ASF in windows mediaplayer: zwart beeld *

Pagina: 1
Acties:

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 22:50
Helaas ligt de search engine eruit. Daarom stel (en niet zoek) ik mijn vraag. Verwijs me dus niet naar de search optie AUB.

Als ik in Windows Media PLayer een ASF bestand probeer af te spelen vanaf het net, verandert WMP de grootte van het venster (Hij pakt schijnbaar de resolutie) maar het beeld blijft volledig zwart. Ik heb wel geluid. Ik heb WMP versie 9.0...3128. Ook heb ik al diverse codec packs geprobeerd zonder resultaat. Plz Help.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Gebruik het programma AviCodec http://avicodec.duby.info/ om je videobestand te scannen. AviCodec geeft meteen aan welke audio-video codecs je niet hebt en wijst je meteen door naar de juiste download locatie.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Jarlian
Het ASF bestand staat online (streaming) en is niet te scannen. Ik wil het wel proberen maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Bedankt 4 de snelle reply. Mocht ik het mis hebben hoor ik het graag.

[ Voor 39% gewijzigd door Jarlian op 17-08-2004 19:51 ]

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• PhoenixT
Dit staat op de website:

Recognized formats :
Natively : AVI, ASF & WMV, Real (.rm, .rmvb), Ogg (.ogg, .ogm), Mpeg-(S)VCD-DVD (.mpg, .vob)
Others : all those handled by DirectShow (.mp3, ...).

ASF wordt dus wel ondersteund.
Ik zal kijken of ik nog iets kan vinden over problemen met online video-bestanden

• Jarlian
Ja ik heb het gezien. Sorry mijn fout.

Heb het programma geinstalleerd. Het programma zegt gewoon dat mijn computer dat bestand ondersteund. Toch blijft het beeld zwart. :/

• PhoenixT
Probeer eens in plaats van zo op de link te klikken eens:
rechtermuisknop, doel opslaan als, kies harde-schijf, downloaden maar.
Als je het bestand gedownload hebt, probeer het dan nog eens en probeer AviCodec nog eens.

• PhoenixT
Als je het bestand streaming hebt geopend controleer dit dan eens:
Boven de play knop zit altijd een zwart balkje, daar staat normaal "gereed".
Als je het bestand streaming hebt geopend kijk dan eens wat er dan staat.
Blijft er heel lang "verbinding maken" staan, dan is de server gewoon plat.
Staat er "in buffer zetten" dan is je pc het bestand aan het laden en moet je gewoon wachten.
Controleer ook eens welke kleur de bestandsnaam in WMP heeft, is hij groen, dan is alles goed, is hij rood, dan is er een fout.

Succes.

• Jarlian
Gedaan. Krijg een buitenlandse foutmelding: "Division par zero en virgule flottante"

Het ligt niet aan de server. Ik heb wel audio.

[ Voor 27% gewijzigd door Jarlian op 17-08-2004 20:03 ]

• Jarlian
Heb WMP 10 Beta geinstalleerd. Ook geen resultaat.
Tijdens het afspelen van het bestand (met nog steeds alleen geluid) klik ik op eigenschappen. Ik zie dan:

Length: 24:01
Bitrate: 32Kbps
Media type: video
Audio codec: Windows Media Audio V8 32 kbps, 32 kHz, stereo
Video codec: Windows Media Video V8
Location: http://cgi.omroep.nl/cgi-...on/factor/bb.20031219.asf

Plz help..

Verwijderd

wat goed werkt bij mij is het volgende.

Download Xvid, DivX en Nimo codecs

installeer in deze volgorde

Xvid Divx Nimo

dan heb je de grootste kans dat je dan alle filmpjes kan zien

• Jarlian
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 20:09:
wat goed werkt bij mij is het volgende.

Download Xvid, DivX en Nimo codecs

installeer in deze volgorde

Xvid Divx Nimo

dan heb je de grootste kans dat je dan alle filmpjes kan zien
Done.... Geen resultaat...

Anyone?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
HELP; uit topictitel gehaald. Overdreven schreeuwerig zolang er geen brand is ;)

Check je overlay instelling even (schakel m even uit). uit mijn hoofd iets van opties -> advanced -> versnelling -> ?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PhoenixT
Erg vreemd, heb net op je "location" linkje geklikt, werkt perfect. Aan het bestand of de server ligt het zeker niet, zoek je instellingen nog eens goed door.

• Jarlian
overlay uitzetten werkt ook niet. Hardware versnelling uitzetten ook niet... begin lichtelijk hopeloos te worden.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Probeer eerst eens de Windows Media codecs opnieuw te installeren.

Als dat niet werkt, doe dan eens het volgende:
- Download Graphedit
- Render http://cgi.omroep.nl/cgi-...on/factor/bb.20031219.asf in Graphedit dmv File -> Render Media File... (hmm, Render URL werkt niet :?)
- En vergelijk dan het diagram dat je krijgt met dit plaatje.

Als je het zelfde diagram krijgt, dan hoort Windows Media Speler 6.4 het af kunnen spelen. Die staat in C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe of iets dergelijks. Als je een ander diagram krijgt dan moet je er even een screenshot van maken en hier posten, zodat we kunnen zien wat er mis is.

• Jarlian
Je gelooft t niet.. Render URL werkt idd niet. Maar als ik de URL ingeef bij Render media bevriest t hele programma!!! Aargh

Edit: Okay.. hij doet t toch... graph lijkt t zelfde.. Screen volgt

[ Voor 23% gewijzigd door Jarlian op 19-08-2004 14:50 ]

• Jarlian
Ok.. Graph is iets verschillend. Stream doet het niet in WMP 6.4

Hier is een screen van mijn graph.

www.jarl.nl/graphjarl.gif

Hoop dat je er wat mee kunt. Schijbaar heb jij WM Video 8 decoder. Ik mis alleen het 8je. (Ik heb wel de codecs opnieuw geinstalleerd)

[ Voor 26% gewijzigd door Jarlian op 19-08-2004 15:10 ]

• Selfdefence
Als ik mijn graph zo maak als de jouwe, speelt het nog gewoon af. Je zou kunnen proberen, in de graph, WMVideo Decoder DMO te vervangen door WMVideo Decoder DMO 8 en dan proberen of de graph normaal afspeelt.

(Delete WMV Decoder DMO, ga naar Graph->Insert Filters->DirectShow Filters->WMVideo Decoder DMO 8, verbindt vervolgens de pins en druk op play)

Als dat niet werkt, zou je kunnen proberen om de Video Renderer te vervangen door het Dump-filter (Graph->Insert Filters->DirectShow Filters->Dump) en de graph kort! te laten afspelen totdat je de muziek hoort. Daarna open je de file en bekijk de inhoud.

In Word :P hoort het er zo uit te zien: (rauwe YUY2 data)
#rÄÄÄÄÄÄÅÆÇÊËÌÍÎÏÐÐÐÐÐÐÑÑÑÑÑÑÑÐÐÐÑÑÒÒÓÓÓÔÔÔÔÔÓÓÒÒÑÐÏÎÏÏÑÑ etc.
Als het er zo uit ziet, dan is het een DirectX of een Videokaart driver/instellingen probleem. Als het er niet zo uit ziet, dan is er toch iets mis met de codecs.

Kan je trouwens wel andere films afspelen?

• Jarlian
ga ik doen... alle andere films werken perfect... tis alleen met online WMP filmpjes... Je hoort van me hoe t gegaan is.

• Selfdefence
Te kan ook eventueel de stream lokaal opslaan met SDP receiver 2.0.0.
Vul bij de te openen file in het programma niet de http url in, maar de MMS url. Zie de gifjes in dit topic.
Pagina: 1