2 Sblive's in een pc werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik ben een systeempje in elkaar aan het zetten om met BPM studio een leuke DJ-set te draaien.
Specs tot nu toe:

Asus TUSL2-C
Cel 700 cpu
320 Mb sdram
Geforce 256
20Gb seagate schijf
Sblive 1024
WinXP Pro nl.

Alles geïnstalleerd, werkt perfect, alleen wil ik er natuurlijk een 2e geluidskaart in, om zo met een mengpaneeltje makkelijk te kunnen werken.

Ik had nog een Sblive 5.1 liggen en heb deze er bij gestoken. Eenmaal in windows, nieuwe hardware gevonden, sblive... en pats... hardreset!
Nog een keer geprobeerd, zodra windows de driver probeert te installeren klapt de pc er gelijk uit...
Driver probleem / kaarten mogen elkaar niet / irq-probleem...?

Is dat altijd al zo, dat 2 (inprincipe) dezelfde kaarten in 1 pc niet samengaan?
Wat is hieraan te doen?

P.S. Als ik met alleen de Sblive 1024 opstart en BMP studio opstart, kan ik als ik kies voor de directsound driver, kiezen per kanaal of ik de front of de rear uitgang wil... welke ik ook kies, het geluid blijft komen uit uitgang 1-2 op de kaart, en dus niet op 3-4...??? Dus ik zou denken dat 1 live 1024 genoeg moet zijn, maar dat lukt me niet.

Tips, ideëen, alles is welkom!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Werkt de 5.1 alleen wel? dus zonder die 1024?
Hij kan misschien kapot zijn.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
2 geluidskaarten die dezelfde drivers gebruiken in 1 systeem werkt nie, dan krijg je conflicten :)

Oplossing: ander merk geluidskaart erin steken dan werkt het wel

• MNECMotU
Haha, ok...
de Live 5.1 zit normaal gesproken in een ander systeem, samen met een terratec ewx... en die werken goed samen, maar het is dus het 2x dezelfde driver probleem waar ik al bang voor was...
Ik ben nu de Kx drivers aan het installeren, die ondersteunen ook ASIO, dus dat zou wel moeten werken...

[ Voor 3% gewijzigd door MNECMotU op 18-08-2004 00:34 ]

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

2 geluidskaarten die dezelfde drivers gebruiken in 1 systeem werkt nie, dan krijg je conflicten
2 dezelfde geluidskaarten in 1`PC gaat wel werken. De uniekheid waarop ze aangestuurd worden is namelijk op basis van PCI slot (ze zitten elk in een ander slot en krijgen dus ook een andere device number).

Persoonlijke praktijkervaring: 2 Live! Value, of 2 Live! Platinum, of 1 Live! Value + 1 Live Platinum, of 1onboard + 1 Live! kunnen prima samenwerken in 1 PC.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Hmmmm hoe zit het met de busmastering?

Ik las vrij recent hier ergens dat de Live zo'n 90 MB (van de 133MB/sec) aan PCI-bus bandbreedte reserveert!

[ Voor 12% gewijzigd door WarMaster op 18-08-2004 06:48 ]

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

"SB live uses ~5MB/s in idle state, that means ~1/20 of usable PCI bandwidth (op 33MHz)"
http://grassomusic.de/english/sbpci.htm

Wel leuk dat iedereen dat nablaat dat 'gereserverde bandbreedte', maar in de praktijk kun je prima 3 SB Live!'s tegelijk voor multitrackrecording gebruiken.

Verwijderd

installeer eens alleen de drivers en deinstalleer de tools e.d.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 16:33
Stop ALLEEN de 5.1 erin.
Installeer de kX drivers.
Nu heb je feitelijk 2 geluidskaarten (de front en de rear uitgangen).
Deze ondersteunen gewoon ASIO en dit moet perfect werken.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 07:06:
"SB live uses ~5MB/s in idle state, that means ~1/20 of usable PCI bandwidth (op 33MHz)"

Wel leuk dat iedereen dat nablaat dat 'gereserverde bandbreedte', maar in de praktijk kun je prima 3 SB Live!'s tegelijk voor multitrackrecording gebruiken.
Klok.... Klepel.....

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 07:06:

Da nie helemaal maar, want SB live kaarten hebben een "fixed 48khz" audio engine. Met alle resampling gevolgen van dien als je op 44khz werkt. Koop een maudio kaartje met wat meer uitgangen en je doet alles met 1 kaart. Verder blijft een sb live en amatuer kaart voor multitrack recording.
www.midiman.com <-- m audio

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 19:43 ]

• MNECMotU
Haha... voor multitrack recording heb ik al een aparte pc met een Motu 828 audio interface, dus daarvoor ga ik echt geen Sblive gebruiken :+

Ik heb nu de Kx drivers geïnstalleerd op de Live 1024 en kan hiermee prima de front en de rear uitgangen gescheiden aansturen, dus het probleem is opgelost!

Voor de rest blijft het een beetje vreemd dat de pc de 2 kaarten tegelijk niet trok...??? Maarja...

Iig toch bedankt voor jullie reacties!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:59

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

WarMaster schreef op 18 augustus 2004 @ 06:47:
Hmmmm hoe zit het met de busmastering?

Ik las vrij recent hier ergens dat de Live zo'n 90 MB (van de 133MB/sec) aan PCI-bus bandbreedte reserveert!
hoe kan dat nou, da's meer dan de bandbreedte van 1 slot :?

en dat je bandbreedte moest delen, was dat niet in het ISA-tijdperk zo...?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

ucchan schreef op 18 augustus 2004 @ 21:23:
[...]

hoe kan dat nou, da's meer dan de bandbreedte van 1 slot :?

en dat je bandbreedte moest delen, was dat niet in het ISA-tijdperk zo...?
Rrrrrrrrrrrriiiiiiiiight...

Het is een PCI BUS...

Die bus die loopt op 33 MHz met een breedte van 32 bits.
Dat is dus 33.000 * 32 bits = 1.056.000 bits/seconde.
En dat is nagenoeg gelijk aan 133 MB per seconde.

Pagina: 1