Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Om op jouw vraag te reageren kan ik het volgende zeggen.
De beste proccessor is de gene waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
The Ghost
...laat me raden... sociaal werker?De beste proccessor is de gene waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Verwijderd
Persoonlijk vind ik de mensen die zeggen dat de Athlon zoveel goedkoper is dom. De moederborden zijn namelijk een heel stuk duurder, wat het prijsverschil weer opheft.
Ze zijn dus ongeveer even duur, maar ik geef een voorkeur voor de P3 Coppermine omdat die erg lekker over te clocken is en in spellen Athlon's kont heel hard schopt.
en om een Athlon leuk te overclocken moet je of gaan solderen, of een door de winkel overklokte CPU kopen (duurder), of een Goldfinger device kopen (ook duurder)...
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Moederplank: 350,-
GFD: 130,-
----
1225,-
PIII-700E: 1203,-
Moederplank: 300,-
----
1503,-
Zelfde verhaaltje met Athlon 750: 1477,-
Mobo 215,-
-------------------
995,-
Athlon 600 555,-
Mobo 350,-
GFD 130.-
-------------------
1119,-
Enne ja.. het klopt de PIII (FCPGA versie) is inderdaad goed op te klokken !
Voor de PIII moet trouwens nog wel een converter en blower worden meegerekend.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
De Coppermine laat zich idd lekker overklokken, vooral op een goed BX of een Via 133 bordje. Ik heb zelf pas een 500E gekocht en die liep gelijk al op 666 (fbs 133), met de retail koeler en hij wordt maar 1 graad warmer dan op 500.
Verwijderd
Kweet niet hoor, maareehhhh waarom is iedereen zo gefixeerd op die p3 (incl. serial =) ) en de Athlon?! Mijn advies: Koop gewoon een snelle Celeron (evt. een dual). Het kost je geen ene donder en is naar mijn idee beter als de p3. Met een dual beat je de Athlon ook nog wel.... =).... Voor de mensen die mij niet geloven kijk maar naar dat testje van CPUs.... Van het geld wat je over houd kun je bijna een goede Gforce DDR of TNT2 Ultra kaartje van kopen..... Ennuh mocht je hier geen baat van hebben... Gooi er gewoon 256meggies RAM bij in. Moet je es opletten welk systeem er beter zal lopen...
1) P3 600 met 64 mb ram
2) Celeron 600 met 320mb ram
Lijkt me dus niet echt een moeilijke keus...
Verwijderd
een 550E @ 825...loopt als een zonnetje.
Verwijderd
Met een GFD zet je multiplier hoger. Ligt 't dus puur aan je Athlon hoe snel ie maximaal kan. Daarnaast kun je bij bepaalde Athlon moederboarden ook nog de FSB hogerzetten.
Bij een PIIIE heb je te maken met type moederbord(VIA/BX), je geheugen en je videokaart en kun je alleen de FSB hogerzetten. De multiplier is vast. En hoe meer variabelen, hoe minder kans op succesvol overklokken. Daarnaast zou ik dan ook nog informeren naar de verkrijgbaarheid.
Suc6
en voila.. makkelijk overklokken
Verwijderd
Dus FrankGuthrie doe ook weer met deze info je voordeel.
Suc6_2
Verwijderd
K7M Family 6, Model 1, Stepping 2
256 pc133mhz SDRAM
Uhhhhhhmmm met alle respect voor intellers, maar hier kan geen intel tegen op. Prijs/prestatie verhouding!
Mijn vorig systeempje was Celeron (slot1) 400 @ 500, met P2B-F en 128MB pc100mhz SDRAM
was ik erg tevreden mee, maar niet te vergelijken met wat ik nu heb. Dat wil niet zeggen dat het geen goed systeem was/is, AMD is nu gewoon qua prijs/prestatie verhoudingen BEST BUY! Wie o Wie gaat nou een P3800 (of hoger) met EB extensies kopen ? Is niet te betalen....
Ik was precies 1400 piek kwijt, incl. GFD !!!
AMD dus!
Verwijderd
Indien jij in het bezit bent van Sandra2000 (wie niet), doe 's voor de grap een CPU benchmark...
K7 500 @ 800
CPU 2498 MIPS
FPU 1290 MFOPS
Heb ff 3 tests gedaan, en gemiddeld gemaakt!
Verwijderd
Wilde ik ff zeggen. Waarom??? Nou, ze zijn allebei ontzettend duur... Koop gewoon een 2e hands Celeron 300A. Busje hoger zetten en hij loopt zo op 450 Mhz
Verwijderd
Gamen doe ik niet.
Kaj.
Verwijderd
Verwijderd
En over Dual-celly's, heel leuk, maar moeten je programma's wel dual ondersteunen. En dat vette overklocken lukt tegenwoordig ook bijna niet meer, omdat je bijna nergens meer 366s kan krijgen, en die 400 en hoger willen niet zo ver omhoog.
Verwijderd
,en dan een Celeron 550 Mhz of iets in die richting , en dan loopt alles weer heel redelijk.
Ik wil binnen nu en twee maanden een nieuw werksysteem opbouwen.
De rest van de hardware heb ik al, alleen de plank, de CPU en eventueel het geheugen nog (als ik op een FSB van 133 wil draaien, that is).
Kaj.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)