de fsb ging idd met sprongen omhoog..
Intel P4 2,8 ghz @ 3 ghz
512 mb ddr ram
9600 pro enz...
Verwijderd
Dan lijkt het er erg op dat het antwoord ja is. Ik heb ooit is een tweakprogramma geinstalleerd waar je max en min FSB bij een bepaalde load kon aangeven en dat ging precies zo. Misschien zit het wel ingebouwd in de bios? Denk dat je daar even moet kijken naar "verdachte" settings.Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 01:21:
sorry hier zijn de specs:
Intel P4 2,8 ghz @ 3 ghz
512 mb ddr ram
9600 pro enz...
Ik zie geen verdachte settings in de bios staan.. Alleen cpu smartfan maar dat heeft nix met de overclock te maken.. Verder is er in de bios alleen een functie aanwezig om de fsb enz omhoog te gooien en past hij het geheugen automatisch aan qua clocks...
Ik zou het eigenlijk wel uit willen schakelen want bij 3,1 ghz schiet hij al omhoog naar 3,3
dus als iemand een evnt oplossing weet 
EDIT: Sprak gigabyte asus niet laatst aan over zo'n functie?
EDIT 2: Er wordt in Aida32 wel een extra bios functie aangegeven namelijk 'easytune' zou dat de overclock kunnen veroorzaken? Zover k weet is dit namelijk slechts een overclock programma voor onder windows..
Ik zou het eigenlijk wel uit willen schakelen want bij 3,1 ghz schiet hij al omhoog naar 3,3
EDIT: Sprak gigabyte asus niet laatst aan over zo'n functie?
EDIT 2: Er wordt in Aida32 wel een extra bios functie aangegeven namelijk 'easytune' zou dat de overclock kunnen veroorzaken? Zover k weet is dit namelijk slechts een overclock programma voor onder windows..
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:55 ]
Het kan een soortgelijke functie zijn als MSI heeft met DOT = Dynamic Overclocking Technology. Zodra de load hoger wordt klokt het systeem automatisch over, erg handig.. ik noem het altijd overklokken voor dummies. Bij MSI is dat allemaal netjes in de BIOS aan te geven.
edit
Bij GB heet dit dus kennelijk CIA
edit
Bij GB heet dit dus kennelijk CIA
[ Voor 20% gewijzigd door The Source op 18-08-2004 20:04 ]
CIA? Kan je dit ook uitschakelen of niet? het kan geeen schade opje moederboord veroorzaken als je standaard al een hogere clock hebt?
Pagina: 1