Toon posts:

Layout probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijd met een voor mijn ogen simpel probleem, maar ik kom er niet aan uit. Na diverse weblogs te hebben gelezen kan ik nergens mijn antwoord vinden.

Ik wil mijn gemaakte webpage zo maken dat deze automatisch de layout aanpast en zoveel mogelijk op het scherm laat zien.
Voorbeeld, kijk ik naar www.flabber.nl en ik open mijn favorieten in mijn browser, dan past flabber de site automatisch aan zodat ik zoveel mogelijk info blijf zien.

Nu heb ik een page gemaakt waarbij ik hetzelfde wil doen. Ik heb de volgende pagina gemaakt www.importunity.nl . Als ik nu op een resolutie van 800/600 ga kijken wil ik dat hij automatisch mijn grijze rand weg laat en het totale scherm vult met mijn pagina.
Zo ook als ik favorieten in mijn scherm open wil ik dat hij de grijze rand weg laat..

Snapt iemand hoe dat werkt ?

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

spam :Z

de banabox ! :)

[ Voor 79% gewijzigd door SYQ op 17-08-2004 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen spam.. gewoon een serieus probleem.. je hoeft niet op de site te gaan kijken om mijn probleem te begrijpen denk ik.. dus als iemand een oplossing heeft graag !

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Als je in plaats van een vaste breedte in pixels voor je iframe (Waarom eigenlijk een iframe :?) een breedte van 100% instelt zou het gewoon moeten werken. Of nog beter, de content van je iframe gewoon als pagecontent laden.

En zo is het maar net.

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Dit is wel heel basic. Begin dan ook met de basis van HTML:

http://www.w3.org/MarkUp/
http://www.w3schools.com/html/default.asp

Zoek daar maar eens op breedte ('width').

Verwijderd

Topicstarter
Glabbeek schreef op 17 augustus 2004 @ 20:42:
Als je in plaats van een vaste breedte in pixels voor je iframe (Waarom eigenlijk een iframe :?) een breedte van 100% instelt zou het gewoon moeten werken. Of nog beter, de content van je iframe gewoon als pagecontent laden.
Het lukt niet...

Ander voorbeel misschien.. ik heb de volgende index2.htm
<html>
<head>
<title>Paspont Wehnling</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<link rel="stylesheet" href="stylesheet1.css">
</head>

<body bgcolor="#666666">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:800px; height:600px; z-index:1; left: 100px; top: 1px">
<iframe title=main name=main src="index.htm" frameborder=0 align=left width=800 height=600></iframe>
</div>
</body>
</html>

Nu is mijn layer1 de grijze rand en mijn index.htm mijn middelste gedeelte.
Ik wil dat hij mijn layer1 aanpast aan de gebruiker zijn scherm.. dus als hij favorieten heeft openstaan moet layer wegvallen of bij 800/600 etc..

Hoe dat te doen ?

• raps
Glabbeek schreef op 17 augustus 2004 @ 20:42:
een breedte van 100% instelt

Verwijderd

Topicstarter
raps schreef op 17 augustus 2004 @ 21:15:
[...]

een breedte van 100% instelt
Ja, dat heb ik en het werkt nu wel.. alleeen

Kijk op www.tweakers.net
De grijze rand rechts die verdwijnt als je favorieten opent... das prima, werkt bij mij ook.

Alleen wat nu als ik mijn iframe in het midden van het scherm wil hebben in de standaard layout..
Dus als voorbeeld bij tweakers, ik heb het iframe van tweakers gewoon in het midden staan en zie links en rechts een grijze rand (zie ik niet, maar dat WIL ik).
als ik favorieten open moet zowel links als rechts de rand wegvallen..

Snappie ?

• raps
in je style staat:
code:
1
left: 100px;

oftewel, je iframe komt 100px van de linkerkant af. Die moet je dan centreren (of links uitlijnen (zoals T.net)).

Verwijderd

Topicstarter
raps schreef op 17 augustus 2004 @ 21:42:
in je style staat:
code:
1
left: 100px;

oftewel, je iframe komt 100px van de linkerkant af. Die moet je dan centreren (of links uitlijnen (zoals T.net)).
Ja, en dat heb ik geprobeerd maar pakt hij niet...

Hoe krijg ik deze dan op center ?

• raps
raps schreef op 17 augustus 2004 @ 20:47:
Dit is wel heel basic. Begin dan ook met de basis van HTML:

http://www.w3.org/MarkUp/
http://www.w3schools.com/html/default.asp

Zoek daar maar eens op breedte ('width').
Zoek daar ook maar eens op 'align'

Het kan makkelijker/beter, maar nu ff snel binnen jou merkwaardige iframe opzet:
code:
1
2
3
<div id="Layer1" style="width:100%; margin-top: 1px; text-align:center;">
<iframe title=main name=main src="index.htm" frameborder=0 align=left width=800 height=600></iframe>
</div>

[ Voor 32% gewijzigd door raps op 17-08-2004 22:20 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

kom op zeg, alleen de afgelopen week heb ik al 3 topics voorbij zien komen over centreren + oplossingen; misschien moet je gewoon wat beter zoeken of zelf eens wat meer proberen?

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.