P4 vs AMD

Pagina: 1
Acties:

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:04

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
De zoek functie ligt er momenteel uit, vandaar dat ik het direct maar op deze wijze doe.

Het (probleem):
Ik ben sinds kort in het bezit van een P4 (die me P3 vervangt als testbak).
Nu heb ik voor de rest alleen AMD's.
Met mijn AMD's draai ik als DC RC5/OGR van DNET.
Nu wil ik eigenlijk weten hoe de P4 is op ALLE projecten.
Op DNET projecten zuigt hij, dus wil ik hem elders inzetten.
Liefst waar hij gelijk komt met de AMD, of zelfs beter is.

Misschien heeft iemand data op een rij, waarin aangegeven staat hoe de P4 het doet t.o.v. de AMD.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

op SoB gaat een P4 erg goed vergeleken met een AMD, de SoB cleint heeft veel profijt van een hoge bussnelheid naar het geheugen.

Van klussen krijg je grijze haren

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53

Mist

Een gevaar op de weg

Vrij oud, maar zal nog wel een redelijk beeld geven (van de projecten die destijds al liepen iig :P):
[rml][ DC] Beste project voor de P4[/rml]

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

even een detail: de P4 met prescott core presteert behoorlijk bij RC5:

3,2Ghz Prescott:
[Mar 12 14:14:45 UTC] RC5-72: Benchmark for core #7 (SGP 3-pipe)
0.00:00:16.37 [7,717,604 keys/sec]

tegenover de northwood:
4,493,185 keys/sec

[disclaimer: de northwood is ook nog op de oude core #3, dus daar zit een deel van het verschil in. Neemt niet weg dat de prescott behoorlijk sneller is dan de northwood

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 19:39 ]

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:48

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Bij F@H wordt gebruik gemaakt van diverse SSE2-instructies (Alleen in de GROMACS-core). AMD-processors maken daar gebruik van een 'work-around', aangezien er een bug in een bepaalde instructie zou zitten.
Een P4 zou in verhouding dus iets beter kunnen presteren (maar persoonlijk is het verschil mij nooit opgevallen).

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 21:10

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Crack schreef op 17 augustus 2004 @ 19:53:
Bij F@H wordt gebruik gemaakt van diverse SSE2-instructies (Alleen in de GROMACS-core). AMD-processors maken daar gebruik van een 'work-around', aangezien er een bug in een bepaalde instructie zou zitten.
Een P4 zou in verhouding dus iets beter kunnen presteren (maar persoonlijk is het verschil mij nooit opgevallen).
Double Gromacs doen SSE2
"gewone" Gromacs doen SSE.

Echt vergelijken kan je met SSE2 nog niet doen omdat alleen de allernieuwste AMD's SSE2 support hebben. Maar die Double Gromacs gaan wel als de brandweer :)

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wat je vergeet is de kloksnelheid. Er zijn nu P4's die op 3,4GHz of hoger draaien terwijl bv de AMD Athlon64 3400+ maar op 2200MHz draait.

Dus per MHz leggen alle P4's het op alle projecten nog steeds af tegen de AMD's.

Met andere woorden. Wat wil je nu precies vergeleken hebben???

Ik heb nog geen project gevonden waar een P4 (ik heb tot 3GHz getest) sneller is dan mijn AthlonXP 3200+

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Mobster schreef op 17 augustus 2004 @ 20:34:
Wat je vergeet is de kloksnelheid. Er zijn nu P4's die op 3,4GHz of hoger draaien terwijl bv de AMD Athlon64 3400+ maar op 2200MHz draait.

Dus per MHz leggen alle P4's het op alle projecten nog steeds af tegen de AMD's.

Met andere woorden. Wat wil je nu precies vergeleken hebben???

Ik heb nog geen project gevonden waar een P4 (ik heb tot 3GHz getest) sneller is dan mijn AthlonXP 3200+
Het gaat ook niet om het verschil in megahertzen, het gaat om het effectief inzetten van je CPU power.

Als je als team aan meerdere projecten meedoet, en een gemiddelde P4 (3Ghz atm?) presteert op het ene project op 80% van een AMD-64 3200+ en op het andere op maar 50%, dan kan het interessant zijn voor beide partijen om CPU power te "ruilen"

Een extreem voorbeeld zou bijvoorbeeld zijn het inzetten van PPC CPU's met MacOSX op RC5, in ruil voor zelfs 2 AMD's op OGR.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen vergelijkingsmateriaal willen hebben, maar ik denk dat je pas een redelijk beeld krijgt als je per clockstap per CPU gegevens per project in een tabel gaat zetten: behoorlijke klus dus.

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Voordat mensen verder discusseren (er worden nieuwe P4's genoemt)
Ik heb hier een P4 1700 mhz staan (eerste generatie dus).

Na mijn weten (diep graven) zijn dat (relatief) kale CPU's geweest, dit zal wel consequenties hebben.
Nu worden enkel de nieuwere P4's genoemt, maar dat is dus in dit geval niet echt aan de orde :)

Verwijderd

pffff... Koop dan eens een echte PC })

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

En wat wil je nu precies weten over die P4-1700? :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Mobster schreef op 17 augustus 2004 @ 21:36:
En wat wil je nu precies weten over die P4-1700? :)
Waar hij de beste prijs er daarvoor terugkrijgt zodat hij een AMD kan kopen >:)

Ik verwacht dat de TS wil weten waar hij effectief het meeste punten kan verdienen bij welk project.
Maar mijns inziens kun je dat het beste laten beslissen door overige factoren:
- Het idee achter het project
- de sfeer bij het project
- ondersteuning voor verschillende OS'en etc.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Ik wil gewoon weten welk DC project het beste draait op een P4 1700 mhz met Win XP pro.
De sfeer ed. boeit me echt helemaal niet, ik wil gewoon het maximale uit die bak gaan trekken.

Dat het niet een DC proc is, weet ik maar al te goed.
Dus dat is niet aan de orde!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

:P
Mensen volgen het blijkbaar niet helemaal :)

Floppus zijn post lijkt mij toch verduidelijkend genoeg?
Ik heb ook AMD's en P4's en als je meerdere projecten doet wil je de beste machines voor specifieke projecten hebben.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

Op TSC doen AMD's het vergeleken met P4's uitstekend. Dus TSC is denk ik niet echt het project voor jouw P4.
AMD XP1700+ en Duron 1800 beide ongeveer 80 units per dag
P4 1700: ongeveer 55-60 per dag.
Zie ook deze benchmark resultaten van Glurp: http://www.xs4all.nl/~glurp/benchmarks.htm

Ow eh: Lagere scores hierin wil zeggen meer units. :9

Ow ow eh: Je kan die P4 natuurlijk prima inzetten voor de stampede, dan zijn we met iedere CPU blij. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 00:08 ]

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 00:05:
Op TSC doen AMD's het vergeleken met P4's uitstekend. Dus TSC is denk ik niet echt het project voor jouw P4.
AMD XP1700+ en Duron 1800 beide ongeveer 80 units per dag
P4 1700: ongeveer 55-60 per dag.
Zie ook deze benchmark resultaten van Glurp: http://www.xs4all.nl/~glurp/benchmarks.htm

Ow eh: Lagere scores hierin wil zeggen meer units. :9

Ow ow eh: Je kan die P4 natuurlijk prima inzetten voor de stampede, dan zijn we met iedere CPU blij. :)
Dat is eigenlijk wel mijn eerste bedoeling, ligt er alleen een beetje aan wanneer alles begint enzow ....
Zit nog ff iets anders hiero in de pijpleiding :)

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
bij d2ol doet een p4 het vrij goed vind ik, in verhouding tot mac pc's scoren ze op mhz gebied wel gelijk
helaas geen amd vergelijkings materiaal
Pagina: 1