Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ccfl te helder

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 17:05
Heb 3 setje van dual 30 cm sharkoon ccfl's gekocht maar ik heb ze nu aan staan en op het begin leek het nog wel blauw maar nadat ze aan hebben gestaan voor een paar min lijken ze wel wit.

Op fots lijken ze op witte ccfl's met een blauwe gloed.

is die normaal voor sharkoon 30cm ccfl's want me 10cm sharkoon ccfl's lijken blauwer.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Moet er niet bijvoorbeeld 7 Volt op IPV 12 oid?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:46
Die zitten toch gewoon met een molex aangesloten, mits je daar niet aan rommelt krijgt ie altijd het goede voltage lijkt mij. Ik heb ook van die sharkoon CCFl's, zijn bij mij ook wel behoorlijk licht blauw maar niet wit.

@eltinio: check je topic eens op SP, staat wel foto's van mijn casemod.

[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 14-07-2005 18:41 ]

• eltinio
Heb hem gewoon standaard aangesloten net als me mini ccfl's dus het zal wel op 12v moeten lopen

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57

R-B

Blokkert

hij zit op inverter, en inverter zit op molex aansluiting. Dus kan niet fout zijn

wel vreemd. probeer is met 1 setje eersT

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• eltinio
@r-b heb het met 1 setje geprobeerd en nogsteeds hetzelfde effect
@SymbiaFan hmm zo te zien zijn die dinge van jou ook best helder/wit, zijn dat ook sharkoon ccfl's of is het een ander merk?

• Carpento
ff gauw een fototje van mijne geschoten,

me telefoon slaat op de ccfl's zelf wit uit maar het menselijk oog ziet daar nog wel licht blauw, aan de gloed in de kast kun je redelijk de kleur zien.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~detimmermannetjes/ccfl.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Carpento op 18-08-2004 00:42 ]

• Carpento
SymbianFan schreef op 18 augustus 2004 @ 00:34:
Ik heb ook van die sharkoon CCFl's, zijn bij mij ook wel behoorlijk licht blauw maar niet wit.
:)

• eltinio
ok dus het is normaal dat sharkoon 30cm ccfl's helder/wit eruit zien inplaats van een normaal blauw.

zijn er ook 30 cm ccfl's waarbij dit niet het gevval is of is dit iets wat standaard is voor 30 cm ccfl's

Verwijderd

dat is volgens mij toch standaard hoor, ook rode gloeien niet echt rood, en groene niet echt groen. dat ligt gewoon aan de helderheid van zo een ding

• R-B

R-B

Blokkert

hier ff pic van mijne (alle lichten uit alleen casemod stuff aan)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/IMAG0068.JPG

niet superkwaliteit maar duidelijk te zien dat blauw is :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• eltinio
hmm ja is wel te zien dat het blauw is maar moet toch zeggen dat het meer licht dan donderblauw is.

• Carpento
kwou net zeggen, da's net zo blauw als de mijne...

• R-B

R-B

Blokkert

als ik zo zelf hier kijk vindt ik het gewoon blauw hoor? geen wit achtig ofosw maja :P

• eltinio
Dit is met 2 10cm ccfl's
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/appolonius/10cm.JPG

En dit is met 2 30cm ccfl's
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/appolonius/30cm.JPG

ik zie erg duidelijk een verschil en zoek toch 30cm ccfl's met een kleur zoals het bovenste plaatje

• R-B

R-B

Blokkert

lol dat is vreemd. kzou niet zo gauw weten wat er aan de hand is :s..

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:28
Het kan zijn dat je inverter gewoon een opdonder heeft gehad.

Ik neem aan dat die 10CM ook een inverter heeft.
Geprobeerd te switchen ?

* Silent Hunter weet dit uit eigen ervaring.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ook even een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/6397/P2160051.th.jpg
groot: http://img67.exs.cx/img67/6397/P2160051.jpg
Ze zijn hier behoorlijk blauw :P

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-11 21:34

dj_dysaster

Stoom \o/

die kleur van de 30 cm is aquablue en niet gewoon blue ;)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:43

Griffin

Is mythical

dj_dysaster schreef op 18 augustus 2004 @ 11:33:
die kleur van de 30 cm is aquablue en niet gewoon blue ;)
dat zou je bijna gaan denken ja.

Ik zou even terug gaan naar de winkel en het vragen hoe het zit. of je misschien een ander mag proberen. oid

• eltinio
Ik heb ook geprobeerd op een inverter van een 10cm ccfl maar dat maakt niks uit.

Terug naar de winkel is niet echt een optie aangezien het van een IA komt.

• Griffin

Griffin

Is mythical

eltinio schreef op 18 augustus 2004 @ 12:12:
Ik heb ook geprobeerd op een inverter van een 10cm ccfl maar dat maakt niks uit.

Terug naar de winkel is niet echt een optie aangezien het van een IA komt.
Misschien een beetje n00b vraag. Maar wat is een IA.????

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Griffin schreef op 18 augustus 2004 @ 12:58:
[...]

Misschien een beetje n00b vraag. Maar wat is een IA.????
InkoopActie

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Hmm, op CJ stond laatst een nieuwsartikel over je CCFL's donkerder van kleur maken, misschien dat dit iets is?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als die inverters 12 volt zijn, gooi er dan es 7 volt op. Zo zouden ze wat donkerder moeten worden en dus misschien meer blauw dan wit :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Neej, als je ze op 7 volt zet starten ze moeilijker als ze koud zijn, en/of branden ze maar voor de helft. Een CCFL is een TL, en kan je niet linear dimmen door gewoon 't voltage onderuit te halen. Wat wel kan is een Cathode Throbber ertussen zetten, die 't aantal Hz naar beneden haalt.

Ik heb ooit een blauwe CCFL gehad die volgens mij tijdens de productie niet helemaal goed gevuld is. Hij was zo mooi blauw, echt... en toen ging ik er op staan... :'( Alle 10 andere 30 cm. blauwe CCFLs die ik daarna heb gekocht voor andere projecten waren allemaal een beetje dat aquablauw/cyaankleurige rommel. Ik zit er sterk over na te denken om professionele kleurenfilters om een witte CCFL te rollen. Dan kan je in ieder geval bepalen welke kleur je wil hebben, of een array van 50 hoog-mcd'ige RGB leds.

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 19-08-2004 09:11 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• eltinio
Heb geprobeerd de ccfl op 5 volt te zetten omdat ik geen weerstanden hier heb liggen en het effect wat ik kreeg waren 2 halve ccfl's wel donkerder blauw maar met een redelijk lage licht opbrengst.

Zit er nu zelf over te denken om die ccfl's weg te doen en over te gaan op meteor lights.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Kijk zo leer je nogeens wat :P

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
Heb er zelf ook last van, ga binnenkort http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=2189 dit doen, lijkt mij een goedkope, simpele mooie oplossing...

Verwijderd

Ik wou NET voorstellen om heel simpel een filter om je ccfl te wikkelen, ware het niet dat iemand al deze oplossing heeft gevonden op casejunkies.

Ook ik stond van walging te kijken toen ik zag dat mn rode ccfl fletsroze scheen.
heb meteen een transparant rode filter (of idd inpakpapier) eromheengewikkeld en voila, ik mn dieprode gloed door mn kast...
Pagina: 1