Radeon: hoge pieptoon

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Uit mijn Sapphire Radeon 9800SE komt een vreselijk irritant hoge pieptoon die voor mij nog net hoorbaar is. De pieptoon is continu en is alleen weg te krijgen door de Radeon uit m'n systeem te verwijderen, en dat is natuurlijk niet wenselijk.

Weet iemand hier meer van?

日本!🎌

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

UTM

Fan? Haal de stekker van je fan eens uit de kaart, nu is je kaart dus even fanless: ga dus geen zware games draaien ofzo :p. Wanneer je de toon dus niet meer hoort is het je fan ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet je zeker dat het je videokaart is? Kan ook zijn dat je voeding het niet meer trekt met die kaart. Mijn voeding gaat ook fluiten als ik hem heel zwaar belast.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het is niet de fan van de kaart (zit een VGA Silencer op). En sterker nog, dit is een model dat ik heb gekregen als gevolg van een garantieclaim. Mijn vorige kapotte 9800SE deed dit (toen ie nog werkte) niet, dus aan de voeding ligt het niet. Voeding is overigens een Zalman van 400W.

日本!🎌

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ik geloof dat spoelen of iig een bepaald onderdeel wel eens een pieptoon konden maken maar dat hier ook zo is, geen idee.

301SQN

Verwijderd

Ik had een 9800 pro met hetzelfde probleem. Wat het precies was weet ik niet maar ik denk een fluitende condensator. Ik heb hem direct terug gebracht want dat was een erg irritant geluidje. Verandert het geluid ook als je hem zwaar belast? Dat was bij mij wel zo. Success nog.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, het fluitje hoor ik altijd, zelfs alsik m'n computer net aangezet heb, dus als de kaart nog helemaal koud is. Na een uurtje NFSU spelenhoor ik de fluit nog, maar de koptelefoon op hebben is dan wel ff "rustgevend" :)

Ik ga nu iig es kijken wat er gebeurt als ik em in een andere PC hang, en wat als ik de orginele koeler terugzet.

日本!🎌

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 03:38
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 19:54:
Ik had een 9800 pro met hetzelfde probleem. Wat het precies was weet ik niet maar ik denk een fluitende condensator. Ik heb hem direct terug gebracht want dat was een erg irritant geluidje. Verandert het geluid ook als je hem zwaar belast? Dat was bij mij wel zo. Success nog.
Mijn sapphire 9800pro zoemt wat bij hoge fps.
Als b.v. atitool daat testen, dan maakt hele hoge fps, en dan zoemt hij wat.
(heb zalman blok er op, en stille pc, dus weet zeker dat videokaart is)
Het is bij mij niet echt piepen, maar meer wat raar zoemen.
Is dat wel normaal? of hoort dat ook niet zo?

Heb ook een 9700pro (hercules) gehad, en die deed het volgens mij niet.

Een beter internet begint bij jezelf...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou dit is wel heel onlogisch. Ik vervang die Zalman voeding door een andere vrij goeie (zo'n AOpen met 120mm fan) en de squeel is verdwenen. Dan snap ik niet hoe het danaan de voeding kan liggen, want die Zalman is volgens mij echt geen kloteding...

Ik hoor nu alleen nog de relatief hoge gier van m'n Raptor, maar dat is een ander "probleem" ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Thanatos_ op 17-08-2004 20:26 ]

日本!🎌

Pagina: 1