Ik maak voor een vriend een gastenboekscript in PHP, maar kheb een raar probleempje.
Aan het begin van het bestand zet ik wat instellingen in een array:
Even later, bij het connecten met de database, probeer ik enkele variabelen weer terug te roepen.
Op dat moment bestaan de variabelen volgens PHP niet meer! ook als ik ze probeer te echo'en bestaan ze niet.. Als ik de array wijzig naar variabelen als $dbuser e.d. zijn ze ook niet geset... alle variabelen worden dus meteen vergeten!
Ik heb gehoord dat de instelling register_globals in php.ini er nog wel eens mee te maken zou kunnen hebben, die heb ik op true en false getest, zonder resultaat (ik neem aan dat het true zou moeten wezen?)
Ik heb het op 3 verschillende hosts geprobeerd, en allemaal maken ze dezelfde fout..
Aan het begin van het bestand zet ik wat instellingen in een array:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?PHP $instellingen['dbuser'] = "gebruiker"; $instellingen['dbpass'] = "wachtwoord"; $instellingen['dbname'] = "database"; ?> |
Even later, bij het connecten met de database, probeer ik enkele variabelen weer terug te roepen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?PHP function connectdb() { mysql_connect("localhost",$instellingen['dbuser'],$instellingen['dbpass']); mysql_select_db($instellingen['dbname']) or die("De database die je opgegeven hebt in de instellingen bestaat niet!"); } ?> |
Op dat moment bestaan de variabelen volgens PHP niet meer! ook als ik ze probeer te echo'en bestaan ze niet.. Als ik de array wijzig naar variabelen als $dbuser e.d. zijn ze ook niet geset... alle variabelen worden dus meteen vergeten!
Ik heb gehoord dat de instelling register_globals in php.ini er nog wel eens mee te maken zou kunnen hebben, die heb ik op true en false getest, zonder resultaat (ik neem aan dat het true zou moeten wezen?)
Ik heb het op 3 verschillende hosts geprobeerd, en allemaal maken ze dezelfde fout..