Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Inbouwen in 5,25 houder

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben druk bezig om mijn lcd'tje (16x2 karakter) in te bouwen maar ik heb wat tips nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.engessa.nl/images/lcd.jpg

Hoe kan ik mijn lcd netjes bevestigen aan in mijn 5,25" houder? Ik dacht zelf aan laagje kit rondom waarin ik de lcd druk of misschien een kartonnetje op maat.

Eisen:
1) van buiten onzichtbaar (dus niet schroeven)
2) niet geleidend

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Lijm pistool?
Plaatje erachter maken, zodat ie daar voor staat zegmaar. Dus: Plaatje - LCD - 5.25" houder.

Ioniq 5 P45

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 22:24

KnOeFz

no comment...

Misschien kun je met 2 componentenlijm 4 boutjes in je frame lijmen waar je het lcd-tje overheen kunt schijven en vastzetten met een paar moertjes.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:10
kheb hem gewoon een beetje geklemd in de uitsparing van het 5.25" uitsparing, het gat zeg maar net een halve mm te klein gemaakt.
En voor de zekerheid 2 druppels lijm met het lijmpistool links en rechts.

offtopic:
Is dat toevallig een belkin schroevendraaier met aan 1 kant plat en de andere kruis?

Verwijderd

jij was me voor :+

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 22:56 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

Ik zou zeggen: afstandsbusjes gebruiken voor de bevestiging van de LCD aan het ftame, en dan een venster/frame plaatsen zoals Conrad die verkoopt.
http://www.conrad.nl, zoeken op "frontplaat display", zoeken op "frontplaat LCD" is nog wat exacter !
Die ben ik van plan te gaan gebruiken. (Hoe grof ik ook zaag, ook al probeer ik het zo netjes mogelijk te doen, met zo'n frontplaat is het naadloos).

[ Voor 127% gewijzigd door Brothar op 17-08-2004 23:05 ]

eagle

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
gezien jouw bay-bus voor 5 1/4" een onder een een bovenrand heeft, en het printplaatje van de LCD 4 gaatjes luikt het me logisch dat je met "L" profieltjes het schermpje kan vastzetten.

Mocht je door de schroefjes aan de boven en/of onderkant in de problemen komen met de ruimte om de bay weer in te bouwen kan je er altijd nog een paar sleufjes in slijpen met een dremmel, en de lipjes naar binnen buigen zodat je het schermpje daaraan bevestigd; heel handig zijn dan van die kunstoffen "popnageltjes" die borgen als je de middenpin naar binnen duwt (engelse naam is plastic drive rivet, in het nederlands zou ik het niet weten).

[ Voor 3% gewijzigd door equinoxe op 17-08-2004 23:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

Gewoon een alu profieltje om je uitgezaagde gat heen en hopen dat het blijft zitten. Zo niet, beetje secondelijm doet wonderen :)

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Brothar schreef op 17 augustus 2004 @ 22:56:
Ik zou zeggen: afstandsbusjes gebruiken voor de bevestiging van de LCD aan het ftame, en dan een venster/frame plaatsen zoals Conrad die verkoopt.
http://www.conrad.nl, zoeken op "frontplaat display", zoeken op "frontplaat LCD" is nog wat exacter !
Die ben ik van plan te gaan gebruiken. (Hoe grof ik ook zaag, ook al probeer ik het zo netjes mogelijk te doen, met zo'n frontplaat is het naadloos).
ik weet wel dat conrad constant de text LCdisplay aanhoud, mss handig voor zoekacties...

. . . . . Youp.net . . . . .

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brothar schreef op 17 augustus 2004 @ 22:56:
Gevonden maar beetje prijzig. 5,64 voor het frontplaatje wat ik nodig heb.

Verder heb ik al wat goede tips gezien! Keep um comin'! Ik zal sowieso foto's maken van het eindresultaat.

Inderdaad een Belkin schroevedraaier ding met aan de ene kant een platte en aan de andere kant een kruiskop. Heb zo'n compleet setje, soms best handig.
Pagina: 1