Toon posts:

Windows XP installatie loopt halverwege vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe pc binnengekregen die ik in elkaar heb gezet.
Toen de installatie van windows xp prof (incl. SP1) bezig was kreeg ik een blauw scherm. Het scherm komt telkens te voorschijn als windows "bezig is met bestanden op de schijf te zetten (na 23%)"

Het blauwe scherm betreft een heleboel informatie die meer van toepassing is als windows reeds geinstalleerd is. Verder staat deze informatie vermeld:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
--
--
*** STOP: 0x0000000A (0x3F19900E,0x00000002,0x00000000,0x80807990)

Als ik de installatie probeer met de normale installatie cd van windows xp prof (zonder SP1) dan krijg ik op hetzelfde moment een foutmelding alleen deze betreft andere informatie:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
--
--
*** STOP: 0x00000050 (0xF80DA75A,0x00000000,0xF80DA75A,0x00000000)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik heb reeds mijn bios gecleared zonder resultaat. Ik heb geen extra hardware aangesloten buiten het noodzakelijke.

Specificaties:
P4 2800mhz (northwood)
Abit IS7-E2 mobo
512ram, 40GB, 52x CD-ROM
ATI radeon A7000/T 64MB TV-out (office-pc

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Memtest draaien; kijken of je memory nog heel is..
Voedig kan voldoende sap aanleveren? Hoeveel watt is je voeding?

Windows eens proberen te installeren met een kaal systeem; pas later andere hardware toevoegen, misschien is iets defect..

Overgeklokt? ff terugzetten naar normale systeemwaardes..

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 18-08-2004 00:43 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 18 augustus 2004 @ 00:43:
Memtest draaien; kijken of je memory nog heel is..
Voedig kan voldoende sap aanleveren? Hoeveel watt is je voeding?

Windows eens proberen te installeren met een kaal systeem; pas later andere hardware toevoegen, misschien is iets defect..

Overgeklokt? ff terugzetten naar normale systeemwaardes..
bedankt voor de snelle reactie!
paar puntjes:
*350 Watt Apen voeding
*systeem kan volgens mij niet echt kaler
*alles staat standaard

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem, ik had een pc in elkaar gezet, een nieuwe, AMD Athlon 64 3200+, GigaByte K8VT800 Pro en 1024 MB Ram verdeelt over twee modules van 512 MB. De stroom word geleverd door een Q-Tec 550 W..dus dat kan het probleem niet zijn..

maar om bij het begin te beginnen..ik had windows xp (ook met Sp1) zonder problemen geinstalleerd..vervolgens na ongeveer een week prima werken zonder problemen krijg ik dit scherm ook tijdens het opstarten..vlak nadat windows geladen is en je het menu moet krijgen met de gebruikers.

De foutmeldingen die ik kreeg waren (ik heb er twee gezien):

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ik dacht meteen ff een format te doen en opnieuw windows te installeren..het gaat goed totdat ik bij het kiezen van de partitie aankom, als ik de partitie selecteer en op enter druk gaat het fout..dan krijg ik hetzelfde ..(een BSOD noemen we dat trouwens..)

ik heb ook memtest gedraait..en die vond geen errors, mijn systeem kan ook niet kaler..eigenlijk..want behalve wat ik net noemde zit er een videokaart, cdrom, brander en floppy in..en daar kan het niet aan liggen denk ik..

wat ik nu ga doen is proberen te installeren op een andere hdd..hopelijk werkt dat..en indien dat het niet is kan ik niets anders verzinnen dan dat het defect aan mijn mobo ligt..(het verwisselen van de bios instellingen maakt niets uit..)

misschien heeft iemand een mogelijke oplossing voor bfroeling of voor mij..dat zou erg mooi zijn..

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

die heb ik allemaal al doorgelezen..maar zonder enig resultaat..want wat daar staat gaat meestal niet verder dan de laatste windows updates installeren of je systeem zo kaal mogelijk laten en dan nog een keer proberen.. |:(

trouwens..de veilige modus werkt ook niet..krijg ik dezelfde BSOD..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 01:09 ]

Pagina: 1