Toon posts:

[XP] Windows valt terug naar loginscherm*

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop liggen, met een vaag probleem.
als ik opstart kom ik in login scherm, na wachtwoord in te voeren lees ik dat windows aan het laden is. nadar alles geladen is krijg ik de melding dat de gebruiker word uitgelogd en ben ik weer in login.

ik heb met behulp van een winxp boot cdrom geprobeerd windows opnieuw te instaleren. maar na de melding:

wilt u opstarten vanaf cd-rom druk dan op een toets..

gebeurt er niets en kom ik weer voor het login scherm.

het is een acer travelmate 240.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat, probeer daar aub ook zelf op te letten voortaan :)

Verder - is er toevallig recentelijk spyware mee geprobeerd te cleanen? :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is mogelijk, maar ik kan vanuit geen enkele cd booten ik weet dat ik de boot sequence vanuit bios moet aanpassen dat heb ik dan ook gedaan.

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 12:36
Heb hetzelfde probleem gehad met m'n eigen pc, maar kon er niet uitkomen wat het was. (Geen virus o.i.d.) Heb windows opnieuw moeten installeren. Booten vanaf andere cd lukte bij mij wel gewoon.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het niet zijn dat je na een bepaalde aantal dagen, je windows xp niet hebt geregistreerd.

Volgens mij krijg je dan namelijk dezelfde taferelen zoals: niet verder gaan dan inlogscherm.
dat is mogelijk, maar ik kan vanuit geen enkele cd booten ik weet dat ik de boot sequence vanuit bios moet aanpassen dat heb ik dan ook gedaan.
floppy gebruiken, en dan setup draaien vanaf cd :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

nog een mogelijk probleem wat ik veel op me stage heb meegemaakt:

gebruiker logt in, en komt weer terug bij loginscherm, komt dus het systeem niet in.

Altijd als je windows installeert heb je een Eigenaar / Administrator en je eigen account.

Probeer eens onder een andere account in te loggen?

Als dat wel lukt dan moet je het profiel van het desbetreffende account verwijderen (ntuser.dat)

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Ik heb 2 keer een vergelijkbaar probleem met windows 2000 gehad. Opstarten werkte gewoon, maar als ik wilde inloggen werd ik meteen weer uitgelogd. Via een andere PC kon ik zien dat windows de verkeerde partitie als C: gemount had, door via remote registry de juiste driveletters aan de juiste partities te koppelen werkte alles weer.

Het vreemde is dat windows wel gewoon boot, terwijl er op de partitie die als C: gemount was geen systeembestanden staan. Tijdens het opstarten gebruikt windows blijkbaar niet de driveletters om de systeembestanden te achterhalen. Pas als een gebruikersprofiel geladen moet worden komt ie er achter dat er wat fout zit.

Probeer eens met een andere computer dat systeem te bekijken (\\mijnbak\c$) en controleer of dat wel de goede partitie is. Soms krijgt je windows schijf bij installatie een andere letter (f: bijvoorbeeld) dan moet je natuurlijk controleren of F: nog wel goed staat :) Zelfs als je maar 1 partitie hebt wil het nog wel fout gaan, op 1 van die bakken had windows zelfs een lege partitie gemount |:(

Dit werd bij mij veroorzaakt nadat ik een partitie verwijderd had (nee niet de windows partitie >:) ) Ik vermoed dat dan de volgorde van de partities in de MBR verdanderd en dat windows dat niet slikt, bij NT4 gaf dit ook wel eens problemen met boot.ini.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere boot cd's geprobeerd maar kom meteen in windows nadat ik op toets had gedrukt om via cd te booten.
Alle login namen geprobeerd dus ook admin etc.
op de laptop is geen diskette station aanwezig dus dat is ook geen optie.
veilig modus werken allemaal niet kom steeds in dezelfde windows versie terecht (standaard startup dus)

• MaartenH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12-2023
Heb je toevalig Ad-Aware gedraaid ?

Bij bepaalde versies hiervan kan je per ongeluk een reg. key verwijderen die dit veroorzaakt!
Ik zal even zoeken of ik de oplossing nog kan vinden...
(hadden dit paar weken geleden ook!)

...Natuurlijk, bij problemen herstarten wij even het hele internet........

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Boot from floppy
Type cd c:\windowd\system32
Type copy userinit.exe wsaupdater.exe
1 file shoot be copied, now reboot

dat betreft dat ad-aware removal stuk. naar URL waar dit bij hoort wordt nog gezocht :+

/edit
hier url dus http://www.ntcompatible.com/thread27287-1.html (staat onderaan)

[ Voor 18% gewijzigd door mutsje op 19-08-2004 11:10 ]

Pagina: 1