Access 97 -> Access 2000

Pagina: 1
Acties:

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Ok ik ben hier nu al een tijdje mee bezig en het is me nog steeds niet in zijn geheel gelukt. Ik heb hier een Access 97 programma (Tabellen+Formulieren+Rapporten) en die wil ik nu in een Access 2000 versie hebben. Dan denk je dat converteer je toch even simpel en dan is het klaar (mooi niet dus). Ik zal even neerzetten wat ik tot nu toe heb geprobeerd en welke problemen ik ben tegengekomen:

1. Simpelweg converteren door te openen in Access 2000.
-> Werkt met de 1e versie die ik maak maar kan hier geen replica van maken (er is een ontwerpmodel waar dus alles in gedaan kan worden en een replica voor de gebruikers). Nou ik kan er wel een replica van maken maar de formulieren en rapporten gaan niet mee omdat ik die niet repliceerbaar kan maken (aanvinken bij opties).

2. Replica converteren en dan een nieuw project maken in Access 2000 en de inhoud importeren uit de geconverteerde replica.
-> Files raken corrupt na 2e keer openen en maakt het bestand nutteloos (en dus is dit geen optie)

Wat ik nu dus moet hebben is dat de ontwerpmodel in situatie 1 echt een goede replica kan maken (met dus formulieren en rapporten). Dus ik moet een manier hebben hoe ik die formulieren en rapporten in de Access 2000 versie "repliceerbaar" kan maken (wat normaal bij eigenschappen kan en nu dus niet).

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit heeft helemaal niets met Programming & Webscripting te maken :)

PW -> Software Algemeen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

En als je van de replica eerst weer een gewone database maakt? Dus alle tabellen etc. in een nieuwe database importeren (waarbij je de extra replica velden natuurlijk achterlaat).

Daarna converteren, dan weer een ontwerpmodel van maken.

Help dat?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Topicstarter
Nope, maar ben inmiddels al verder na veel speurwerk. Bleek dat er lege code in de vsb files zat die de conversie blokkeerde, waardoor soms de laatste bestanden niet geconverteerd werden en zelfs niet vervangen konden worden (gotta love microsoft). Maar na wat puzzelen en dingen weghalen en als commentaar ipv als code neer te zetten heb ik hem kunnen compileren en daarna eens geconverteerd. En wonder boven wonder werkt dan alles wel en kan ik ook gewoon weer replica's maken.

Dus om mensen te behoeden voor al het werk wat ik nu gedaan heb:

1. Compileer alles in de database (code checks) totdat hij het zonder problemen doet.
2. Daarna pas converteren.

(PS. Kom nu niet aanzetten met wat heb je dat stom geprogrammeerd dan want het is 90% niet mijn code.)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD