Toon posts:

Tokomstplannen RC-5 / OGR

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het een goed plan om na het inhalen van TA en het behalen van de no1 plek in RC-5 het vizier te richten op OGR. De grote drijfveer is dan toch weg denk ik...? Als er een paar grote teams overschakelen, kunnen wij daar ook op zoek naar de nummer 1 positie!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In mijn optiek (maar ja, wie ben ik ?) is het beter om nu alvast een aanzienlijk aantal PC's op OGR te zetten, om TA nu al flink onder druk te zetten. Vergeet niet dat we nu al een vrij forse achterstand hebben (TA doet gemiddeld 3x zo veel per dag als DPC), en dat hoe groter die afstand is, hoe langer het duurt voor we ook daar serieus mee kunnen spelen...

Als je OGR gaat doen is het overigens het beste om dat te doen via [eNeRGy]'s proxy, omdat daar al een redelijke competitie is :)

Zijn ip = 212.187.65.100 , stats op http://212.187.65.100/ogr !

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

/me denkt dat er vanzelf mensen zullen overgaan op ogr als we TA met rc5 voorbij zijn gegaan!

Verwijderd

je moet niet vergeten dat we al we ta hebben ingehaald wel voor ze blijven ik ben er best voor meer OGR maar wel eerst half jaar minstens 500k meer dan ta aan rc5 als voorsprong.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 27 december 2000 15:12 schreef victorb het volgende:
je moet niet vergeten dat we al we ta hebben ingehaald wel voor ze blijven ik ben er best voor meer OGR maar wel eerst half jaar minstens 500k meer dan ta aan rc5 als voorsprong.
Dat lijkt me redelijk. Even een rekensommetje :

Ik neem even aan dat we daily 800 - 1000 K (1M) boven TA staan. Dan laten we, zoals VictorB voorstelt, 500K meer blocks hebben dan TA. Dan kunnen we (en let op : dit is mijn mening en een voorstel, dus geen flames aub !) de rest, 300 - 500 K / dag overzetten op OGR, wat ons daar ongeveer gelijk zou moeten brengen met TA.

Zoiets noemen ze nu eten van 2 walletjes : TA verslaan (én voor blijven) in RC5, en de afstand kort houden in OGR.

Jullie mening graag.... ?

Je kan ook makkelijker en sneller meedenken op het channel #dpc op irc.sorcery.net, da's wat sneller ook !

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En hoeveel ogr studs of gnodes (hoe heet dat ook al weer waar ze in tellen) zouden wij (DPC) halen als alle computers die nu rc5 doen over gaan naar OGR?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 27 december 2000 15:20 schreef matthijs1985 het volgende:
En hoeveel ogr studs of gnodes (hoe heet dat ook al weer waar ze in tellen) zouden wij (DPC) halen als alle computers die nu rc5 doen over gaan naar OGR?
Moeilijk in te schatten, maar je zou eens kunnen kijken op http://www.teamanandtech.com/speed.asp ! Heel interressant !

Virussen? Scan ze hier!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als we TA hebben ingehaald met RC5 ga ik serieus nadenken over OGR. Misschien hier en daar een pctje omzetten, maar met een close eye naar onze RC5 stand, want we moeten nummer 1 blijven vind ik!

Intentionally left blank

Verwijderd

als het gemiddeld 2.5M per dag dan zijn dat 5000 athlons 457.
1 athlon 457 doet 300 wu van ogr per dag dus 5000*300= 1.800.000 work units hoeveel nodes (oid) is dat?

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 15:04

Flapmo

and back is gigi!

Kweet nog niet wat ik doe zie ik nog wel. Komt er (serieus) een rc5-72?? Zo ja wie gaan daar dan aan meedoen??

Anders wordt het denk ik wel OGR maar eerst TA Lets :Y) them!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Als je slim bent, kan je het beste dat onderdeel oppakken, waar je processor het meest efficiënt in is.
Een 486 kan bijvoorbeeld beter OGR doen, terwijl een Athlon beter presteert op RC5.

* Crack denkt, dat als iedereen een beetje rekening houdt met zijn type processor, dat DPC dan nog wel eens explosief zou kunnen stijgen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 27 december 2000 15:38 schreef Crack het volgende:
Als je slim bent, kan je het beste dat onderdeel oppakken, waar je processor het meest efficiënt in is.
Een 486 kan bijvoorbeeld beter OGR doen, terwijl een Athlon beter presteert op RC5.

* Crack denkt, dat als iedereen een beetje rekening houdt met zijn type processor, dat DPC dan nog wel eens explosief zou kunnen stijgen.
Het complete overzicht :

Intel : OGR
AMD K6/K6-2/K6-3 : OGR
AMD Athlon Classic/Duron/Thunderbird : RC5
Cyrix : OGR

Dat zijn hun sterke punten.

Client-versies is ook wel interessant :

Intel : 2.8011.464g (de pre-release, is het snelste)
AMD (maakt niet uit welke) : 2.8010.463b is het snelst
Cyrix : weet ik niet...

Operating System is ook interessant :

1 is het langzaamst, 6 het snelste :

1) Windows 9x (en ME ?)
2) Linux
3) DOS
4) Windows NT 4
5) Windows 2000
6) Windows Whistler Beta 1

(Als je Linux hebt, en je doet OGR, dan kun je het beste client-versie 2.8010.462 nemen, die schijnt het snelste te zijn (let op : niet zelf gechecked !))

Virussen? Scan ze hier!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wildhagen: Intel is IMHO even snel met OGR als met RC5!
Zoals jij het doet voorkomen moeten we bijna allemaal overstappen naar OGR!

Intentionally left blank

Verwijderd

cyrix m2 is beter in rc5 dan in ogr

• Pierik
  • Laatst online: 16-04 21:35

Pierik

I'll be back!!!

Ik begin met OGR zodra ik met RC5 de 100.000 mijlpaal heb gehaald ik sta nou op 87.000 ofzoiets.

Iracing Profiel

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 27 december 2000 15:47 schreef crisp het volgende:
wildhagen: Intel is IMHO even snel met OGR als met RC5!
Zoals jij het doet voorkomen moeten we bijna allemaal overstappen naar OGR!
Kijk eens op die URL die ik hierboven gaf ? Daar zul je zien dat Intels relatief beter in OGR is dan AMD's (muv de K6'sen), met name de P2/P3 en PPro, bij de P-MMX en de P-Classic is het minder.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik blijf eerst wel een poosje RC5 doen..

nou hebben we straks zo hard gevochten om de #1 te halen, als iedereen straks OGR gaat doen worden we zo weer ingehaald..

zou zonde zijn :(

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nou hebben we straks zo hard gevochten om de #1 te halen, als iedereen straks OGR gaat doen worden we zo weer ingehaald..
Kijk eens naar de 5e post alhier ? Daar staat een keurige strategie om óók in RC5 vóór TA te blijven. Ik zou ook niet willen dat we daar weer ingehaald worden, begrijp me niet verkeerd, maar of we nu iedere dag 500K meer dan TA of 1.5 M meer dan TA hebben, maakt toch ook niet meer uit als we al 1e zijn ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Als we nr.1 zijn moeten we een voorsprong opbouwen van zeg 25M dan heb je tijd om eventuele omzettingen bij TA optevangen.

Dan kan je grootschalig omschakelen naar OGR wat dan wel gecoordineerd moet gebeuren zodat we minimaal evenveel in RC5 blijven doen als TA.

Verwijderd

Als we nr.1 zijn moeten we een voorsprong opbouwen van zeg 25M dan heb je tijd om eventuele omzettingen bij TA optevangen.
Juist ! :)

Verwijderd

Inderdaa, de 262 versie is bij mij onder linux sneller dan de nieuwste pre-release client. Op een celeron 572 Mhz haal ik met 462 : 3,7 Mnodes/s. Met de 464d haal ik 3,5 Mnodes/s. weliswaar niet zo'n groot verschil, maar ja elke beetje is meegenomen he ;). Versie 463 moet je onder linux maar helemaal niet gebruiken. Deze doet namelijk 3.0 Mnodes/s.

Groet

[Update]

wat hier boven staat klopt niet helemaal:
464d is het snelste met 4,5 Mnodes. Hoe ik nou bij die 3,5Mnodes kwam, weet ik ook niet ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Als DPC #1 staat, gooi ik mijn proxy leeg en ga ik alles op OGR zetten hier (AMD 486DX4-120, AMD K6/3-450, Cyrix M2-200 @ 166).
Op school draai ik standaard OGR als de RC5 client nog niet als service is geinstalleerd op een computer. Helaas zijn die dingen ook niet veel sneller dan wat ik thuis heb: Intel P2-266...

Verwijderd

/me doet met een 1b 1 ghz en met een cyrix 200 ogr allebei 24/7 en voor rc5 heb ik amd k6 2-500 p3 400 en cyrix 200 ong. 6 uur per dag

• RobertdeBruin
  • Laatst online: 13-04 13:39
Er is 1 ding waar ik bang voor ben: heel veel pc's die grazen voor DPC/RC5 zijn unmanned: ooit geassimileerd door onze leden, maar deze kan er niet meer bij (oud werk, etc.) Ik denk dat zels als de rc5 contest voorbij is, er nog jaren (random) blocks geflushed zullen worden :(

Is het mogelijk dat dnet die clients remote reconfigged om OGR te doen?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 27 december 2000 19:23 schreef Whiplash het volgende:
Er is 1 ding waar ik bang voor ben: heel veel pc's die grazen voor DPC/RC5 zijn unmanned: ooit geassimileerd door onze leden, maar deze kan er niet meer bij (oud werk, etc.) Ik denk dat zels als de rc5 contest voorbij is, er nog jaren (random) blocks geflushed zullen worden :(

Is het mogelijk dat dnet die clients remote reconfigged om OGR te doen?
Daar hoef je niet bang voor te zijn...

Als RC5 is afgelopen zetten de d.net-keyservers 'contestclosed=1' erin, dat betekent dat de client dan overschakelt op het volgende project (OGR dus). Alleen als ook dat expliciet is uitgeschakeld KAN er een probleem optreden...

Virussen? Scan ze hier!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
UHmm ik zou toch een ander lijstje voor OS'en willen voorstellen.. ik draai onder Win2k net zo snel als onder Win9x.. (98 en ME) maar ik draai met WIn2k toch zeker de hele uptime voluit en dat lukt met Win98 en WinME niet altijd.. daarom zou ik Win2k zeker op 1 zetten voor sommige processors.. vooral voor mensen met veel geheugen.. (nee ik heb maar 64!).. ennuh DOS is toch altijd nog het snelste???

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
Op woensdag 27 december 2000 15:38 schreef Flapmo het volgende:
Kweet nog niet wat ik doe zie ik nog wel. Komt er (serieus) een rc5-72?? Zo ja wie gaan daar dan aan meedoen??

Anders wordt het denk ik wel OGR maar eerst TA Lets :Y) them!
Die komt er zowiezo niet voor de rc5 key is gevonden en dat kan nog wel ff duren!!

Advanced sheep-counting strategies

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

DJ

DPC PinkRoccade Team gaat zijn perproxy vanaf het moment dat TA is ingehaald op RC5 + OGR zetten, en dan langzaam overschakelen op OGR. Ik laat het aan de Team Members om te oordelen of ze RC5 of OGR willen doen. Ikzelf voel wel wat voor OGR.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• sharkzor
  • Laatst online: 22-05 11:33
ehh... het is toch de bedoeling dat de DPC het winnende blokje graasd? nummer 1 is leuk, maar het winnende blokje is nog veel leuker. ik zou dus gewoon op rc5 blijven, ook al staan we #1

• sharkzor
  • Laatst online: 22-05 11:33
[b]ennuh DOS is toch altijd nog het snelste???
volgens mij is het bij iedereen weer anders. bij mij graast linux sneller. maar dat ligt denk ik ook aan hoe je je kernel heb gecompileerd.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
* MeneerKrab blijft al zijn peecees omzetten naar ogr.

heb nu die prerelease ged/l en dat gaat 1 Mnode sneller.

Nu ben ik ook nog maar de enige van Quccc die ogr doet maar het gaat prima.

Verwijderd

Ja het gaat er toch om wie de sleutel vindt en niet wie het meeste doet, volgens mij verliezen sommige het doel uit ogen te verliezen :(

• redwing
  • Nu online
De enige reden waarom ik hier mee doe en niet een ander distributed progje draai is de goede stats van RC5/OGR. Het winnende blokje is leuk, maar de competitie zit er voor mij in om zo hoog mogelijk te staan. Dat winnende blokje is natuurlijk helemaal leuk, alleen op een grotere kans dan een paar procent zul je toch nooit komen. De kans blijft daarom klein, en daarom lijkt het me logischer als we op 1 staan toch ook OGR erbij te gaan doen.

[removed]

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 22:33
:) Bulletje draait met PIII 866, PIII 900 RC5
en met P233 MMX OGR. :)
En de rest wordt pas omgezet als RC5 afgelopen is.
Pagina: 1