Nieuwe Onkyo gaat op PROTECT mode

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Ik heb vanmiddag een nieuwe Onkyo TX-SR601e gekocht ( http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-SR601E/ )
nou heb ik hem eerst even op werk aangezet zonder speakers enzo aangesloten en toen ging hij nadat hij aan gezet was binnen 3 sec. weer uit en kwam er PROTECT op de display.
maar nou heb ik dit thuis ook, met PC en speakers aangesloten.. hoe kan dit?
iemand een idee?

ik heb al een forum gelezen maar daar werd in niet echt wijzer uit..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wat zegt de handleiding erover dan ?

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
heb je misschien de 110volt versie te pakken? Alles goed aangesloten?

• Mooya
Pizzaman schreef op 17 augustus 2004 @ 19:09:
Wat zegt de handleiding erover dan ?
in de handleiding staat er niets over :(

hij springt ook niet helemaal uit, maar gaat weer terug op standby

• Mooya
Nevie schreef op 17 augustus 2004 @ 19:15:
heb je misschien de 110volt versie te pakken? Alles goed aangesloten?
achterop staat 230/240v ~50Hz Switched
en ik neem aan dat hij goed is aangesloten, zoveel kan je niet verkeerd doen..

ik heb het stroom erin, nu alleen de front spreakers aangesloten en de PC op de CD ingang..

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sluit er eens een normale cd-speler op aan, en heb je wel ingesteld dat je 2(?) speakers gebruikt? (Voor zover je de kans krijgt dingen in te stellen natuurlijk...)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Heb je al een factory reset geprobeerd? Of je krijg hier ook geen kans voor?

• Mooya
Barry|IA schreef op 17 augustus 2004 @ 19:24:
Sluit er eens een normale cd-speler op aan, en heb je wel ingesteld dat je 2(?) speakers gebruikt? (Voor zover je de kans krijgt dingen in te stellen natuurlijk...)
heb ik niet :)
TV heb ik wel eens aangeloten, maar die ruist enorm en klapt ook na 3 sec..
en ik had eerst 5 boxen maar mijn "grote" maken een enorme knal als hij uitslaat

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 08:56
Ik heb even bij Onkyo op services geklikt en kijk is wat er bij de FAQ onder pure hifi en amplifier als enigste te voorschijn komt:

What is PROTECT mode?

PROTECT mode is circuitry that protects the receiver from an overload, short circuit, or over-heating. Possible reasons for the protect mode to be activated are loose or frayed wires, playing the volume at unreasonable levels which may overdrive the amplifier, or positioning the unit in a location without proper ventilation.

Je versterker zal waarschijnlijk niet oververhit raken, maar ik denk aan een kortsluiting ergens......... hetzij in je kabels, hetzij in je printplaat. Ook dat kan kapot namelijk. 1 lompe magazijnmedewerker die de doos verkeerd laat vallen.........
Als je zeker weet dat je kabels goed zijn en je speakers juiste impedantie, zou ik gewoon ff teruggaan

• Mooya
Miglow schreef op 17 augustus 2004 @ 19:41:
Ik heb even bij Onkyo op services geklikt en kijk is wat er bij de FAQ onder pure hifi en amplifier als enigste te voorschijn komt:

What is PROTECT mode?

PROTECT mode is circuitry that protects the receiver from an overload, short circuit, or over-heating. Possible reasons for the protect mode to be activated are loose or frayed wires, playing the volume at unreasonable levels which may overdrive the amplifier, or positioning the unit in a location without proper ventilation.

Je versterker zal waarschijnlijk niet oververhit raken, maar ik denk aan een kortsluiting ergens......... hetzij in je kabels, hetzij in je printplaat. Ook dat kan kapot namelijk. 1 lompe magazijnmedewerker die de doos verkeerd laat vallen.........
Als je zeker weet dat je kabels goed zijn en je speakers juiste impedantie, zou ik gewoon ff teruggaan
cool, ik had ook nog gekeken bij hun site maar kon nix vinden :r

maar het zal ook geen kabel kortsluiting zijn want het gebeurt zelfs wanneer er helemaal geen kabels inzitten..

maar dan ga ik er morgen mee terug..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, heel simpel: werkt niet -> terug en niet hier vragen gaan stellen. Wij kunnen ook alleen maar raden wat het is. De winkel kan veel beter kijken naar het mankement, aangezien ze het ding ook daadwerkelijk vast kunnen houden ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mooya
deepspace schreef op 17 augustus 2004 @ 19:56:
Idd, heel simpel: werkt niet -> terug en niet hier vragen gaan stellen. Wij kunnen ook alleen maar raden wat het is. De winkel kan veel beter kijken naar het mankement, aangezien ze het ding ook daadwerkelijk vast kunnen houden ;)
maar s'avonds is de winkel gesloten en ik kan je vertellen dat het heel kloten is als je ergens op zat te wachten en je hebt het eindelijk en dan blijkt hij het niet te doen.

ik kan hier toch wel om tips vragen? want er zijn hier vast ook wel mensen die er 1 hebben en die me misschien nu kunnen helpen..

maar i.i.g tnx allemaal voor de hulp

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooya schreef op 17 augustus 2004 @ 20:07:
[...]

maar s'avonds is de winkel gesloten en ik kan je vertellen dat het heel kloten is als je ergens op zat te wachten en je hebt het eindelijk en dan blijkt hij het niet te doen.

ik kan hier toch wel om tips vragen? want er zijn hier vast ook wel mensen die er 1 hebben en die me misschien nu kunnen helpen..

maar i.i.g tnx allemaal voor de hulp
Ik ken het gevoel, heb het zelf ook gehad met mijn Marantz SR-5200... uiteindelijk allemaal goed gekomen :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Ik ken het protect idd ook van mijn Marantz. Had ik per ongeluk 2 speakerkabels contact laten maken. Maar aangezien jij niks had aangesloten nog zal het inderdaad een intern effect zijn.

Ohja en let niet op die azijnpissers hier.. als je iets wilt weten; gewoon vragen. Doe ik ook. >:) ;)

Groetjes, FaceDown.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

FaceDown schreef op 17 augustus 2004 @ 21:05:
Ohja en let niet op die azijnpissers hier.. als je iets wilt weten; gewoon vragen. Doe ik ook. >:) ;)
Moet ik me nu aangesproken voelen? Je mag zeker dingen vragen als je iets wil weten, maar met dit soort dingen kunnen we hier ook weinig. Aangezien wij dat ding niet voor ons hebben kunnen wij ook alleem maar raden wat er aan de hand zou kunnen zijn...

Met dit soort dingen is het meestal zo: Doet ie het niet als er niets aan zit, dan is ie gewoon kapot en moet ie terug (net als met mijn Marantz).

Ik kan me natuurlijk helemaal voorstellen dat je dan een topic opent! Het is zeker vervelend als je je nieuwe aanwinst de zelfde avond niet kunt uitproberen :'( . Je denkt dat je wel heel dom moet zijn en vast iets over het hoofd gezien hebt B) . Helaas/Gelukkig is dat in de meeste gevallen niet zo ;)

En verder geld: Als je iets wil weten: gewoon zoeken, en dan pas vragen (nvt bij dit topic btw)!

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 17-08-2004 21:27 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Kon toch dat hij iets over het hoofd zag? Misschien had ie inderdaad per ongeluk wel contact gemaakt met een speakerkabeltje. Ik noem maar iets.

Bovendien is de search weer eens kapot. Maar ik wilde niemand beledigen hoor. :)

Groetjes, FaceDown.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik voel me niet beledigd hoor ;) Ik zal volgende keer in ieder geval mijn pis eens proeven :+

As I said: I know the feeling :P

[ Voor 17% gewijzigd door voodooless op 17-08-2004 21:54 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:59
/spuit 11 alert :P

Als hij op protect springt met niets (controleer dat!) aangesloten, dan issie stuk

Terug naar de winkel (of heb je hem online gekocht?) en een nieuwe halen. Niet laten repareren, je hebt een nieuw apparaat gekocht en een beetje winkel ruilt hem om ipv hem bij de importeur (of whatever) te laten fixen.
Pagina: 1