Toon posts:

Verticale strepen, voeding verdacht: Huntkey 400Watt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik verticale strepen door m'n beeld. Dit heb ik al eens eerder gehad met een noname voeding van onbekend wattage.
Toen heb ik me voeding vervangen voor deze Huntekey 400.

Dit is zon jaar geleden denk ik. Nu duiken die strepen weer op maar met een beetje pielen aan me videokaart gingen ze steeds weg voor vrij lange tijd. Nu helpt dit ook niet meer |:( Ik verdenk dus wederom m'n voeding.
Een klasgenoot had hetzelfde(Met excact zelfde CPU+Video kaart) en heeft er een Antec voeding ingzet en helemaal nergens meer last van.

Er is niet bepaald veel te vinden over huntkey op GoT en ik ben dus ook benieuwd naar de kwaliteit hiervan. In een review stond dat het wel knap spul is en ergens anders stond dat ze op Q-tec niveau zitten.
Aangezien morgen me nieuwe moederbord en cpu binnekomt(als het meezit^^) zal ik es kijken wat er dan gebeurt.
Als het nog niet goed is hang ik er waarschijnlijk een Tagan 480 in.

Huidige specs:
Asus A7V333
AMD Athlon XP 1800+
1Gb DDR2700
Club3d BBA ATI R9700 PRO 128Mb
SB Live 5.1
60GB MAxtor 7200
120GB Maxtor 7200 8Mb
Plextor PX-116A DVD
Plextor 48/24/48A brander
Win 2K

Nieuwe specs worden:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP2800+ Barthon

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04 12:58

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Zou je wat MBM screenshots kunnen posten zodat we een indicatie krijgen over de voltages die deze voeding levert ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Ik zou eerst een gaan testen of het niet door je videokaart komt. Een systeem met jou specs heb je echt geen 480 Watt voeding nodig, denk zelfs dat het nog wel draait met een goede 250 Watt voeding, maar dat terzijde.
Over die videokaart, je geeft zelf al aan dat als je er aan rommelt dat ie het weer even doet. Kan natuurlijk een rot contact zijn of een soldering van een component op de kaart die niet goed is. Heb een keer gezien bij een kaart dat er een condensator los zat, gaf blokken in het beeld, druk je de C aan, dan doet ie het weer goed.
Ruil je videokaart anders ff met die van je klasgenoot.

Verwijderd

Topicstarter
Me bios geeft iig de volgende voltages aan:
Vcore: 1.80V
+3.3V: 1.28 - 3.34V
+5: 4.94 - 4.97V
+12: 12.54 - 12.60V
Ziet er niet eens zo beroerd uit alleen me core en me 12V lijken een beetje aan de hoge kant. of zie ik dat verkeerd?
Oja nog iets, eerst had ik alleen me radeon en 1 case fan op 1 molex zitten, en nu 4 casefans een 120GB HDD en me radeon. mss dat ie dat niet zo leuk vind.

MBM screenshot inc de strepen^^
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dedstitch/mbm.jpg

en me klasgenoot heeft dit dus ook al 2x gehad en met ander voeding alles goed, en bij mij is het ook zo gegaan vorige keer.
Ik kreeg wel beetje het vermoeden dat het conatc van me mobo niet helemaal tof was, want het werkte alleen als ik vlakbij de agp poort zat te pielen.
anywayz ik heb net me nieuwe mobo binnen en ga dat ff in alkaar zetten :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 10:27 ]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Nou, even een korte reactie op je screenshot..

Die processor is echt heel heet !! al op 1533 Mhz. wordt hij 66 graden... das echt niet normaal... andere koeler erop en casefans. Het kan ook zo zijn dat je te veel koelpasta hebt gebruikt.. Dat gaat dan isoleren en zorgt voor deze hoge temps.

De corevoltage is heel hoog,.. die staat nu op 1,8 volt terwijl dat standaard op 1,5/1,6 volt moet zijn... aanpassen dus.

De +12 volt is wel een beetje hoog.... niet extreem hoog, maar in mijn optiek te hoog.

Probeer eens deze punten op te lossen en dan kunnen we verder kijken...

[ Voor 11% gewijzigd door all_by_myself op 18-08-2004 11:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb net me nieuwe mobo en cpu erin gezet en me cpu temperatuur diode is 25 graden en socket is 31 stukkie beter iig.. maar m'n case temperatuur is wel erg hoog, 50graden :|
maar nog steeds strepen. |:(
het geheugen van me video kaart is helemaal niet heet maar me GPU is daar in tegen bonk heet

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 13:41 ]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik kan het verkeerd hebben, maar een CPU kan nooit koeler zijn dan de kast (behalve met WC of stikstof), ik denk dat die 50 graden je CPU is....

Dan nog is hij wel warm...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik denk dat het geheugen van je videokaart een beetje kapot is. Of er iets anders met de videokaart mis is. Maakt geen goed contact o.i.d.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12
Mijn huntkey 350 watt levert voldoende power aan mijn systeem (zie sig). Huntkey heeft relatief een sterke 12 volt lijn.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
je zegt net zelf dat je gpu vrij warm is, is de koeler daarvan niet overleden ofzo??
ik zou daar dan eens naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
volgens mbm is die 50graden me case.
M'n gpu koeler doet het gewoon, zal ff kijken of ik een ander heb liggen om te testen.
heb nieuwe screen van mbm me dit mobo, mss maakt ie idd geen goed conatact met agp slot, zoals in startpost staat kreeg ik na een beetje pielen vlakbij het slot weer knap beeld.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dedstitch/mbm2.jpg
De corevoltage is heel hoog,.. die staat nu op 1,8 volt terwijl dat standaard op 1,5/1,6 volt moet zijn... aanpassen dus.

De +12 volt is wel een beetje hoog.... niet extreem hoog, maar in mijn optiek te hoog.

Probeer eens deze punten op te lossen en dan kunnen we verder kijken...
en mss een beetje een domme vraag maar hoe krijg ik voltages hoger/lager?
Mss is het dan toch me voeding?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 20:30 ]

Verwijderd

Die core voltage klopt wel, hoef je niet te wijzigen en dat kan je waarschijnlijk niet eens wijzigen in je BIOS. En als het wel kan heb je best kans dat ie niet lager kan, alleen hoger.
Probeer het toch nog even met een andere GPU, een waarvan je weet dat ie goed werkt. Als dat je probleem niet oplost moet je toch verder zoeken.
Is die MBM trouwens meegeleverd met het moederbord of is het een andere versie?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik zo gedownload.
En ik heb niet echt een ander video kaart in de buurt, ja me ouwe tnt2 ultra, maar dat is niet echt te vergelijlken denk ik.
Begin toch weer m'n voeding te vedenken, want als ik nix doe is er weinig loos, maar opt moment dat ik de kaart op z'n flikker geef gaat ie raar doen, en dat duurt dan nog geen 10seconden, en me gpu verandert dan niet veel van temperatuur.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blergh dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 17:08 ]

Verwijderd

als is je tnt niet te vergelijken, zou het toch eerst maar proberen met deze tnt want als het aan je voeding ligt heb je ook strepen bij je tnt, zo niet ligt het denk ik wel aan je vkaart.

Verwijderd

all_by_myself schreef op 18 augustus 2004 @ 13:42:
Ik kan het verkeerd hebben, maar een CPU kan nooit koeler zijn dan de kast (behalve met WC of stikstof), ik denk dat die 50 graden je CPU is....

Dan nog is hij wel warm...
Ik heb hetzelfde, cpu = idle 41 en kast = 46. (gemeten met mbm5) kast = antec slk3700BQE (2x 120mm fans)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 18:03:
als is je tnt niet te vergelijken, zou het toch eerst maar proberen met deze tnt want als het aan je voeding ligt heb je ook strepen bij je tnt, zo niet ligt het denk ik wel aan je vkaart.
Een R9700 pro tekt toch ff meer dan een TnT2 dacht ik, met name omdat een r9700 een extra voeding nodig heeft via een ,molex-stekkertje.
Het is in ieder geval geen thermisch probleem; Start net me pc nadat ie 3 uur niks heb gedaan en het is ook niet warm op het moment en toch die strepen weer.
Zal ff me tnt er in prikken en kijken wat dat oplevert, maar ben er toch van overtuigd dat die wat minder afhankelijk is van de 12V en 5V lijnen dan m'n tnt2.

ff tussendoor; Ik draai ook MBM5 en die haalt de CPU en de case temps door elkaar, de BIOS zegt namelijk CPU 45 graden terwijl MBM case 45 en cpu 25graden zegt.

edit:
ook m'n tnt2 GPU word bonkheet, nog heter dan de radeon. mss omdat die koeler ook een beetje aan lijkt te lopen(ooit eens schoongemaakt door de stofzuiger er vol op te zetten), maar geen strepen in windows.
Het meeste van me games ken niet testen omdat die tnt dat niet trekt. ff kijken wat ik wel ken testen morgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 00:43 . Reden: tnt 2 er in gehangen^^ ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 00:27:
[...]

Een R9700 pro tekt toch ff meer dan een TnT2 dacht ik, met name omdat een r9700 een extra voeding nodig heeft via een ,molex-stekkertje.
Het is in ieder geval geen thermisch probleem; Start net me pc nadat ie 3 uur niks heb gedaan en het is ook niet warm op het moment en toch die strepen weer.
Zal ff me tnt er in prikken en kijken wat dat oplevert, maar ben er toch van overtuigd dat die wat minder afhankelijk is van de 12V en 5V lijnen dan m'n tnt2.

ff tussendoor; Ik draai ook MBM5 en die haalt de CPU en de case temps door elkaar, de BIOS zegt namelijk CPU 45 graden terwijl MBM case 45 en cpu 25graden zegt.

edit:
ook m'n tnt2 GPU word bonkheet, nog heter dan de radeon. mss omdat die koeler ook een beetje aan lijkt te lopen(ooit eens schoongemaakt door de stofzuiger er vol op te zetten), maar geen strepen in windows.
Het meeste van me games ken niet testen omdat die tnt dat niet trekt. ff kijken wat ik wel ken testen morgen.
Als je dan graag wil weten of het je videokaart is dan test je die in een ander systeem, maar geloof mij, als je strepen in het beeld hebt dan is het meestal te wijten aan de videokaart. Die test ik dan als eerste.

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 14:05:
volgens mbm is die 50graden me case.
M'n gpu koeler doet het gewoon, zal ff kijken of ik een ander heb liggen om te testen.
heb nieuwe screen van mbm me dit mobo, mss maakt ie idd geen goed conatact met agp slot, zoals in startpost staat kreeg ik na een beetje pielen vlakbij het slot weer knap beeld.
[afbeelding]

[...]

en mss een beetje een domme vraag maar hoe krijg ik voltages hoger/lager?
Mss is het dan toch me voeding?
Vreemd :

- Je corevoltage is lager dan voorheen (was 1,8 is nu 1,7 volt)
- Je processor loopt 500 Mhz. meer (van 1533 naar 2000 nog wat)
- De voltages zien er heel anders uit
- De processor (case) is koeler

Maar dit ziet er inderdaad beter uit.... Ik verdenk de voeding niet,.. ik verdenk eerder het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
in me startpost staat dat ik een ander mobo zou krijgen die zit er nu ook in, het was een XP1800+ op een Asus A7V333 en is nu een XP2800+ Barthon op een A7N8X-E Deluxe.
En op het nieuwe bord heb zijn er de zelfde problemen, dus die optie valt al af denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2004 17:36 ]

Pagina: 1