Toon posts:

prescott 2.8ghz & zalman in silent mode?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een prescott 2.8ghz en de luide stock koeler vliegt bijna de deur uit voor een zalman 7000A alcu.
maar nu heb ik ergens gelezen dat de zalman niet overweg kan met de prescott in silent mode maar wel in normal??

weet iemand hier iets meer over?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
product specs van die zalman en idd in silent word het niet aan geraden http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=54&code=009

[ Voor 3% gewijzigd door Puc van S. op 17-08-2004 21:55 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Beter lezen TS :P

Als je gaat OCén wordt afgeraden dat je hem in silent mode (=minder geluid=minder koeling) Vrij logisch dus ;)

Oh ja, welkom trouwens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 17-08-2004 21:59 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is niet zo dat die koeler 2 standen heeft, maar hij is traploos regelbaar tussen silent en normal. Als ie in silent te warm wordt zou je ook er tussenin kunnen proberen. Dan heb je uiteraard wat meer airflow en is ie nog niet zo lawaaiig. Ik heb die koeler zelf ook (op een athlon64 2800) en ik heb hem altijd op silent staan (trekt ie makkelijk). Op de hoogste stand hoor je hem echter wel redelijk duidelijk; ik zou het iig niet stil meer noemen. ALs het echt noodzakelijk zou zijn om hem aldoor zo hard te moeten draaien zou ik denk ik voor een andere koeler gaan...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Wat je het beste kunt doen is zelf uitproberen. Zet hem op de laagste stand, ga hem stressen (BurnP6.exe o.i.d., of een andere burn in test). Bekijk de temperatuur en als je hem te hoog vind dat schroef je de RPM van de fan een beetje op.

Als de 1 zegt dat z'n Prescott 2,8GHz 40 graden is en de andere zegt 50 en ze hebben toch dezelfde koeler op dezelfde RPM, hoe kan dat nou :?. Juist : Airflow en koelpasta. Airflow is ook heel belangrijk voor het afvoeren van de warmte ;)

@ hieronder --> De koeler gaat officieel tot 2400RPM Max ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 17-08-2004 22:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
de koeler is idd traploos regelbaar echter zeggen ze bij zalman dat hij op 2600rpm (maximum) moet lopen bij de prescott

let wel dat dit een advies is van zalman (veilgigheids redenen enzo, om zo iig geen slechte naam te krijgen)

[ Voor 32% gewijzigd door Puc van S. op 17-08-2004 22:08 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Zalman gaat gewoon uit van een worst-case scenario. Dat wil zeggen dat je in een amper geventileerde kast op een zomerdag nog steeds niet in de problemen mag komen.

In de praktijk valt het allemaal wel mee zolang je, inderdaad, maar voor voldoende airflow zorgt. Ik heb zelf 2 van die Zalman's die mijn toch behoorlijk opgeklokte P4's ook op een laag toerental ( < 2000rpm) behoorlijk koel houden.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
hmm hier weet ik inderdaad al heer wat meer mee, ik denk dat ik toch maar eens ga probereneerst op silent te draaien, men airflow is trouwens niet zo slecht, ik haal nu 45 graden cpu met de stock wat niet zoooooooooooooo slecht is toch?
en anders wat sneller laten draaien :) >:)

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Ik weet niet hoeveel een 2.8 prescot met een 2.8@3.25 northwood (1.6 volt) scheelt...

Ikke heb die die nortwood + ZAlman 7000ALCU draait op laag...

afhangkelijk van de omgevings temps:

idle 38 - stress 48- Ktemp 30

idle 28 - stress 36 - Ktemp 20

idle 43 - stress 53 - ktemp 35

(leuk he die zomerse temps)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Pagina: 1