[Win 2000] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Pentium 433mhz met 128mb-ram. Hier heb ik een nieuwe hardeschijf in geplaatst (Maxtor 40gb). Heb de hardeschijf netjes geformatteerd en installeer Windows 2000. Dit gaat goed totdat de pc tijdens de installatie opnieuw opstart. Ik moet dan op een toets drukken op te starten vanaf cd-rom (ik druk nergens op, want ik ben bezig met installeren). En krijg hierna een melding dat er iets fout is met het besturingssysteem en het niet kan opstarten.

Het geheugen komt uit mijn pc (en daar deed het goed). De hardeschijf doet het perfect in een andere pc (als slave). Als ik de oude hardeschijf met windows 98 erin doe start het wel op.

Iemand een idee??

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 20:08 ]

Verwijderd

Waarom heb je de HDD geformateerd? Tijdens de installatie van Win2k biedt ie zelf al aan om een bestandssysteem op een beschikbare partitie aan te leggen, waar je dus vanzelfsprekend NTFS kiest. Het punt waar je het over hebt is volgens mij het moment dat ie de hardware gaat instellen en installeren, daar zal dus ergens iets zitten wat ie niet fijn vindt. Bij mij is dat bijvoorbeeld de wireless desktop van Logitech, tijdens de installatie moet ik dus bijvoorbeeld een gewoon ps2 toetsenbord eraan hangen.

• Edmund
  • Niet online
Ik heb de HDD geformateerd omdat ik hem eerst in een andere pc wilde hangen.
Ik heb er al gewoon een PS2 toetsenbord en muis aan hangen. Verder zit er alleen een netwerkkaart (Realtek).

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 19:45 ]

Verwijderd

Zet ook de jumper van je HDD op master en van je CD-ROM op slave. Verder vind ik de genoemde hoeveelheid geheugen raar, 192 MB zou logischer zijn, 128 + 64 that is. Het zou dus wel degelijk kunnen dat één van je geheugenmodules brak is zodat de bios hem fout uitleest. Dat win 98 wel wil kom,tt misschien doordat het iets toleranter is t.o.v. hardwarefouten, win 2k is daar inderdaad behoorlijk kritisch in. Verder kan het geen kwaad om in de bios alles op default te zetten, dan heb je een potentieel storingsbronnetje al uitgeschakeld. Het hielp bij mij in één geval direct, van optimized settings terug naar default settings. Wat heb je voor VGA?
Wat ook nog kan is om tijdens het opstarten wel degelijk de CD te laten booten en een repair te laten uitvoeren, dan zoekt ie zelf de fout en repareert hem. Dat duurt trouwens wel eventjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 19:57 ]

• Edmund
  • Niet online
CD-rom zit op een aparte IDE-kabel. Het is 1 module van 128 (typfoutje). Ik heb de bios al op default gezet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Edmund schreef op 17 augustus 2004 @ 19:18:
Ik heb hier een Pentium 433mhz met 128mb-ram.
leuk.
Hier heb ik een nieuwe hardeschijf in geplaatst (Maxtor 40gb). Heb de hardeschijf netjes geformatteerd en installeer Windows 2000.
Fijn.
Dit gaat goed totdat de pc tijdens de installatie opnieuw opstart. Ik moet dan op een toets drukken op te starten vanaf cd-rom (ik druk nergens op, want ik ben bezig met installeren). En krijg hierna een melding dat er iets fout is met het besturingssysteem en het niet kan opstarten.
Dan nu de hamvraag:

WAT voor foutmelding?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Edmund
  • Niet online
Ik ben opnieuw begonnen met de installatie en zal daarna de exacte foutmelding eens overtypen. Tevens zal ik daarna de installatie procedure geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 20:20 ]

Verwijderd

Foutmelding zal waarschijnlijk zijn operating system not found.

Staat de hd op master ? (jumper) , is de partitie waar het os opstaat mbr? (fdisk)

• Edmund
  • Niet online
HD staat op master.
MBR???

• Edmund
  • Niet online
De door mij gemaakte installatie procedure:

* Setup laadt bestanden.
* Druk op enter om te beginnen met installeren.
* F8 voor Gebruiksrechtovereenkomst.
* Enter om te installeren op geselecteerde partititie (Ik selecteer C: Ongeformatteerd of beschadigd)
* Druk op C om door te gaan.
* Enter om de partititie te formatteren als NTFS
* Begint met formatteren..
* Setup controleert
* Setup kopieert bestanden
* Setup intaliseerd
* Over 15 sec wordt de pc opnieuw opgestart
* pc start opnieuw op
* FOUT TIJDENS LADEN VAN BESTURINGSSYSTEEM

Wat me niet aanstaat is dat de geselecteerde parititie OF BESCHADIGD is. Ligt het hier misschien aan??

Verwijderd

MBR = MasterBootRecord, daar zit bijvoorbeeld de NTLDR en de NTfastdetect in, als dat niet in orde is zal de machine inderdaad nooit starten. Zoals al aangegeven, met Fdisk het partitieverhaal op orde brengen, ben een beetje kwijt welk commando erbij hoort, maar dan staat de HDD als het goed is weer goed afgeregeld.

• Edmund
  • Niet online
ow.. dan staat hij op MBR.

Ik denk da mun eerste sector van de HD na de knoppe is, morre maar ff trug na de winkel. Ik denk dit omdat hij zegt dat de hardeschijf ongeformateerd of beschadigd is. En hij is duidelijk WEL geformateerd.

Verwijderd

Probeer nou eerst eens met een opstartdiskette van bijvoorbeeld win 98 om alle partities die er zijn te vernietigen en vervolgens een nieuwe primary partition aan te maken, of helemaal geen partitie aan te maken en dat fijn door de setup te laten uitzoeken. Je staat zo voor lul als het echt niet aan de HDD ligt en je komt in die winkel....

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Sorry, maar je MBR is wat anders.

verklaring:
The Master Boot Record (MBR) will be created when you create the first partition on the hard disk. It is very important data structure on the disk. The Master Boot Record contains the Partition Table for the disk and a small amount of executable code for the boot start. The location is always the first sector on the disk.

Om je MBR te repareren gebruik je een dosflop en gebruik je de commando "fixmbr"

Of gebruik je Fdisk: "A:\> FDISK.EXE /MBR" zonder "

Heb je al eens geprobeerd om windows te installeren met zo weinig mogelijk hardware? (bijv. modem eruit, gewone muis enz. enz)

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 17-08-2004 21:04 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Eichii
  • Laatst online: 04-09-2017
Hah, check dit even -> je bootvolgorde.

Ik was ook een lekker tijdje (lees twee dagen) hiermee zoet omdat ik in de bios had ingesteld dat hij alleen van de cd-rom moest opstarten. met resultaat: "operating system not found".

Check dit even voor de zekerheid dat wel juist zit ingesteld om ook van de harde schijf op te starten.

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 20:56:
Probeer nou eerst eens met een opstartdiskette van bijvoorbeeld win 98 om alle partities die er zijn te vernietigen en vervolgens een nieuwe primary partition aan te maken, of helemaal geen partitie aan te maken en dat fijn door de setup te laten uitzoeken. Je staat zo voor lul als het echt niet aan de HDD ligt en je komt in die winkel....
Beide al geprobeerd. Werkt niet.
marquis schreef op 17 augustus 2004 @ 21:01:
..
Heb je al eens geprobeerd om windows te installeren met zo weinig mogelijk hardware? (bijv. modem eruit, gewone muis enz. enz)
Voor de zekerheid had ik de netwerkkaart er de laatste keer maar uit gehaald, werkt niet.
Eichii schreef op 17 augustus 2004 @ 21:07:
Hah, check dit even -> je bootvolgorde.
Hij staat goed. CD-rom, C en daarna A.

Na het gebruik van fdisk /mbr staat er 'Het besturingssysteem ontbreekt' :| .

Wat me wel nog opvalt is dat ik toen ik de HD aanraakte ik mijn hand terug trok. Hij is redelijk warm. Zo warm dat er een refex optrad.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 21:18 ]

• marquis
Gebruik eens "fdisk /mbr" of "format /mbr", dit zou je MBR moeten verwijderen.
En door een nieuwe installatie vanuit de cd, door windows de schijf te laten formateren op ntfs (geen verplichting maar advies), wordt er weer een nieuwe MBR aangemaakt.

[ Voor 58% gewijzigd door marquis op 17-08-2004 21:23 ]

Verwijderd

marquis schreef op 17 augustus 2004 @ 21:20:
En door een nieuwe installatie vanuit de cd, door windows de schijf te laten formateren op ntfs (geen verplichting maar advies), wordt er weer een nieuwe MBR aangemaakt.
En hij vertelt echt geen sprookje, zo heb ik dus een HDD teruggekregen toen ik een keer Linux had geïnstalleerd wat totaal niet bleek te bevallen, Linux maakt ook een MBR aan.

• Edmund
  • Niet online
"format /mbr" werkt niet.

Verwijderd

Tijdens de installatie van W2000 krijg je de melding HD ongeformateerd of beschadigd. Op dat moment moet je alle partities verwijderen. Lees goed de vragen op het scherm (onder andere druk L) Daarna maak je een nieuwe partitie aan. Formateer deze als NTFS of Fat32. Vervolg de installatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 21:32 ]

• marquis
Edmund schreef op 17 augustus 2004 @ 21:25:
[...]

"format /mbr" werkt niet.
Heb je toevallig niet een andere schijf liggen waar je een installatie op uit kan voeren? Als dat lukt kun je ervan uitgaan dat er iets mis is met deze schijf waar je het nu steeds op probeert.
Hoeft maar een 3 Gb schijfje te zijn.

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 21:31:
Tijdens de installatie van W2000 krijg je de melding HD ongeformateerd of beschadigd. Op dat moment moet je alle partities verwijderen. Lees goed de vragen op het scherm (onder andere druk L) Daarna maak je een nieuwe partitie aan. Formateer deze als NTFS of Fat32. Vervolg de installatie.
Ook al geprobeerd. .. En toen nieuwe partitie geformateerd als NTFS.

Verwijderd

Misschien kun je het volgende proberen.

-Andere installatie CD
-Andere IDE kabel
-Ander geheugen

• Edmund
  • Niet online
Okeej.. nu gaan we het krijgen.

Ik neem een andere HD, vind hem niet..
ID Primary Master -> NONE

(In de bios staat het Type ingesteld als AUTO en Mode als NORMAL.)

[ Voor 28% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 21:53 ]

Verwijderd

Wat heb je eigenlijk zoal aan harde waren? Geef eens een compleet overzicht. Ik heb nog niet eerder meegemaakt/gehoord dat de installatie van win2k pro niet ging, dus het verbaast mij eerlijk gezegd wel.

Verwijderd

Staat in je bios als je je hd detecteerd, goed weergegeven? aantal gb en de weergave naam ? niet met vreemde getallen e.d?
En tijdens je win2k instalatie staat het aantal gb goed weergeven?

Verwijderd

Heb je al eens de MODE op auto gezet?

• Edmund
  • Niet online
Alles wat zich momenteel in de pc bevind (Het is een 'SHITEC'):

48 speed cd-rom (Max)
40 GB HD (Maxtor)
PS2 Muis
PS2 Toetsenbord
Beeldscherm
433 MHz Cerlon
Vaag moederbord en processor
Diskette
Beeldscherm 15"

• Edmund
  • Niet online
Type en Mode op Auto gezet (geen rare getallen). Maar hij vind geen hd meer alleen nog maar die Maxtor van 40GB en de Oude. Andere hardeschijfen vind hij niet :| .

Oude hardeschijf start gewoon op (Win 98).

[ Voor 15% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 22:09 ]

Verwijderd

Staat er op de machine per ongeluk een kreet als "designed for windows 98"? Met het zien van het merk van de machine bekruipt mij zoiets als het uithalen van linke streken met de bios om elke upgrade onmogelijk te maken. Knip van het merk de laatste EC weg en je houdt over...... Kun je van het ding eigenlijk wel een nieuwe bios downloaden? Overigens voldoet een celeron 433 gewoon aan de eisen voor win2kpro, evenals 128 MB geheugen, al is dat wat krap, ik ga zelf liever voor 512 MB

• Edmund
  • Niet online
achterop de pc staat: Designed voor NT en 98

www.shitec.nl is hun site, bedrijf bestaad dus nog. Er is verder geen bios update te vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 22:25 ]

Verwijderd

Een Shitec zeg je. Ik heb diverse Shitec's uit de roulatie gehaald i.v.m. een slechte voeding (90 watt). Is het mogelijk een andere voeding te testen? Het kan aan de leverancier gelegen hebben maar er zaten zelfs PC's bij waar een sticker (garantie stickertje o.i.d.) op de CPU was geplakt en daar gewoon de cooler op was geprikt. Niet bij 1 maar zeker bij 6 pc's.
Ik heb dus zeer slechte ervaring met deze computers. Maar goed daar ben je niet mee geholpen. Die voeding is echter misschien nog een optie en de CPU controleren op een stickertje misschien ook. Geloof het of niet maar dit is echt waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 22:28 ]

Verwijderd

Ook een mogelijkheid, eerst win 98 erop draaien, laat je lekker ongepatched want is niet het doel, en vervolgens win2k erop draaien als upgrade. Als ze alletwee in dezelfde taal zijn lukt dat. Als er op staat dat ie designed for win 98 en NT is, dan bedoelen ze NT4.0, een andere NT was er op dat moment niet. Srikt genomen is win2k ook een NT variant, maar er zijn verschillen, waaronder fat32 ondersteuning. Het kan dus inderdaad dat zomaar Win2k door de combinatie van hardware met bios niet lukt.

• Edmund
  • Niet online
Nou geen stikker te vinden.. en ook geen Watt stikker op de voeding. Ik vervloekte deze pc al toen ik gevraagd werd om hem eventjes te fixen. Maarja dan komen we terecht bij het topic over "Sleutelen aan bevriende pc's".

Ik heb net ff met een "hulppersoon" gebeld en hij zei dat waarschijnlijk iets kapot was aan de HD zodat je deze niet als c-schijf kon zetten. Dus dat wordt morgen terug gaan naar de winkel en nieuwe hardeschijf halen. Daarna installeer ik er windows 98 op en update deze.

Jullie horen morge wel van me als ik een nieuwe hardeschijf gekregen heb en hoe het installeren verloopt (moet wel werken tot 7u, dus moet in de pauze maar na de winkel).

Alvast bedankt voor jullie steun en toeverlaat. Ik duik ut bed in (morge gaat om 6uur de wekker).

[ Voor 57% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 22:36 ]

Verwijderd

Overigens is voor zo'n oud beestje win NT4.0 helemaal geen fout idee, ik heb ervaren dat het op zo'n oude bak nog retesnel draait, en verder nog erg stabiel is ook. Als je een beetje zoekt kun je de workstation-versie ergens voor een appel en een ei weghalen. Er is een nadeel, er is geen support meer. Wel komen er dacht ik nog patches uit.

• Edmund
  • Niet online
Trouwens wat vinden jullie van een HD die 45 graden is?? Deze Maxtor is namelijk 45 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 17-08-2004 22:39 ]

Verwijderd

Edmund schreef op 17 augustus 2004 @ 22:39:
Trouwens wat vinden jullie van een HD die 45 graden is?? Deze Maxtor is namelijk 45 graden.
Zonder actieve koeling en na het nodige bedrijf niet uitzonderlijk. Niet vergeten dat je aan de lopende band bent bezig geweest met installeren en formatteren, het ding heeft dus behoorlijk staan werken. Ik hen zelf een actief gekoelde IBM, die wordt op piek iets van 39 graden.

Verwijderd

Een HD defect waardoor je deze niet als c-schijf kunt zetten. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kent iemand dat probleem? Aangezien dit de enige HD is in de configuratie en alle partities verwijderd zijn lijkt me dit een vreemde redenering. HD (of controller) kapot oke, maar niet als c-schijf kunnen instellen :?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
45 graden is een normale bedrijfstemp voor een Maxtor disk.
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar ik zie niet dat je je hardware echt getest hebt. Zo heeft maxtor een tool powermax waarmee je je disk kan checken en/of repareren.
Ook je geheugen kan brak zijn > memtest.
Hardeschijf hierboven adviseerde je al om een andere IDE kabel te proberen, al gedaan?
Je zou 'm ook nog aan de andere IDE controller kunnen hangen, misschien is die stuk? (Ook nieuwe mobo's kunnen defect zijn).
Ik neem aan dat de bak waar je je nieuwe (echt nieuw? of voor jou nieuw?) hdd in hangt, een reeds bestaande PC was waar al een (te kleine?) harde schijf in zat en toen werkte ie wél?
Sommige (oudere) systemen ik weet dus niet of het bij jou ook zo ís hebben namelijk een stukje BIOS op de harde schijf staan in een verborgen sector.
Zonder dat stukje BIOS start je systeem nooit op. Er zouden dan CD's of floppen bij dat systeem moeten zitten om dat te doen (site fabrikant misschien) Of je zou met DriveImage® je oude harde schijf moeten klonen naar de nieuwe. Je verborgen sector wordt dan ook overgezet. Je ziet daar verder weinig van, je kan en moet je schijf daarna gewoon formatteren en je systeem als normaal erop zetten. Alleen kan hij nu wel doorstarten, omdat de PC nu wel een volledig BIOS kan vinden.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Jikra

• marquis
Jikra schreef op 18 augustus 2004 @ 08:26:

Sommige (oudere) systemen ik weet dus niet of het bij jou ook zo ís hebben namelijk een stukje BIOS op de harde schijf staan in een verborgen sector.
Zonder dat stukje BIOS start je systeem nooit op. Er zouden dan CD's of floppen bij dat systeem moeten zitten om dat te doen (site fabrikant misschien)
Jij doelt op een F10 Partitie, zoiets wat compaq gebruikt.
De werkelijke BIOS staat gewoon op een programeerbare chip maar de f10 partitie bezit de diagnose tools, als je er een nieuwe schijf indoet dan kun je alleen de diagnose tools niet draaien.
Deze ervaring heb ik met compaq, op een 30 tal systemen heb ik de schijven vernieuwd zonder de f10 opnieuw te installeren op deze schijfen, ze draaien gewoon. Je kunt bij Compaq software downloaden om alsnog de f10 te installeren.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:42:
Een HD defect waardoor je deze niet als c-schijf kunt zetten. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Kent iemand dat probleem? Aangezien dit de enige HD is in de configuratie en alle partities verwijderd zijn lijkt me dit een vreemde redenering. HD (of controller) kapot oke, maar niet als c-schijf kunnen instellen :?
Voor mij ook werkelijk onbekend.

[ Voor 24% gewijzigd door marquis op 18-08-2004 20:48 ]

• Edmund
  • Niet online
Mijn geheugen is goed, het komt uit mijn eigen pc omdat die double sided was. Ik had een single sided gekocht en die in mijn pc gezet. Ik had hierdoor geheugen over en dat geheugen in in een pc gekomen van een kennis (de beruchte pc). In deze pc moet double sided geheugen. Dat geheugen is recent nog getest (paar dagen geleden), omdat ik d8 dat er iets met het geheugen was. Later bleek dit niet zo te zijn.

Ik heb 3 verschillende IDE kabels geprobeerd en geen verschil kunnen merken. Tevens is de IDE controller niet kapot. Dit had ik ook al nagekeken.

Het gaat over een nieuwe hardeschijf, dus een echt nieuwe (4 dagen oud).

Ik weet dat oudere systemen diagnostice tools op een verborgen sector hebben staan. Dit is bij deze pc NIET het geval.

Er zijn nooit floppies of zoiets dergelijks bij deze pc bij gekregen. Je zit echt vast aan de fabrikant.

Tevens ben ik met de HD terug geweest naar de winkel. Er was waarschijnlijk iets mis mee wat windows 2000 tijdens de instalatie niet pikte. Als extra hardeschijf erbij staat er geen besturingssysteem op deze schijf en werkte hij wel. Hij gaat terug na maxtor. Heb wel een nieuwe HD gekregen.
marquis schreef op 18 augustus 2004 @ 20:43:
...
Deze ervaring heb ik met compaq, op een 30 tal systemen heb ik de schijven vernieuwd zonder de f10 opnieuw te installeren op deze schijfen, ze draaien gewoon. Je kunt bij Compaq software downloaden om alsnog de f10 te installeren.
...
Weet je toevallig waar je dit kunt downloaden, heb namelijk contact opgenomen met compaq zonder enig resultaat. Ik heb hier een andere pc staan (van mijn vader) en dit is een compaq waarvan ik de hardeschijf binnenkort zal moeten gaan vervangen.

[ Voor 42% gewijzigd door Edmund op 18-08-2004 21:10 . Reden: De schijf heeft GEEN verborgen sector. ]

• marquis
Zal eens voor je kijken.
Ik laat het nog wel weten.

Update
Hier is de link:
http://h20180.www2.hp.com..._page=hpcom&lang=en&cc=us
Even op zoek naar de versie die jij heb.
Je moet de ROMpaq hebben, niet de BIOS want die is......juist, voor de BIOS. :)
Die vind je zowel onder drivers voor 2000 als de andere.
Test wel eerst even op een andere hd, dan weet je of je goed zit.

Succes

[ Voor 81% gewijzigd door marquis op 18-08-2004 21:26 ]

• Edmund
  • Niet online
marquis schreef op 18 augustus 2004 @ 21:13:
Zal eens voor je kijken.
Ik laat het nog wel weten.
Alvast bedankt.

Ben begonnen aan dag 3 en laatste dag van het klussen aan deze pc. Ik kom momenteel nog minder ver. Het bestand cdfs.sys schijnt beschadigd te zijn. We gaan windows 98 maar eens proberen te installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Edmund op 18-08-2004 21:18 ]

Verwijderd

Om die Compaq partitie (dachts iets van 39 MB) te behouden kun je deze ook ghosten naar de nieuwe HD en vervolgens de rest van de HD gebruiken voor de installatie van Windows met behoud van de systeempartitie van Compaq.

• Edmund
  • Niet online
Dit is ook een idee. Alhoewel, het liefste wilde ik dan ook meteen een Clean install maken met XP PRO. Dan ben ik van HOME af. Dit is helaas niet mogelijk omdat ik dan programma's van Compraq misloop die op de c schijf staan.

• marquis
Edmund schreef op 18 augustus 2004 @ 21:25:
Dit is ook een idee. Alhoewel, het liefste wilde ik dan ook meteen een Clean install maken met XP PRO. Dan ben ik van HOME af. Dit is helaas niet mogelijk omdat ik dan programma's van Compraq misloop die op de c schijf staan.
Edmund, zie boven voor de link (in die andere message)
Die software is vaak toch wel gewoon op de site te downloaden.
Om welke software zou het dan gaan?

Verwijderd

Dit was al vermeld door marquis. (8> sorry.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 21:38 . Reden: Bril kapot ]

• Edmund
  • Niet online
Welke software precies moet ik eventjes kijken.

Ook vraag ik mij af als ik drivers voor het moederbord nodig heb. Dit vraag ik netjes aan compaq krijg een mailtje terug dat ze hierover geen antwoord kunnen geven dat ik een ander adres moet proberen. Na wat doorgestuurd te worden krijg ik nieteens meer antwoord. Op geen enkel adres. Als ik via een ander adres ga versturen krijg ik opeens een vriendelijk antwoord dat ik het na het fout adres verstuur. Schiet niet op dus.

Het gaat trouwens over de Desktop 5379EA als ik mij niet vergis.

Dit is op de site te vinden:
http://h10025.www1.hp.com...us&y=6&dlc=en&x=10&os=228

[ Voor 20% gewijzigd door Edmund op 18-08-2004 21:48 ]

Verwijderd

Gebruik eens "fdisk /mbr" of "format /mbr", dit.......
Bij format kun je geen /MBR meegeven, alleen bij FDISK

Als bootvolgorde geef je aan "Hij staat goed. CD-rom, C en daarna A."

Bij het opstarten van de installatie is dat prima, maar bij de herstart gaat hij dus weer booten vanaf de CDROM. Is het misschien een idee om bij de herstart de bootvolgorde eens om te zetten naar C, CD-ROM, A?

• marquis
Edmund schreef op 18 augustus 2004 @ 21:43:

Het gaat trouwens over de Desktop 5379EA als ik mij niet vergis.

Dit is op de site te vinden:
http://h10025.www1.hp.com...us&y=6&dlc=en&x=10&os=228
Hier heb je hem......
http://h20180.www2.hp.com..._page=hpcom&lang=en&cc=us

Heb trouwens een flauw vermoeden dat die presario nie meer met een f10 partitie werkt, dus gewoon een echte BIOS.
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 21:50:
[...]
Bij het opstarten van de installatie is dat prima, maar bij de herstart gaat hij dus weer booten vanaf de CDROM. Is het misschien een idee om bij de herstart de bootvolgorde eens om te zetten naar C, CD-ROM, A?
Nee, hij boot wel van CD-rom maar je klikt gewoon niet op een key en dan gaat ie alsnog naar de C: drive

[ Voor 43% gewijzigd door marquis op 18-08-2004 22:06 . Reden: Hee, misschien een echte BIOOOOOOO ]

• Edmund
  • Niet online
Edmund schreef op 18 augustus 2004 @ 21:14:
[...]
..
Ik kom momenteel nog minder ver. Het bestand cdfs.sys schijnt beschadigd te zijn. We gaan windows 98 maar eens proberen te installeren.
Windows 2000 installeren lukt echt niet (zie bovenstaande).

Windows 98 installeren lukt tot nu toe goed. De pc is al opnieuw opgestart en begonnen met instellen. Ik ben bang dat het installeren van win 2000 op deze pc niet mogelijk is of erg moeilijk gaat worden.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Edmund schreef op 17 augustus 2004 @ 19:18:
Ik heb hier een Pentium 433mhz met 128mb-ram. Hier heb ik een nieuwe hardeschijf in geplaatst (Maxtor 40gb). Heb de hardeschijf netjes geformatteerd en installeer Windows 2000. Dit gaat goed totdat de pc tijdens de installatie opnieuw opstart. Ik moet dan op een toets drukken op te starten vanaf cd-rom (ik druk nergens op, want ik ben bezig met installeren). En krijg hierna een melding dat er iets fout is met het besturingssysteem en het niet kan opstarten.

e??
als je dat krijgt mag je er donder opzeggen dat er iets mis is met die harddisk.

je moet eens proberen je partities te verwijderen... en dan terug nieuwe partities maken, hierdoor wordt ook de MBR nog eens overschreven!

edit: vergeten bij te voegen:
Probeer anders een de 36GB clip op die harde schijf te enablen (der is zeker een manier om de schijf te laten herkennen als een 32/36 gb schijf)

[ Voor 11% gewijzigd door bogy op 18-08-2004 21:58 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36
Al een andere cd geprobeert?!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb 2 cd's doen het normaal beide, maar nu niet.

Windows 98 installeren ging zonder problemen. Het wordt dus gewoon Win98.

Om Windows 2000 te installeren heb ik zo bijna alles verwisseld gehad. Alleen het moederbord en de processor niet (dus ook de bios niet). Hier zal het probleem dus wel uit voortkomen. Ik heb er 3 avonden aan gewerkt en vind het wel goed geweest. Ik ga nu updaten en klaar is kees. Wel vind ik het erg raar dat het niet wil lukken.....

Bedankt voor jullie kennis.

• marquis
Edmund schreef op 18 augustus 2004 @ 22:11:
Windows 98 installeren ging zonder problemen. Het wordt dus gewoon Win98.

Om Windows 2000 te installeren heb ik zo bijna alles verwisseld gehad...........

Bedankt voor jullie kennis.
Graag gedaan

Zomaar even een gok.
Probeer eens XP te installeren, gewoon voor de test ?
Ben benieuwd..................
bogy schreef op 18 augustus 2004 @ 21:55:
[...]
je moet eens proberen je partities te verwijderen... en dan terug nieuwe partities maken, hierdoor wordt ook de MBR nog eens overschreven!

edit: vergeten bij te voegen:
Probeer anders een de 36GB clip op die harde schijf te enablen (der is zeker een manier om de schijf te laten herkennen als een 32/36 gb schijf)
Dit heeft ie al eens geprobeerd.
Trouwens, wat bedoel je met die 'clip'?

[ Voor 45% gewijzigd door marquis op 18-08-2004 22:28 ]

• Edmund
  • Niet online
marquis schreef op 18 augustus 2004 @ 22:24:
[...]
Zomaar even een gok.
Probeer eens XP te installeren?
Ben benieuwd..................
[...]
Gaat dit soepel draaien op deze pc??

Ik dacht van niet, daarom probeerde ik 2000. Maar ik ben wel benieuwd of dit gaat lukken. En nog ff 1 ding: EEN SHITEC KOMT ER HIER NIET MEER IN.

[ Voor 24% gewijzigd door Edmund op 18-08-2004 22:29 ]

• marquis
Edmund schreef op 18 augustus 2004 @ 22:28:
[...]
Gaat dit soepel draaien op deze pc??
Ja, die 128 Mb is een beetje weinig maar het zou moeten lukken.
Wij hebben het hier gedaan op Compaq met 333 Mhz en 256Mb.
En dan kiezen voor 'classic mode' of zoveel mogelijke visuele effecten uitzetten (deze computer --> eigenschappen --> geavanceerd --> prestaties)

Ps: echt geen shitec meer ???? :*)

[ Voor 8% gewijzigd door marquis op 18-08-2004 22:32 ]

• Jikra
(jarig!)
Mooi voor de TS dat hij een nieuwe van de winkel heeft gekregen. Ik hoop dat je probleem voorbij is.

Dus eigenlijk al OT:
Ik bedoelde niet de F10 van Compaq. Ik heb een oude bak staan (ooit gekregen van een medecursist) waarin een vaag asusbord (serie/versienummer niet bekend bij Asus, maar 't merk staat er wel op, haha) en een compaq disk van 2Gb.
Tot en met diskedit en andere sectorlezers getracht de boel over te zetten. Alles ging prima, boot van CD, installen, etc., maar zodra 't ding 't van zijn "eigen" (alléén de nieuwe) harde schijf moest doen, bleef tie ook echt in zijn bios hangen, wat ik ook deed.
Slechts met drivecloning naar een grotere disk (moest ik eerst XP erop zetten om dat te kunnen gebruiken !) kwam ik eindelijk van die 2GB disk af, omdat hij dat stukje bios mee had gekopieerd :)

Jikra

• marquis
Jikra schreef op 18 augustus 2004 @ 23:36:
Mooi voor de TS dat hij een nieuwe van de winkel heeft gekregen. Ik hoop dat je probleem voorbij is.

Dus eigenlijk al OT:
Ik bedoelde niet de F10 van Compaq. Ik heb een oude bak staan (ooit gekregen van een medecursist) waarin een vaag asusbord (serie/versienummer niet bekend bij Asus, maar 't merk staat er wel op, haha) en een compaq disk van 2Gb.
Tot en met diskedit en andere sectorlezers getracht de boel over te zetten. Alles ging prima, boot van CD, installen, etc., maar zodra 't ding 't van zijn "eigen" (alléén de nieuwe) harde schijf moest doen, bleef tie ook echt in zijn bios hangen, wat ik ook deed.
Slechts met drivecloning naar een grotere disk (moest ik eerst XP erop zetten om dat te kunnen gebruiken !) kwam ik eindelijk van die 2GB disk af, omdat hij dat stukje bios mee had gekopieerd :)
Nee, hier heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen.
Als je logisch zo denken kan het eigenlijk niet, hij heeft juist de BIOS nodig om de schijf te herkennen, net zoals andere hardware eerst door de BIOS gededecteerd moet worden. Het zou een groot probleem kunnen zijn als je HD crasht, snap je?
Maar zoals ik het al eerder zei, het zou kunnnen........

• Jikra
(jarig!)
Ik ben 't ook verder nooit tegengekomen. Geloof me, iedere andere methode, disk (fabrikant), OS > kwam niet door dat f*cking bios heen.
Ik 'moest' idd van de HD af, omdat hij inmiddels vergeven was van bad sectors, een om de 36 uur crashende server (ook al is het 'maar' voor m'n p2p-files) is niet echt wat :)

Jikra

• marquis
Jikra schreef op 20 augustus 2004 @ 10:30:
Ik ben 't ook verder nooit tegengekomen. Geloof me, iedere andere methode, disk (fabrikant), OS > kwam niet door dat f*cking bios heen.
Ik 'moest' idd van de HD af, omdat hij inmiddels vergeven was van bad sectors, een om de 36 uur crashende server (ook al is het 'maar' voor m'n p2p-files) is niet echt wat :)
Ja, das wel erug lomp, zo`n systeem.
Maarre ben nu wel benieuwd of het met die XP gelukt is ;)
Laat het even weten, Edmund.......

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 23-08-2004 12:57 ]

Verwijderd

msschien beetje laat maar ik heb niemand zien vragen of de partitie wel geactiveerd is? misschien is dat het?

• Edmund
  • Niet online
Alles was goed met de partititie.
marquis schreef op 23 augustus 2004 @ 12:56:
Maarre ben nu wel benieuwd of het met die XP gelukt is ;)
Laat het even weten, Edmund.......
Ik heb het geprobeerd en windows xp installeren lukt ook niet. Nu windows 98 terug en werkt perfect.

Toch wel raar dat 2000 en XP niet willen.

[ Voor 89% gewijzigd door Edmund op 23-08-2004 21:39 ]

• marquis
Edmund schreef op 23 augustus 2004 @ 18:40:
Alles was goed met de partititie.
[...]
Ik heb het geprobeerd en windows xp installeren lukt ook niet. Nu windows 98 terug en werkt perfect.

Toch wel raar dat 2000 en XP niet willen.
Erug vreemd ja........

G33R7, dit zou windows zelf moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 24-08-2004 15:58 ]

Pagina: 1