Toon posts:

[PS 6] Van 2 foto's 1 grote foto maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Photoshop 6 van 2 foto's 1 foto maken (metafoor: van 2 A5'jes 1 A4 maken). Hoe kan ik dit doen?

Eerst de waarden van de 2 foto's bij elkaar optellen, daarna een nieuw bestand maken met de juiste grootte en daarin de foto's plakken?

Het kan zo wel, maar het lijkt me voor de hand liggend dat dit makkelijker kan. Aangezien ik deze handeling vaak moet uitvoeren zou dit erg handig zijn. Iemand een idee?

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-01 11:03
Eerste foto openen en dan de canvas size vergroten naar de nieuwe grootte. Daarna de 2e foto erin plakken.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

Eerst even zelf proberen doen we tegenwoordig niet meer :? , daar leer je nog het meeste van ;) . Kan je op ver schillende manieren doen, ik weet alleen zo gauw even niet of de bovengenoemde ook werken.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op 17 augustus 2004 @ 20:14:
Eerst even zelf proberen doen we tegenwoordig niet meer :? , daar leer je nog het meeste van ;) . Kan je op ver schillende manieren doen, ik weet alleen zo gauw even niet of de bovengenoemde ook werken.
Ik heb het wel zelf geprobeerd hoor. Bovenstaand antwoord heb ik ook al geprobeerd met goed resultaat. Ik had alleen gehoopt op een 'snellere' oplossing.

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 20:23
In photoshop 8 kan het via automate -----> Photomerge :)
oh shit je gebruikt photoshop 6

[ Voor 26% gewijzigd door Icingdeath op 17-08-2004 20:45 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 20:02:
Ik wil in Photoshop 6 van 2 foto's 1 foto maken (metafoor: van 2 A5'jes 1 A4 maken). Hoe kan ik dit doen?
Canvas size aanpassen, of je moet de formaten in pixels al weten en een nieuw, leeg bestand maken waar je je 2 jpg's of wat het dan ook is in sleurt & pleurt.
Eerst de waarden van de 2 foto's bij elkaar optellen, daarna een nieuw bestand maken met de juiste grootte en daarin de foto's plakken?
U gaat door voor de koelkast.
Het kan zo wel, maar het lijkt me voor de hand liggend dat dit makkelijker kan. Aangezien ik deze handeling vaak moet uitvoeren zou dit erg handig zijn. Iemand een idee?
Vaak uitvoeren == batch bewerking. Zoek daar ook maar eens op :).

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1