Welke is beter de Athlon of de PIII?????

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Welke is nu beter?
De FPU is bij de ATHLON beter en is dus geschikt voor mensen die zware grafische spellen draaien, maar de PIII is op andere gebieden beter dan de Athlon.

Is dit wel zo en welke is dan overall het best.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
De ene proccessor is op het ene vlak beter en andersom.
Om op jouw vraag te reageren kan ik het volgende zeggen.
De beste proccessor is de gene waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

The Ghost

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En dan hebben we het nog niet over de prijs.

Athlon 700 is 745,-
voor die prijs koop je een PIII-600.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

De beste proccessor is de gene waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
...laat me raden... sociaal werker? :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

zo frankie kijk eerst ff wat beter rond voordat je dit soort vragen stelt

Verwijderd

Dit gaat weer een hoop gezeur geven, maar okay.

Persoonlijk vind ik de mensen die zeggen dat de Athlon zoveel goedkoper is dom. De moederborden zijn namelijk een heel stuk duurder, wat het prijsverschil weer opheft.

Ze zijn dus ongeveer even duur, maar ik geef een voorkeur voor de P3 Coppermine omdat die erg lekker over te clocken is en in spellen Athlon's kont heel hard schopt.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

idd TwwT..
en om een Athlon leuk te overclocken moet je of gaan solderen, of een door de winkel overklokte CPU kopen (duurder), of een Goldfinger device kopen (ook duurder)...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Femme
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Athlon 700: 745,-
Moederplank: 350,-
GFD: 130,-
----
1225,-

PIII-700E: 1203,-
Moederplank: 300,-
----
1503,-

Zelfde verhaaltje met Athlon 750: 1477,-

• Dennism
  • Laatst online: 15:34
En daar nog bij dat een Geocede athlon geen garantie meer heeft, terwijl je bij een Coppermine niet kan zien of ie ooit geoced is. En de Athlon heeft op hogesnelheden van die superlompe cache dividers :r

• Zer0
  • Niet online

Zer0

PIII 600E 780,-
Mobo 215,-
-------------------
995,-

Athlon 600 555,-
Mobo 350,-
GFD 130.-
-------------------
1119,-

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Sorry.. Ik ben nog een redelijke leek op Athlon gebied.. Maar wat is GFD ??

Enne ja.. het klopt de PIII (FCPGA versie) is inderdaad goed op te klokken !

Voor de PIII moet trouwens nog wel een converter en blower worden meegerekend.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

..idd nog 25,- voor een converter.. maar een koeler heb je voor een AMD ook nodig.
De Coppermine laat zich idd lekker overklokken, vooral op een goed BX of een Via 133 bordje. Ik heb zelf pas een 500E gekocht en die liep gelijk al op 666 (fbs 133), met de retail koeler en hij wordt maar 1 graad warmer dan op 500.

Verwijderd

Hhhhmmmm......
Kweet niet hoor, maareehhhh waarom is iedereen zo gefixeerd op die p3 (incl. serial =) ) en de Athlon?! Mijn advies: Koop gewoon een snelle Celeron (evt. een dual). Het kost je geen ene donder en is naar mijn idee beter als de p3. Met een dual beat je de Athlon ook nog wel.... =).... Voor de mensen die mij niet geloven kijk maar naar dat testje van CPUs.... Van het geld wat je over houd kun je bijna een goede Gforce DDR of TNT2 Ultra kaartje van kopen..... Ennuh mocht je hier geen baat van hebben... Gooi er gewoon 256meggies RAM bij in. Moet je es opletten welk systeem er beter zal lopen...
1) P3 600 met 64 mb ram
2) Celeron 600 met 320mb ram

Lijkt me dus niet echt een moeilijke keus...

Verwijderd

Convertor en een cooling? Ik heb een Coppermine slot1 boxed :P

een 550E @ 825...loopt als een zonnetje.

Verwijderd

mh... 666Mhz ?

cool !

Verwijderd

FrankGuthrie:
Met een GFD zet je multiplier hoger. Ligt 't dus puur aan je Athlon hoe snel ie maximaal kan. Daarnaast kun je bij bepaalde Athlon moederboarden ook nog de FSB hogerzetten.
Bij een PIIIE heb je te maken met type moederbord(VIA/BX), je geheugen en je videokaart en kun je alleen de FSB hogerzetten. De multiplier is vast. En hoe meer variabelen, hoe minder kans op succesvol overklokken. Daarnaast zou ik dan ook nog informeren naar de verkrijgbaarheid.

Suc6

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Sake.. als je een Via133 bordje gebruikt kun je bv een 133mhz bus gebruiken met een geheugen snelheid van 100mhz, een agpbus van 66mhz en een pcibus van 33mhz, vrij standaard dus. Kombineer dat met een PIII xx0E (geen B)
en voila.. makkelijk overklokken :)

Verwijderd

Idd. Dat is bekend, maar wel handig dat je dat weet voordat je een beslissing neemt ;)

Dus FrankGuthrie doe ook weer met deze info je voordeel.

Suc6_2

Verwijderd

K7 500 @ 800 (650 core) week 46 .25M 1.80V (voor de AMD clokker onder ons) L1 op 1/2

K7M Family 6, Model 1, Stepping 2
256 pc133mhz SDRAM

Uhhhhhhmmm met alle respect voor intellers, maar hier kan geen intel tegen op. Prijs/prestatie verhouding!

Mijn vorig systeempje was Celeron (slot1) 400 @ 500, met P2B-F en 128MB pc100mhz SDRAM
was ik erg tevreden mee, maar niet te vergelijken met wat ik nu heb. Dat wil niet zeggen dat het geen goed systeem was/is, AMD is nu gewoon qua prijs/prestatie verhoudingen BEST BUY! Wie o Wie gaat nou een P3800 (of hoger) met EB extensies kopen ? Is niet te betalen....

Ik was precies 1400 piek kwijt, incl. GFD !!! :) dat kun je voor een "NIUW" P3 systeem vergeten, dan kost de P3800 EB al 2,225 piek .... zijn ze GEK ?! ok,ok, ik geloof best dat die sneller is tegen de AMD 800, maar geef toe, je kan nergens zo veel performance voor je geld krijgen...

AMD dus!

Verwijderd

En toch is die PIII van TWT sneller met games . :+ :+

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Cronik... emsen die een PIII 800 kopen zijn even gek als mensen die een athlon 800 kopen :)

Verwijderd

TwwT,

Indien jij in het bezit bent van Sandra2000 (wie niet), doe 's voor de grap een CPU benchmark...

K7 500 @ 800
CPU 2498 MIPS
FPU 1290 MFOPS

Heb ff 3 tests gedaan, en gemiddeld gemaakt!

Verwijderd

<H1>KOOP GEEN VAN BEIDE!!!!!!!!!</H1>

Wilde ik ff zeggen. Waarom??? Nou, ze zijn allebei ontzettend duur... Koop gewoon een 2e hands Celeron 300A. Busje hoger zetten en hij loopt zo op 450 Mhz ;) ;) ;)

Verwijderd

De Athlon is op hoge kloksnelheden (>700mhz) gewoon langzamer dan een Coppermine met zowel games als office applicaties en je hebt met intel geen gezeik met allerlei agp patches ed. Sinds gisteren heb ik een slot 1 600e en hij draait met standaard heatsink en default voltage op 840mhz rock solid op mijn trouwe BE6. Neem in je beslissing ook mee dat SSE steeds belangrijker wordt en dat 3DNOW veel minder ondersteuning krijgt. De verschillen zijn klein, beide processoren zijn goed.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik lees net dat berichtje over die Athlon-plank van Abit op T.n, en nu zit ik toch wel te twijfelen tussen een BE6-II met een P-III600 FlipChip in een converter (1100,-) en een KA7 met een Athlon 700 (prijs weet ik nog niet).
Gamen doe ik niet.
Kaj.

Verwijderd

Nou ik ga binnenkort gewoon een Celeron kopen ( 500 Mhz ) en die klok ik gewoon wat omhoog.........

Verwijderd

Ik ben heel tevreden over mijn Athlon 500@750. :)

En over Dual-celly's, heel leuk, maar moeten je programma's wel dual ondersteunen. En dat vette overklocken lukt tegenwoordig ook bijna niet meer, omdat je bijna nergens meer 366s kan krijgen, en die 400 en hoger willen niet zo ver omhoog.

Verwijderd

Het hoeft van mij ook niet veel hoger want ik heb een TNT2 ultra , binnenkort een nieuwe Harddisk , Creative Live player 1024 #
,en dan een Celeron 550 Mhz of iets in die richting , en dan loopt alles weer heel redelijk. :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik zit nog steeds te twijfelen.
Ik wil binnen nu en twee maanden een nieuw werksysteem opbouwen.
De rest van de hardware heb ik al, alleen de plank, de CPU en eventueel het geheugen nog (als ik op een FSB van 133 wil draaien, that is).
Kaj.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Zo te zien gaat het toch een Athlon worden, want bij AMD gaan ze de prijzen binnenkort weer verlagen :) :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1