Batterijen worden alleen als lege batterijen gezien.

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Topicstarter
Ik heb een Sony U20 camera.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscu20.asp
Waar ik al een paar jaar veel plezier mee aan heb.
Alleen eergister kwam ik erachter dat hij de batterijen die ik erin stop alleen als bijna lege batterijen ziet.
Ik heb vanacht een nieuw zetje met de bijgeleverde lader opgeladen (13uur), en daarvan ziet hij ze ook bijna leeg.

Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/4734/u20.jpg
(brakke T630 pic)

Ik heb een aantal batterijen.
2x een setje van Sony waarvan 1x 800mAh en 1x 750mAh
De 800mAh zijn kort gelden gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/874/sony_batterijen.jpg
En 2x een goedkoop zetje van Fameart. van 550mAh, die ik alleen in hoge nood gebruik.
Afbeeldingslocatie: http://www.fameart.co.uk/images/templates/batteries3.jpg

Ik zie geen stof o.i.d. op de batterij contactpunten,
en ze hebben ook nooit gelekt.

Waar kan dit aan liggen?
Wat kan ik er aan doen!!

Ik hoop op snelle reacties, omdat ik donderdag weg ga, en ik hem heel graag werkend mee wil hebben.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Scoor ff de batterijen uit een afstandsbediening en check het daarmee zou ik zeggen.

Batterijen gaan eenvoudigweg op en die "foto" kan ik helemaal niks mee :D

Bericht hierboven

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 22:32
Misschien is de lader gaar?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Uuuh? Ik heb hier 2100 mAh batterijen in mijn cam zitten. ALles wat zwakker is werkt kort of niet. Zo flitst hij niet met 750 mAh batterijen. Foto's maken gaat heel kort, en de batterij is al half leeg als ik hem er in doe. Met mijn 2100 mAh batterijen doe ik gemiddeld een maand!

En misschien zijn je batterijen gaar? Gewoon even testen, of dure goede batterijen kopen (2100 mAh vind ik perfect!). Pin me er niet op vast, maar bij mij hielp het wel! _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 17-08-2004 19:43 ]

• T-Junkie

T-Junkie

Topicstarter
De foto was om het probleem te illustreren. ;)
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden. :)

De 750mAh zat bij de cam,
en hoger dan 800mAh heb ik ze niet gezien in de AAA maat.
En die van 800 zijn net een maandje oud.

Ik zal de lader nog even bekijken, maar lijkt me sterk. maar zou zo kunnen.

Update:
Ik ga hem zow even grondig schoonmaken.
Moet nog even kijken waarmee.
Maar hij ziet er helemaal niet vies o.i.d. uit.

[ Voor 80% gewijzigd door T-Junkie op 17-08-2004 20:52 ]

• Marco
  • Laatst online: 27-01 17:45
proller schreef op 17 augustus 2004 @ 19:42:
Uuuh? Ik heb hier 2100 mAh batterijen in mijn cam zitten. ALles wat zwakker is werkt kort of niet. Zo flitst hij niet met 750 mAh batterijen. Foto's maken gaat heel kort, en de batterij is al half leeg als ik hem er in doe. Met mijn 2100 mAh batterijen doe ik gemiddeld een maand!

En misschien zijn je batterijen gaar? Gewoon even testen, of dure goede batterijen kopen (2100 mAh vind ik perfect!). Pin me er niet op vast, maar bij mij hielp het wel! _/-\o_
In zijn camera gaan AAA batterijen, en bij jou AA, dus dat verklaard het verschil.

• T-Junkie

T-Junkie

Topicstarter
Gisteravond zag hij heel even de batterijen weeer vol. |:(
Maar vanochtend weer het zelfde verhaal. :(

Ik ga zometteen langs een paar fotozaakjes om te vragen of zij het weten.
En niet oplaadbare batterijtjes kopen, om te zien of die het wel doen.

Als iemand nog tips heeft.
Gaarne!
Want de tijd begint te dringen.

Verwijderd

Dit is mijn broertje ook overkomen met brakke 700 mAh AA's. Hij werd helemaal gek. Ik stop mijn GP 2100 mAh AA's er in en opgelost. Naast een goede camera en flashmem zijn de accu's de derde zeer belangrijke ingrediënt om prettig te kunnen fotograferen. Bespaar er niet op! Mijn GP Powerbank + 4x 2100 mAh koste bijna €80,= maar ik heb er nooit spijt van gehad. Heb er een 2 weken vakantie (350 foto's!!!) mee gedaan.
Het lullige is dat cam-fabrikanten het praktisch niet beschrijven, maar 700 - 800 mAh is echt veel te krap.

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik ben me ervan bewust dat ik nu reageer op een erg oud topic maar ik heb precies het probleem dat hier wordt beschreven. Ik heb ook een dsc-u20 die ik een aantal jaar intensief gebruikt heb en op een gegeven moment gaf hij bij gebruik van de Sony batterijen constant aan dat ze leeg waren.

Nieuw setje gekocht: Panasonic 800MaH NiMH AAA. Deze deden het vanaf het begin al veel minder lang dan de meegeleverde Sony's (echt maar een paar uur als ik geluk had, idioot kort) en nu is het hetzelfde verhaal als met de Sony's: vers uit de lader geeft mn cam meteen al aan dat ze leeg zijn.

Heb jij misschien een oplossing gevonden T-Junkie?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

frankjanse schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 01:17:
Ik ben me ervan bewust dat ik nu reageer op een erg oud topic maar ik heb precies het probleem dat hier wordt beschreven. Ik heb ook een dsc-u20 die ik een aantal jaar intensief gebruikt heb en op een gegeven moment gaf hij bij gebruik van de Sony batterijen constant aan dat ze leeg waren.

Nieuw setje gekocht: Panasonic 800MaH NiMH AAA. Deze deden het vanaf het begin al veel minder lang dan de meegeleverde Sony's (echt maar een paar uur als ik geluk had, idioot kort) en nu is het hetzelfde verhaal als met de Sony's: vers uit de lader geeft mn cam meteen al aan dat ze leeg zijn.

Krijg je dit ook als je onoplaadbare batterijen gebruikt?

PS iedereen die zeurt over dat het geen 2100mAh batterijen zijn, het is triple A formaat dus die zijn ook kleiner.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Misschien is laad je lader de batterijen niet goed op. Heb je de batterijen al eens met een andere lader opgeladen?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Je hebt waarschijnlijk gewoon kwalitatief erg slechte batterijen gekocht. 800maH is érg weinig, en trek je met een digitale camera en LCD scherm zo leeg. Zeker als het een al wat oudere camera is, die minder zuinig omgaan met energie dan nieuwere modellen. Ter vergelijking, ik gebruik in mijn flitser batterijen van 3200maH. Misschien iets duurder in aanschaf, maar het is het geld dubbel en dwars waard.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zoefff schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:00:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gewoon kwalitatief erg slechte batterijen gekocht. 800maH is érg weinig, en trek je met een digitale camera en LCD scherm zo leeg. Zeker als het een al wat oudere camera is, die minder zuinig omgaan met energie dan nieuwere modellen. Ter vergelijking, ik gebruik in mijn flitser batterijen van 3200maH. Misschien iets duurder in aanschaf, maar het is het geld dubbel en dwars waard.
Heb jij uberhaupt gelezen wat ik er onder heb neergezet, NOGMAALs en dat staat ook in de post, het zijn triple A batterijen geen double A.

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:21
Fairy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:04:
[...]

Heb jij uberhaupt gelezen wat ik er onder heb neergezet, NOGMAALs en dat staat ook in de post, het zijn triple A batterijen geen double A.
En Zoefff heeft dus AAA's van 3200mAh in z'n flitser zitten, waar haal je die kleine kernbommetjes? ;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Fairy schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:04:
[...]

Ik heb er gewoon overheen gelezen. Hoef je niet zo aggresief te reageren? Maargoed, het kan dan alsnog zijn dat de batterijen van dubieuze kwaliteit zijn. Of de lader is naar z'n grootje, probeer het eens met een ander :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
Probeer eens met nietoplaadbare batterijen?
Niet oplaadbare batterijen lijken eerst voller dan oplaadbare.
Mijn mp3speler had dat probleem ook. Eerst ligaf hij aan dat de batterijstatus gedurende een uurtje ofzo 3/3 was. Na dat uurtje stond hij al op 2/3, dat duurde zo tot ongeveer een 2tal uurtjes voordat de batterij echt leeg was, dan ging hij op 1/3 staan. Met nietoplaadbare batterijen was die indicatie veer reëler. Volgens mij geven nietoplaadbare batterijen een meer continue spanning ofzo.

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 09:01
Mijn ervaring: het verschilt enorm tussen merken batterijen. Heb zelf een P73, daarbij zaten twee 2100 mAh AA batterijen van Sony (uiteraard). Ik heb daarnaast twee Varta's, ook 2100 mAh. Als ik de Sony batterijen oplaad met de bijgeleverde Sony lader (6 uur) kan ik er dagenlang mee schieten, geen probleem. De Varta's doen net zo lang over het laden maar zijn na een uur "leeg".

Ik heb op Imaging Resource gelezen (bij de testen van de S60/S90) dat Sony cams een beetje precies zijn als het gaat om het merkje batterijen (en ze hebben het liefst Sony natuurlijk).

Het enige wat ik me dus afvraag is: trekt hij alle batterijen (ook die van Sony) zo snel leeg, of is het alleen met die andere?

https://photune.blogspot.com/

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb verder op internet gezocht en zag meer topics over deze camera met dit probleem. Gisteravond een paar uur bezig met forums afstruinen maar nergens werd er een oplossing gegeven. Op een gegeven moment dacht ik "ik tik hem een paar keer goed hard in mn handpalm, misschien gebeurt er dan iets" (frustratielevel was redelijk hoog). Mooi werk, nou doet ie het dus weer >:) Zelfde batterijen zitten er in, ook de oude Sonys die erbij zaten doen het nu weer. 8)7

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Ok oud topic maar wel relevant. Ik heb het zelfde probleem met de Canon A80 van mijn vriendin. Ze heeft 2-3jaar 2400 of 2600nihm oplaadbatterijen gebruikt zonder problemen. Maar sinds een maand weigerd de camera om meer dan 3 foto's te maken met wat voor batterijen dan ook. Ik heb ook mijn batterijen uit mijn A75 gehaald (nihm2400 Hama) en opgeladen en geprobeerd, maar doet het ook niet lang of helemaal niet.
Overigens aan en uit zetten zorgt er voor dat er misschien weer een foto gemaakt kan worden, maar de camera is dus blijkbaar stuk.
Aangezien het een relatief oude camera is wil ze er geen uitgeven om te repareren. Maar is het mogelijk zoiets zelf te repareren? Nu kan ik dat ding wel openschroeven en wat aan rommelen, maar als ik dan iets stuk maak terwijl dat het simpeler opgelost kon worden baal ik natuurlijk ook wel.

Iemand een suggestie? (een paar tikjes op het apparaat hoort alvast bij de mogelijkheden B) )

Verwijderd

http://www.rofarepair.nl/

Wellicht een goedkoop alternatief?
Pagina: 1