wwucolwp.exe Spyware?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Een proces dat op de achtergrond van windows draait. Het bevindt zich in de windows\system32 map. Het lijkt een programma voor Dos te zijn, want als ik de eigenschappen bekijk, kan ik kiezen voor dingen als compatibiliteit en lettertype instellen e.d. Als proces neemt wwucolwp een ruime 4 MB aan geheugen in beslag.

Een search in diverse zoekmachines leverde niets op. Kan iemand mij vertellen wat dit voor programma is? Is dit spyware/malware/adware?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat zeggen online virusscanners en wat zeggen progs zoals AAW en SSD? (Zie de Beveiliging & Virussen FAQ :) ). Wij zullen zo'n random naam waarschijnlijk ook niet herkennen als Google dat niet doet :)

Hoe dan ook SA -> BV.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Als google het niet kent is het voor 99% zeker spyware/malware/virus. http://virusscan.jotti.dhs.org/ haal de file daar eens doorheen.

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb alle dingen die jullie voorstellen reeds gedaan (ad aware en spybot had ik al gedaan, virusscan van Jotti heb ik net gedaan) en geen van de programma's heeft mij een antwoord gegeven. Ik heb het nu disabled in msconfig en het programma wordt niet meer opgestart, maar ik blijf benieuwd naar wat dit nou in godsnaam is.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Rexomnium schreef op 18 augustus 2004 @ 12:47:
Ik heb alle dingen die jullie voorstellen reeds gedaan (ad aware en spybot had ik al gedaan, virusscan van Jotti heb ik net gedaan) en geen van de programma's heeft mij een antwoord gegeven. Ik heb het nu disabled in msconfig en het programma wordt niet meer opgestart, maar ik blijf benieuwd naar wat dit nou in godsnaam is.
Stuur even je bestand naar: newvirus@kaspersky.com