S-Video kabel te lang?

Pagina: 1
Acties:

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb een LCD TV van Sony in de huiskamer hangen. Een juweeltje, echter met DVD's heb ik een probleem.

Ik heb last van "vlekken". Het beeld is niet meer vloeiend.
Als je een gezicht hebt - bv. de wang - dan heb je een scala van kleuren. Het lijkt bij mij net alsof het uit drie vlakken met kleuren bestaat.

:? :? Snappie :? :? :)

Mijn opstelling :
Sony KV-23HR2/B
Onkyo AV/Receiver : TX-SR701E
Onkyo DVD Speler : DV-SP500

Tussen de DVD en LCD TV zit een 10meter lang S-Video (S-VHS) kabel - een dure van ca. €100,- met vergulde stekkers

Kan dit verlies van DVD liggen aan de kabel ???

assumption is the mother of all fuck ups

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
daar kan je vrij makkelijk achter komen door een andere kabel te gebruiken of je dvd speler (tijdelijk) aan te sluiten met een SCART kabel.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
scart zou ik niet direct zeggen... die geeft altijd een beter/strakker beeld dan svideo (iig als je rgb gebruikt). je kan beter ff tijdelijk kijken met een korte kabel (30cm ofzo) of t echt aan de kabellengte ligt.
heb hier een 10meter kabel van profigold... perfect strak beeld op een philips 32pw8506 (met een ati9800se) (kabel was €40 ofzo)

dit geldt natuurlijk ALLEEN als je svideo wilt blijven gebruiken... RGB via scart heeft natuurlijk de voorkeur (of component natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door jpvk007 op 17-08-2004 21:47 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:10
Ik heb een goedkoop pruts kabeltje met allerlei verlopen/pluggen van gewoon metaal van +/- 5 meter. Nergens last van.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Volgens mij noemen ze het "FOG"

assumption is the mother of all fuck ups

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
Heb hier ook een svideo kabel van 10m van Profigold tussen mijn dvdspeler en mijn beamer... no problemo! Ik zou inderdaad eens andere kabels proberen!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Pagina: 1