Verdelen banbreedte E-tech router

Pagina: 1
Acties:

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik deel een ADSL 2mbit/0,5mbit verbinding met 3 andere mensen. helaas is er een van hen veel aan het uploaden en dit maakt het surfen traag en tevens online gamen niet mogelijk.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd of hij daar mee wil ophouden maar hij beweert het niet te doen... in ieder geval erg irritant en daar gaat de vraag eigenlijk ook niet om.

Nu bedacht ik mij, is het mogelijk om de bandbreedte te verdelen zodat er niet zoveel uploadbanbreedte naar hem gaat, of anders: is het mogelijk om een aantal porten dicht te gooien.

Ik gebruik een E-tech ADSL Modem met 4 switch in een.

Iemand suggesties? alvast bedankt!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

packetshaper plaatsen? Wel een beetje duur maarja dan is je doel wel bereikt :)

[ Voor 32% gewijzigd door WooK op 17-08-2004 23:04 ]

I'm not as think as you stoned I am

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 09:38
Voor zover ik weet kan dat _achterlijke_ ding dat niet. Achterlijk omdat ik er al 2 versleten heb. Dingen rebooten spontaan, zonder reden, moet restarten als je port wil mappen, da's echt onzin...

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad met online gamen - irritante zusjes met Kazaa en bestandjes versturen via Msn. Toen heb ik een programma gevonden waarmee het mogelijk is om de up- en downsnelheid bij een bepaalde pc te 'begrenzen'

Dit programma installeer je dus op je buurmans pc ( zal lastig worden ;) )
Zal proberen om achter de naam te komen, ik game nu niet meer dus voor mij was het overbodig,dit progje kost iets van € 15 online en je zult hem echt moeten kopen ;)

Zodra ik meer weet laat ik het je weten

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
gewoon bandwidth manager installen....

ik gebruik zelf BandwidthController. Het nadeel is dat dit bij de client gebeurt en zodoende aangepast kan worden door een user met adminrechten.

verder heel relax. Voor een user zonder adminrechten is het niet te zien dat dit draait.

http://bandwidthcontroller.com/

[ Voor 6% gewijzigd door Zware Unit op 18-08-2004 01:56 . Reden: url ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
veer0318 schreef op 17 augustus 2004 @ 23:02:
Voor zover ik weet kan dat _achterlijke_ ding dat niet. Achterlijk omdat ik er al 2 versleten heb. Dingen rebooten spontaan, zonder reden, moet restarten als je port wil mappen, da's echt onzin...
inderdaad..ik heb er ook een.
maar wat ik ongeveer net zo achterlijk vind, is dat je nog een tweede hebt gekocht ook?

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik ben ook erg tevreden over netlimiter. Hierbij kan je per applicatie instellen hoeveel bandbreedte er gebruikt wordt. Zowel up- als downloadverkeer.

www.netlimiter.com

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik ben op zoek naar een progsel dat dat op een server regelt...

zou microsoft isa server iets zijn? En dan natuurlijk de ip-adressen van de clients blacklisten zodat al het verkeer via de isa-gateway verloopt?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1