Toon posts:

[iPod] Kleiner lettertype op de speler?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje een 3g 20gb iPod, bevalt allemaal prima. Heb al aardig wat obstakels overwonnen, het wennen aan het systeem van iTunes viel allemaal niet mee en ik heb heel wat tijd gestoken in het retaggen van 20gb aan nummers maar dat staat nu allemaal redelijk overzichtelijk in smart playlists op de iPod.
Heb ook al wat hacks en tweaks gevonden die allemaal goede uitwerkingen hebben gehad maar ik ben eigenlijk al vanaf het begin opzoek naar iets (als het bestaat) dat het lettertype op de ipod kan verkleinen of veranderen in het menu. Ik heb er verder weinig over gelezen van andere mensen, maar het grote lettertype en de geringe regellengte van 14 karakters wekt bij mij grote ergernis op, vooral omdat de meeste artiesten namen/ albums etc. veel langer zijn.
Mijn vraag is dus, heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

chem

Reist de wereld rond

Nee, en er is ook geen kans dat je het gaat vinden: de firmware van de iPod is gesloten, en dus enkel aanpasbaar door Apple.
Zolang zij geen dergelijke feature aanbieden heb je 'pech'.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok ik had al zo'n flauw vermoeden.
Dan maar wachten tot iemand komt met een geheel nieuwe firmware of een aanpassing van Apple (kan je lang op wachten denk ik).
Bedankt, deze kan wel gesloten worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Mail Apple eens zou ik zeggen, wie niet waagt wie niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
dit probleem heb ik dus ook, heb je 8 538 dance smash albums op je IPod staan mag je gokken welke het is, de titlels scrollen wel door maar het album niet, zelfde verhaal voor veel meer albums, ministry of sound collectie e.d.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 18 augustus 2004 @ 14:04:
Mail Apple eens zou ik zeggen, wie niet waagt wie niet wint :)
Heb ik al gedaan :) Nu nog wachten op een antwoord :X
Als andere mensen ook een berichtje willen achterlaten over dit onderwerp aan apple, misschien dat het helpt:
http://www.apple.com/feedback/ipod.html
argro schreef op 18 augustus 2004 @ 18:12:
dit probleem heb ik dus ook, heb je 8 538 dance smash albums op je IPod staan mag je gokken welke het is, de titlels scrollen wel door maar het album niet, zelfde verhaal voor veel meer albums, ministry of sound collectie e.d.
Precies mijn probleem, je hebt meerdere livesets oid. en dan moet je gewoon gokken welke het is, je kan de tags wel aanpassen maar dan kloppen ze helemaal niet meer als je ze in bijv. winamp afspeelt en dat is ook bagger.
ps. ministry of sound is de bom :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 13:12 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

idd fijn,
code:
1
2
3
4
5
6
Addicted to bas...
Addicted to bas...
21st Century di...
21st Century di...
Dance nation 2...
Dance nation 2...

:X

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 01:00:
[...]

Heb ik al gedaan :) Nu nog wachten op een antwoord :X
Als andere mensen ook een berichtje willen achterlaten over dit onderwerp aan apple, misschien dat het helpt:
http://www.apple.com/feedback/ipod.html

[...]

Precies mijn probleem, je hebt meerdere livesets oid. en dan moet je gewoon gokken welke het is, je kan de tags wel aanpassen maar dan kloppen ze helemaal niet meer als je ze in bijv. winamp afspeelt en dat is ook bagger.
ps. ministry of sound is de bom :*)
Ik heb al mijn Alanis Morissette playlists gerenamed naar bijv:

AM - All Songs
AM - Rock am Ring
AM - Feast on Scraps
AM - MTV Unplugged
etc. Als je weet wat het is...

Je zou 538 hitcd's ook kunnen taggen door met het uitgavenummer eerst te beginnen.
[7] 538 Tophits *D
[8] 538 Tophits
[8b] 538 Zomerhits
[9] 538 Tophits

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 19 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

Ik heb al mijn Alanis Morissette playlists gerenamed naar bijv:

AM - All Songs
AM - Rock am Ring
AM - Feast on Scraps
AM - MTV Unplugged
etc. Als je weet wat het is...

Je zou 538 hitcd's ook kunnen taggen door met het uitgavenummer eerst te beginnen.
[7] 538 Tophits *D
[8] 538 Tophits
[8b] 538 Zomerhits
[9] 538 Tophits
Daar heb je wel een punt, maar het matige is dan dat als je deze bestanden in winamp afspeelt (die ik nog steeds gebruik als hoofd mp3speler en niet iTunes) de namen echt helemaal nergens op slaan. Je kan de tags wel aanpassen op de iPod, maar dan klopt het niet in winamp en vice versa.
Ik heb ze trouwens al voor het grootste gedeelte geretagged zodat ze zo begrijpelijk mogelijk zijn op de iPod, maar dat neemt niet weg dat sommige titels simpelweg te lang zijn.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik moet zeggen dat het me nog nooit opgevallen is, al gebruik ik de playlists ook niet: ik browse naar de juiste artiest/album en heb daar [nog] geen moeite mee gehad.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
juist met het browsen naar het juiste album heb ik er last van. want wat is het juiste album? de naam van een nummer scrolt door het beeld heen bij het afspelen wanneer het te lang is voor 1 regel maar bij een album is dat niet het geval. dan kun je dus niet zien wanneer je een aantal verzamelalbums op je IPod hebt staan. Hoop dat Apple of een andere beunhaas snel met een oplossing hier voor komt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 19 augustus 2004 @ 10:54:
idd fijn,
code:
1
2
3
4
5
6
Addicted to bas...
Addicted to bas...
21st Century di...
21st Century di...
Dance nation 2...
Dance nation 2...

:X
maar de oplossing hiervoor is gewoon de album naam veranderen en er 1 2 3 enz. voorzetten zo dat het zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:44:
[...]

maar de oplossing hiervoor is gewoon de album naam veranderen en er 1 2 3 enz. voorzetten zo dat het zichtbaar is.
Dit is geen oplossing. Dit is een workaround. Een oplossing zou zijn als Apple er voor zorgt dat je zonder kunststukjes de complete album names kunt zien.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Een oplossing zou zijn dat Apple ook gewoon de album lijn door laat scrollen als de naam langer is dan er op het display past. Lijkt me niet al te veel moeite eigenlijk om het in te bouwen.

Ik heb er trouwens ook last van. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb er verder geen last van, maar ik erger me juist wel aan dat 'geflikker' als de songname door het beeld scrollt. Stel je voor dat je gehele playlist zo knippert, jemig, dan krijg je er eerst een epilepsie-aanvalkans waarschuwing bij en dan mag je nog gaan kijken welk album je wil hebben. Heb je pech met zo'n lange naam dan komt het verduidelijkende deel pas na vijf seconden :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Dark Blue schreef op 25 augustus 2004 @ 19:32:
Stel je voor dat je gehele playlist zo knippert..
dan zou je alleen het huidig "geselecteerde" item kunnen laten scrollen, doet een Siemens S55 telefoon ook.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Even een kick voor de topicstarter..... misschien is dit wat voor jou.

nieuws: Guide voor aanpassen firmware van de iPod
Pagina: 1