kan trojan/virus zelf pc booten?

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik heb hier een pc die (snachts) vanzelf aangaat.
Er komen tal van virusmeldingen op van Norton Pro 2003 over een Backdoor.Agent.B
Erg duidelijk... de pc gedraagt zich heel raar en ik ga dan ook alles ff formatteren en leeggooien.
Nu vraag ik me af of dat een trojan/virus kan zijn dat de pc vanzelf opstart. Volgens mij moet het dan in de bios genesteld zitten, en ik d8 dat dat bijna niet meer voorkwam.
Ik denk zelf dat het trojan/virus ding gewoon schade heeft aangericht waardoor de pc vanzelf opstart, maar zeker weet ik het niet....

misschien hebben jullie wat sterkere argumentatie 8)

kvond niets op Google, en de search van GoT werkt niet atm....

ps: ik heb niet zoiets als een Wake-On-Lan

• MiNDiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
zou kunnen, maar hoogst onwaarschijnlijk. misschien heb je hetzelfde als mijn broertje waar de tv af en toe aan springt. hij heeft namelijk last van extreem hoge pieken in het elektriciteitsnet of iets dergelijks (neem me niet kwalijk voor mijn niet technische achtergrond ;)) waardoor dat schijnt te kunnen gebeuren. misschien heb jij dat ook? :+

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Bios een keer resetten, mijn PC doet het ook... Alleen dat WIL ik zo :-)

• made28
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 20:57

made28

Brandnew machine :)

heb je toevallig een 3com kaart met zo'n geinig kabeltje "geel" als ik me niet vergis dat vanaf je kaart naar je mobo toe loopt ?

[ Voor 74% gewijzigd door made28 op 20-08-2004 19:56 . Reden: had beter lezen...... ]

Technet Gold

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
MiNDiT schreef op 19 augustus 2004 @ 16:55:
zou kunnen, maar hoogst onwaarschijnlijk. misschien heb je hetzelfde als mijn broertje waar de tv af en toe aan springt. hij heeft namelijk last van extreem hoge pieken in het elektriciteitsnet of iets dergelijks (neem me niet kwalijk voor mijn niet technische achtergrond ;)) waardoor dat schijnt te kunnen gebeuren. misschien heb jij dat ook? :+
Er was hier onlangs wel flinke bliksem, maar ik verwacht niet dat dat voor die pieken zorgt. Die kennis is bij mij ook nihil. }:O
Pannenkoekkie schreef op 19 augustus 2004 @ 17:01:
Bios een keer resetten, mijn PC doet het ook... Alleen dat WIL ik zo :-)
Ik heb nu gewoon geformat. En het virus lijkt weg te zijn. Als ik weer iets vreemds tegenkom, dan flash ik de bios weer jah....
Mag ik vragen waarom je zoiets zou willen? uit nieuwsgierigheid.....
made28 schreef op 20 augustus 2004 @ 19:48:
heb je toevallig een 3com kaart met zo'n geinig kabeltje "geel" als ik me niet vergis dat vanaf je kaart naar je mobo toe loopt ?
neuh, ik heb 2 realtekjes, en zo`n geel kabeltje kan ik me al helemaal niet voor de geest halen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In het BIOS kun je instellen dat hij automatisch aangaat na een stroomstoring, misschien moet je het daarin zoeken.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ah dat wist ik niet... altijd handig om te weten. Enig idee hoe die feature heet? zit nu niet thuis...

Verwijderd

CaptBiele schreef op 23 augustus 2004 @ 02:55:
Ah dat wist ik niet... altijd handig om te weten. Enig idee hoe die feature heet? zit nu niet thuis...
Kijk eens in je mobomanual.
Dat hoeft niet altijd (precies)hetzelfde te heten en een beetje zelfwerkzaamheid mag wel verwacht worden. :)

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:49:
[...]

Kijk eens in je mobomanual.
Dat hoeft niet altijd (precies)hetzelfde te heten en een beetje zelfwerkzaamheid mag wel verwacht worden. :)
Ok helemaal gelijk in hoor. Wou het misschien door mijn moeder laten doen, omdat ik dus niet thuis zit.... :+
Pagina: 1