Toon posts:

Internet Explorer crashes - harde schijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enige tijd geleden had ik een probleem dat Internet Explorer regelmatig vastliep bij het bezoeken van sites. Tijdens dit vastlopen maakte de Harddisk continue een zelfde, typisch geluid: Trr-trr-trr-trr Trr-trr-trr-trr Trr-trr-trr-trr. 4 korte rateltjes achter elkaar, korte pause, weer 4 rateltjes, weer pauze, etc.

Na enig doorzoeken op de harde schijf leek het er op dat er een probleem zat in de temporary internet files. Bij het openen van deze map in Explorer trad exact hetzelfde probleem op: Explorer crashte, en weer dat typerende geluid. Bij andere mappen was hier geen probleem.

Toen heb ik de hele PC leeggegooid, de HD (IBM 40 GB, 7200rpm, 3 jaar oud) opnieuw gepartitioneerd (via de Win2K-setup). Ook bij het partitioneren bleef deze een tijdje hangen (5 a 10 minuten) waarbij hetzelfde geluid weer een hele tijd werd geproduceerd, maar uiteindelijk werd de partitionering toch voltooid.

Nu, 4 weken na deze handeling, treedt het probleem ineens weer op. Weer crasht internet explorer (6.0 onder Win2K, alle updates), weer kan ik niet in de temporary internet files-map komen.

Kan het zijn dat dit een Harde schijf-probleem is? Een slecht stukje in de schijf ofzo dat al dan niet toevallig beide keren net het stuk is dat door Temporary Internet Files gebruikt wordt? Of is er een andere reden aannemelijker?

Bij voorbaat dank!

Joost

Verwijderd

Temp Internet Files zijn HEEL VEEL files, dus de kans dat er één van die files op een toevallig aanwezig stukje dooie schijf komt te staan, is wezenlijk groter dan bijvoorbeeld de kans dat je swapfile daar komt. Kijk maar eens hoe groot die map is, en hoeveel files erin zitten.
De kans dat je schijf inderdaad aan vervanging toe is, zou ik best wel groot willen noemen. Ik zou overigens met zo'n schfij niet eens nadenken, gewoon direct vervangen. Twijfelen aan je harddisks is te irritant om lang vol te houden. (en 40 GB is wat mij betreft een nulletje te klein ;) )