Toon posts:

php error

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben php aan het leren. Ik zit dus net in de beginfase. Zowel in een boek als in een tutorial loop ik vast bij een volgend soort code. Gezien ik hem al op 2 verschillende plaatsen ben tegen gekomen moet hij toch op de een of andere manier wel werken:

We then display the parent directory (if any) as two dots, in the same way that many FTP programs do:

code:
1
2
3
4
[img]'parent.gif'[/img] 
<a href='ftp.php?command=listFiles&currDir=<?php echo $parentDir; ?>'> 
.. 
</a>

De volgende kwam ik in een ander boek tegen en werkt ook niet. Hoe krijg ik deze werkend? Met name de bovenste is belangrijk voor mijn programma.
code:
1
<form method="post" action="<?php echo "php_self?action=make_dir&dir=$dir"; ?>">

Je ziet duidelijk dat dat laatste stuk iedere keer terug komt. Zodra ik er de hele php code uit sloop werkt hij. Of ik laat de php code staan en haal de quotes "" weg. Hoe zijn ze aan deze voor mij foutieve code gekomen? Hij moet toch ergens werken? En hoe kan ik hem kloppend maken?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hier kan ik echt niets mee. Allereerst kopieer je code direct uit een tutorial, en ja die is correct dus je hebt iets anders verknald (php-config?).

Maar we hebben geen enkele kans om te zien wat je anders verknald hebt, want foutmeldingen oid geef je niet, alleen 'hijdoetutnie'. We hebben dus simpelweg het materiaal niet om je te helpen.

En ten derde gaat je topictitel nergens over.

Al met al beetje nutteloos topic op deze manier, en dus op slot. Lees de volgende 2 links eens en probeer dan nog eens:
P&W FAQ - De "quickstart"
**** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 ****

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.